Gå til innhold

Hodetelefoner for enhver smak


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man kan ikke teste alle hodetelefoner på markedet da hydrolift. Men det var kanskje et litt rart valg av modeller? Tok det som lå på kontoret bare?

 

Ellers, en bra skrevet test med et overraskende utfall... Enig i at Porta Pro ikke er så bra som "alle" skal ha det til, PRO 3AA er meget gode og det creative greiene som vant skal jeg rett ned å kjøpe nå for å teste!

Lenke til kommentar

Prøvde du å gå med "The Plug"? Noen plages av at propper som er inne i ørene "bråker" når man går. Ellers en fin test, egentlig ingen store overraskelser, at man får spillover/sus med aktiv støydemping er ikke så lett å gjøre noe med, og jeg personlig har ikke hørt hodetelefoner uten denne "featuren".

 

AtW

Lenke til kommentar

Bruker nå Koss PortaPro på toget til og fra jobben, og de er et av de beste setta jeg har prøvd til nå. Togtur på 50+ min. og selv om det er noe toglyd har ikke jeg problemer, men det er jo bare meg selvfølgelig.

 

Hadde før en Koss modell med lukket løsning, alá PRO3AA Titanium. Det var, ikke uventet, bedre lyd i de kontra PortaPro, men etter lengre bruk nærmest tøt ørevoksen ut av øra. Med tanke på bakteriekulturer og generell ørerenslighet er det annbefalt å bruke hodesett med åpne løsninger. Det er ihvertfall det rådet jeg har hørt fra et par ørespesialister.

Lenke til kommentar
...litt off-topic kanskje, men hvordan er disse mot ørene?

 

Jeg har en W800i som er _glimrende_, men dessverre får jeg veldig fort vondt i ørene av øre-pluggene som følger med. (Disse er forøvrig av typen sov-i-ro som man dytter inn i ørene.) Har også antydninger til lett øresus, så jeg skal være litt forsiktig har jeg fått beskjed om av legen min.

 

Så, er disse "utenpå"-hodetelefonene bedre? Har et billig-sett hjemme, som også gir meg "vondt i ørene", gjelder det generelt for alle hodetelefoner? :hmm: ...det skjer ved alle volum-nivåer, ikke bare de som såvidt ikke sprenger trommehinnene...    :p

 

Er det forresten et navn på dette "fenomenet", at man får vondt i ørene pga hodetelefoner??  hehe, eller kanskje det bare er meg som er litt spesiell....  :!:

5117511[/snapback]

 

Min erfaring er at dyrere åpne hodetelfoner stort sett er bra (utenom grado, de passer tydligvis ikke til mitt hode). Men feks sennheisere er veldig lette og komfortable å ha på.

 

AtW

Lenke til kommentar
Er det forresten et navn på dette "fenomenet", at man får vondt i ørene pga hodetelefoner?? hehe, eller kanskje det bare er meg som er litt spesiell....

Hvis du har tilløp til øresus, eller tinitus, ville jeg ikke være overrasket om det har litt med saken å gjøre.

Ellers når en tetter igjen øregangen med hodesett, enten om det er "dytte inn", åpen- eller lukket klokke, vil øret produsere mer ørevoks pga økt bakteriedannelse. Dette kan presse mot trommehinna, og det er vel ikke godt tipper jeg.

Lenke til kommentar

...litt off-topic kanskje, men hvordan er disse mot ørene?

 

Jeg har en W800i som er _glimrende_, men dessverre får jeg veldig fort vondt i ørene av øre-pluggene som følger med. (Disse er forøvrig av typen sov-i-ro som man dytter inn i ørene.) Har også antydninger til lett øresus, så jeg skal være litt forsiktig har jeg fått beskjed om av legen min.

 

Så, er disse "utenpå"-hodetelefonene bedre? Har et billig-sett hjemme, som også gir meg "vondt i ørene", gjelder det generelt for alle hodetelefoner? :hmm: ...det skjer ved alle volum-nivåer, ikke bare de som såvidt ikke sprenger trommehinnene... :p

 

Er det forresten et navn på dette "fenomenet", at man får vondt i ørene pga hodetelefoner?? hehe, eller kanskje det bare er meg som er litt spesiell.... :!:

Endret av N_R
Lenke til kommentar
Da anbefaler jeg deg å prøve noen skikkelig klokker, så kan du få en a-ha-opplevelse. Litt lenger opp i pris har høretelefoner meget god lyd.

5117543[/snapback]

Lenger opp i pris koster også mer :p

 

Som sagt, jeg hadde en gang noen skikkelige klokker fra Koss (husker bare ikke hva modellen het, sikkert gått ut nå). Og jeg fikk etter lengere bruk, som togtur, grøsselig mye voks i øra.

Klart at slikt varierer fra person til person, men jeg valgte altså portabilitet og mindre voks fremfor lydkvalitet og tette ører. Jeg er også avhengig av å høre konduktøren ("neste stasjon er...") da jeg lett døser av. Dessuten merket jeg ikke *så* stor forskjell mellom PortaPro og de "proffe".

Endret av olefiver
Lenke til kommentar
Bruker nå Koss PortaPro på toget til og fra jobben, og de er et av de beste setta jeg har prøvd til nå. Togtur på 50+ min. og selv om det er noe toglyd har ikke jeg problemer, men det er jo bare meg selvfølgelig.

 

Da anbefaler jeg deg å prøve noen skikkelig klokker, så kan du få en a-ha-opplevelse. Litt lenger opp i pris har høretelefoner meget god lyd.

 

AtW

Lenke til kommentar

Synd dere ikke testet Koss Sportapro. De er jo nærmest identiske med Portapro, men Sportapro kan brukes slik at man får bøylen langs nakken istedet for å ha den oppe på hodet. Langt mer behagelig synes nå jeg.

 

Lydgjengivelsen er visstnok forholdsvis lik også, selv om jeg har lest at Portapro er marginalt bedre i bassområdet.

Lenke til kommentar
Synd dere ikke testet Koss Sportapro. De er jo nærmest identiske med Portapro, men Sportapro kan brukes slik at man får bøylen langs nakken istedet for å ha den oppe på hodet. Langt mer behagelig synes nå jeg.

 

Lydgjengivelsen er visstnok forholdsvis lik også, selv om jeg har lest at Portapro er marginalt bedre i bassområdet.

5117610[/snapback]

Portapro, sportapro og KSC-55 bruker alle samme driver, forskjellen i lyd kommer nok av litt forskjellig konstruksjon og hvordan de passer til øret.

 

Forøvrig er jeg kjempeglad i mine Grado SR-60, litt dyre men så er lyden og passformen gull også da. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...