Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sitter med telefon ved siden av meg her, seriøst den er dritt digg.!!

Hele tlf er bare så perfekt, skjerm taster oprativsystem.. 5av6 på terningen til sammen.

 

Men skal samenligne den med N70 og W800i om mandag, så får jeg se hvem jeg velger, har ikke gjort opp helt min mening enda...

 

Men jeg kan kansje tippe på I-mate5

Men så er det jo tvilling broren til denne da 8300...har ikke testa den enda, men skal se på den og.

Lenke til kommentar
Du det aner jeg ikkje, men er det så mye vits det da?

5076890[/snapback]

Om det går an å innstallere linux på den så har det noen konsekvenser ja:

* Da vil man i hvertfall åpne for en teoretisk konkurranse på OS på denne mobilen. Noe som er bra for fremtidig utvikling.

* Det vil åpne for personlige tilpasningsmuligheter dypt inne i linux for de som ønsker å gjøre slike tilpasninger, og operatører får muligheten til å lage sine egne versjoner av Linux til sine kunder og bundle det i stedet for windows for å spare penger og/eller tilby andre tjenester på mobilen.

* Det vil åpne for en teoretisk mulighet for å kjøpe mobil uten OS (=billig) så man kan velge OS selv (f.eks et gratis OS).

Lenke til kommentar
Tror dere at det er mulig å få Windows Mobile på f.eks. en SE K750? Hvorfor ikke egentlig?

5077632[/snapback]

 

Er det noen her som har glemt at mobiltelefoner ikke er satt sammen av vanlige standard PC-komponenter?

 

Skal ikke se bort i fra at det går an å få lagt inn linux, men da må jo linux-distroen lages spesielt til telefonen. Er tvilsomt at noen vil gidde å lage et skikkelig brukbart operativsystem til en bestemt (dvs ca 3-4) mobiltelefon.

 

Finnes jo linux til PDA'er med Windows, men er begrenset hvor praktisk det er å skrive inn kommandoer med touc-screen f.eks. :roll:

Lenke til kommentar

Den testen ga meg et grundig innblikki telefonens gode egenskaper, men også dens mangler som en burde være klar over :p

 

En skikkelig god og grundig test, som vanlig :)

 

Kameraet skuffet nok litt for oss ikke-proffbrukere.

Lenke til kommentar

Det eneste forsøket på å porte linux til en HTC enhet (i-mate, qtek, etc...) jeg kjenner til er Xanadux. Jeg vet at dette ikke er det dere er ute etter, fordi det retter seg mot å porte linux til HTC enhetene som kjører PPC versionen av Windows Mobile, men dette er jo bare det første skrittet. Når de får til dette så er ikke smartphone versionen av Windows Mobile lang unna fra å ha konkuranse fra linux også. Link til Xanadux

Lenke til kommentar

Dette var jo en informativ test...

 

Hva med å si noe om hovedfunksjonen til enhver telefon, tale? Samtalekvalitet nevnes, så vidt jeg kan se, ikke med et eneste ord i artikkelen.

 

Selv har jeg brukt 6 forskjellige HTC-telefoner de siste årene, og ingen av smartphone-utgavene har imponert på samtalekvalitet, eller evne til å holde på signal.

Hvis så er tilfelle med denne utgaven også, er det temmelig uinteressant om jeg kan bruke messenger over WLAN og hente e-post i "racerfart" med EDGE.

Eller for den saks skyld at telefonen barberer meg i søvne, og så vekker meg skånsomt til Beethovens 9. i Dolby Surround... :)

Lenke til kommentar

hm, ble frista over denne.. :) eneste som trakk ned for min del var vel kameraet.. og litt kjedelig design kanskje. men lyst på noe annet nå, litt lei av å ha samme mobil som alle andre. (SE)

 

sto litt lite om hvordan den var i bruk følte jeg, tale/meldinger, batterilevetid osv.

Lenke til kommentar

Smartgod: Vi prøver å gjøre testene våre litt kortere for tiden. For eksempel har vi sluttet å nevne forskjellen på alle skjermteknologiene i hver test. Jeg har derfor også valgt å bare fortelle om talekvalitet og dekning hvis en telefon skiller seg kraftig ut, om det skulle være i negativ eller positiv retning. Regn altså med at så lenge en helt standard mobilfunksjon ikke er omtalt, så fungerer den akkurat som normalt.

Lenke til kommentar
sto litt lite om hvordan den var i bruk følte jeg, tale/meldinger, batterilevetid osv.

5079098[/snapback]

 

Hmm, der rakk jeg akkurat ikke å forklare om det med talekvalitet. Ellers:

 

Alle funksjonene kan betjenes med kun én hånd, noe vi setter stor pris på når det kommer til en så avansert telefon som dette. I praksis betyr dette at tastesettet innbyr til SMS-skriving eller prating på MSN, både på grunn av komfort og fordi de lar deg skrive raskt.
Kan også nevne at SMS-funksjonen er rask, men den modellen vi har testet har ikke norsk t9. Det blir mulig å laste ned fra www.imate.com etterhvert, og skal også komme med de nordiske versjonene i butikken.

 

Batteriet som følger med er på 1050 mAh, noe som i følge produsenten skal holde til 250 timer standby eller 5 timer tale. Hvis du skal komme noe sted i nærheten av disse tallene, må du nok avstå fra å beundre den store og høyoppløslige skjermen, samt passe på å skru av funksjoner som blåtann og trådløst nettverk. Til tross for at vi brukte telefonen aktivt med alle tenkelige funksjoner, holdt batteriet i to dager før det måtte lades. Til sammenligning holdt Nokia 6681 det gående i tre dager, men denne har tross alt ikke WLAN. Med litt mer moderat bruk, vil vi altså tro at batteriet kan holde telefonen gående like lenge som normale telefoner.

 

Skulle håpe det besvarte noen av dine spørsmål.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+34151345
Sitter med telefon ved siden av meg her, seriøst den er dritt digg.!!

Hele tlf er bare så perfekt, skjerm taster oprativsystem.. 5av6 på terningen til sammen.

 

Men skal samenligne den med N70 og W800i om mandag, så får jeg se hvem jeg velger, har ikke gjort opp helt min mening enda...

 

Men jeg kan kansje tippe på I-mate5

Men så er det jo tvilling broren til denne da 8300...har ikke testa den enda, men skal se på den og.

5076570[/snapback]

 

 

Korreksjon.. Qteks tvilling til denne heter 8310. Og ikke 8300.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...