Gå til innhold

Støysvakt med Pentium M


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mitt første møte med shuttle (SN41G2) var alt annet enn en lydløs (silent) opplevelse, ganske skuffende. 24 dB er litt i meste laget for meg, kommer de under 20 dB kan det begynne å bli aktuelt. Ellers er det kjekt å se flere modeller med M-støtte :)

Endret av Folo
Lenke til kommentar
Men tror du hadde slitt med omsetningen dersom du hadde en bærbar med 24dB som oppgitt støyninvå.

Det er jo omtrent like høyt som blad som rasler i vinden og folk som visker og stillere enn et vanlig bibliotek. Så jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så grusomt høyt, man skal ikke akkurat sitte med denne boksen rett foran trynet heller (slik som bærbar). Den skal jo stå en 2-3m unna i hvert fall (antar sammen med annet A/V-utstyr).

Lenke til kommentar

Støynivået begynner å komme ned på høyst akseptable nivåer, det er nok vanskelig å lage slike systemer helt støyfrie, på grunn av størrelsen.

 

Men jeg synes egentlig ikke ekstern strømforsyning er noe særlig heldig, selv om det bidrar til mindte varme og mindre støy utvikling. Men trenden er god, virker som støy er prioritert høyt hos de fleste produsentene av barebones.

 

Edit: Er nok bare en litt dårlig komprimering/skalering av bildet:

Full størrelse

Endret av NakedChef
Lenke til kommentar
Men tror du hadde slitt med omsetningen dersom du hadde en bærbar med 24dB som oppgitt støyninvå.

Det er jo omtrent like høyt som blad som rasler i vinden og folk som visker og stillere enn et vanlig bibliotek. Så jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så grusomt høyt, man skal ikke akkurat sitte med denne boksen rett foran trynet heller (slik som bærbar). Den skal jo stå en 2-3m unna i hvert fall (antar sammen med annet A/V-utstyr).

Ja, men disse støynivåene som er oppgitt er jo helt hinnsides enhver realitet i de fleste tilfeller. Derfor synes folk at 24 db er my, fordi trykket ved øret er mye høyere enn 24 db i de fleste tilfeller der 24 db er oppgitt.

 

Ellers er 220 watt på ekstern strømforsyningssak bra saker, med litt juice på 12v er jo det nok til å drive en middels "vanlig" PC. hva må til for å bruke en slik på en helt vanlig PC? (av tilkoblinger og slikt)

 

AtW

Lenke til kommentar
bortskjemte du liksom... før i tia var jo pc'n stille.. da var det jo knapt varmeutvikling der inne.

 

men det har heldigvis begynnt å bli bedre nå, produsentene har begynt å tatt kjøling og støy mere på alvor virker det som.

Ja, det er på tide, lei av alle "løvblåserene" og jo flere folk som er opptatt av det, jo lettere åf å tak i stille utstyr.

 

AtW

Lenke til kommentar
bortskjemte du liksom... før i tia var jo pc'n stille.. da var det jo knapt varmeutvikling der inne.

Ja, det er ingen som hindrer deg i å dra frem den gamle 486'en.. Den duger hvertfall som musikkspiller, DIVX og DVD er vel kanskje noe mer tvilsomt.

 

Når det er sagt har vel Intel en ULV linje på P-M, man ofrer endel ytelse, men skulle tro at selv de minste P-M'ene duger fint i en boks som dette... med mindre man skal spille. Disse CPUene bør vel kunne klare seg med svært lite kjøing og dermed svært lite støy?

Lenke til kommentar

Kommer den til å lage like lite lyd som pcen min skaltru? :love:

 

Denne saken var skikkelig flott, den har dritbra design og den har gode specs sier da jeg, men en slik sak med Turion prosessor hadde vert noe...Liker ikke Pentium-M så godt, er bedre med AMD Turion

Bedre ytelse, mindre varme og litt dyrere pris :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...