Gå til innhold

Kveler 3G-nettet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe. Dette minner meg om at jeg har prøvd å se eliteseriekamper på TV2s web-tv et par ganger. Det går rett og slett ikke, TV2 hadde rett og slett ikke båndbredde / hardware til å takle pågangen. Hvordan det er nå, aner jeg ikke. Tør ikke prøve igjen før jeg har lest noe meget positivt om tjenesten, koster jo penger å prøve.

Lenke til kommentar
Hehe. Dette minner meg om at jeg har prøvd å se eliteseriekamper på TV2s web-tv et par ganger. Det går rett og slett ikke, TV2 hadde rett og slett ikke båndbredde / hardware til å takle pågangen. Hvordan det er nå, aner jeg ikke. Tør ikke prøve igjen før jeg har lest noe meget positivt om tjenesten, koster jo penger å prøve.

Dette virker jo litt rart. I artikkelen er det jo klart at det er 3G-nettet som er flaskehalsen, ikke de som står for streamingen.

 

Synes også det er rart at TV2 ikke har nok båndbredde til det. Det er jo klart at deres web-streaming til PC, som har langt høyere bitrate må stå for brordelen av båndbredden og at streaming til mobil er veldig liten i forhold. Synes derfor det er rart at TV2 sin server skulle vært flaskehalsen i ditt tilfelle.

 

PS: Koster ikke penger å prøve hvis du har Telenor :)

Lenke til kommentar

Har som sagt ikke prøvd det på et års tid, men har flere bekjente som hadde akkurat samme problem som meg. Et par minutter ut i kampen ble det umulig å få et flytende bilde, og man fikk opp "re-buffering" nesten hvert minutt. Hjalp ikke å sette ned bitrate engang. Trodde en stund at det var problemer med wlan hos meg, men fikk bekreftet at det var et utbredt problem. Litt kjipt, for jeg likte tilbudet.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...