Gå til innhold

Iriver T10 og T20


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trist! Den virket lovende helt til jeg leste dette:

Den nye T-serien til Iriver er dessverre belemret med det relativt nye MTP-systemet for filoverføring. Systemet er utviklet i tråd med Microsoft, og fungerer i beste DRM-stil følgelig utelukkende på Microsoft XP med Windows Media Player 10 installert. Man kan til en viss grad overføre filer med filutforskeren, men også her er mulighetene svært begrensede.

Etter det var det bare å skumme gjennom resten for å komme til tråden så jeg kunne kritisere spilleren. Dog er det merkelig at de har valgt å lage to versjoner av denne spilleren. En som er bundet på hender og føtter angående kompatibilitet, og en som er så åpen som man forventer at en spiller skal være.

 

Synd, men Iriver skyter seg selv i foten og forkrøpler et ellers ok produkt.

Lenke til kommentar

meastp: >4GiB flash er dyrt. Selv 4GiB er dyrt nok. Bare flashbrikkene koster omentrent 1200-1500kr i innkjøpspris for produsenten. I tillegg kommer resten av spilleren, innpakning, headset, kabler, oversettelse av manual, distribusjon, avansen til selger, moms, frakt etc. Jeg synes egentlig det er et en bragd at Apple klarer å selge iPod nano 4GiB til bare ca 2200kr.

 

De kunne sikkert lagd spillere med 8GiB også, men da ville nok utsalgsprisen passert minst 4000 kr, og det begynner å bli i meste laget for hva selv de så med tykke lommebøker er villig til å betale for et slikt leketøy. Men om et år er kanskje situasjonen forandret.

 

For ordens skyld kan jeg nevne at produsentprisen på mikrodrive med 8GB ligger på rundt 800kr. Altså veldig mye billigere enn 8GiB flash.

Lenke til kommentar

Enig, 1 Gigabyte er for lite det også. Når en først har en MP3 spiller gidder en vel ikke å hele tiden måtte koble den til PC'en for å bytte "medbragt materiale". Greit nok å koble den til for å legge til nye ting. Men det som er fint med MP3 spilller er at du "nesten" på enkelte modeller har potensiale for å legge til en "gigantisk samling musikk".

 

Jeg vil simpelthen ikke investere i noe som hurtig kan bli proppfullt. Harddiskbaserte spillere er det eneste jeg er interessert i så langt. Håper jo at flashminne skal bli billigere slik at vi kan få litt alternativer å velge blant (for de med større behov). Dessuten så ville ikke flashminne kun gitt deg fordeler som MP3-fil entusiast, men har et stort potensiale til annen bruk også.

Lenke til kommentar

Angående harddsikbaserte spille vd flashspille, så har jeg både en hadrrisk-spiller på 30GB og en flashspiller på 256mb, som begge er fulle. men jeg må ærlig talt inrømme at det er lenge mellom hver gang jeg bruker harddiskspilleren, mens jeg bruker flashspilleren så godt som daglig, selv om den har en brøkdel av plassen. bytter inn noen nye sanger kanskje et par ganger i uken, og ser ikke problemet med det. med usb2 tar det null tid å dra et par nye sanger innpå når jeg føler for litt forandring.

 

Hva det at man ikke trenger å koble harddiskspilleren til pc'en så ofte, siden den har "plenty" musikk, synest jeg blir litt feil, ettersom det hele tiden blir gitt ut ny musikk som man gjerne vil høre på, og da må man jo koble spilleren til, enten det er en flashspiller eller en harddiskspiller.

Lenke til kommentar
Angående harddsikbaserte spille vd flashspille, så har jeg både en hadrrisk-spiller på 30GB og en flashspiller på 256mb, som begge er fulle. men jeg må ærlig talt inrømme at det er lenge mellom hver gang jeg bruker harddiskspilleren, mens jeg bruker flashspilleren så godt som daglig, selv om den har en brøkdel av plassen. bytter inn noen nye sanger kanskje et par ganger i uken, og ser ikke problemet med det. med usb2 tar det null tid å dra et par nye sanger innpå når jeg føler for litt forandring.

 

Hva det at man ikke trenger å koble harddiskspilleren til pc'en så ofte, siden den har "plenty" musikk, synest jeg blir litt feil, ettersom det hele tiden blir gitt ut ny musikk som man gjerne vil høre på, og da må man jo koble spilleren til, enten det er en flashspiller eller en harddiskspiller.

5180400[/snapback]

 

 

Ny musikk du liksom, i et anfall av kjedsomhet så jeg på the voice her om dagen. og 4 av 6 videoer var coverlåter eller samplet en god gammel klassiker (for alt jeg vet var de to siste det også.), Virker ikke som det kommer noe særlig ny musikk om dagen :)

 

AtW

Lenke til kommentar
Ny musikk du liksom, i et anfall av kjedsomhet så jeg på the voice her om dagen. og 4 av 6 videoer var coverlåter eller samplet en god gammel klassiker (for alt jeg vet var de to siste det også.), Virker ikke som det kommer noe særlig ny musikk om dagen :)

 

AtW

5180511[/snapback]

 

ok, ny musikk var kanskje å ta litt hardt i, ening i at det ikke er så mye bra mmusikk (min meningm til dere som liker slik musikk), men jeg "oppdager" ganske ofta artister som jeg synest er bra, og som jeg da legger inn sanger av på mp3'spilleren, noe som må gjøres enten man har en stor eller en liten spiller.

 

 

Edit: og det "resetknapphullet" som noen nevtne de hadde her oppe, ville trodd det var mic'en da, slik er det io hvertfall på min muvo, et lite hull.

Endret av Wazu
Lenke til kommentar
Min T20 har da en resetknapp, ved siden av USB-stick'en. Det er et lite hull.

5172133[/snapback]

 

Har du noen gang brukt denne resetknappen? ;)

5189405[/snapback]

 

Jeg har nettopp brukt denne resetknappen nå. Den er ikke avmerket i manualen, og man når ikke inn til den med en penn eller en binders. Jeg brukte en tegnestift. Beklager at jeg mistrodde deg :-) Retter opp i artikkelen også, selvsagt.

Endret av Maroder_S
Lenke til kommentar

Hadde ikke brukt den før jeg leste artikkelen, nei, men gikk jo ut i fra det.

 

Synes forøvrig dine synspunkter samsvarer med mine i forhold til hvordan spilleren er, men jeg er ikke så opptatt av å boikotte WMP og WinXP, så den funker veldig bra for meg. Som bandmusiker er det også veldig kjekt å ha en Line-in inngang av litt høy kvalitet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...