Gå til innhold

100 dollar-bærbar underveis


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ikke dumt det der! Perfekt på hytta da! Med sveiv og greier :p

Tenkte på det samme. Når man er på fjellet og andre steder uten strøm. Den er jo ikke spesielt stor og kan dermed får plass i sekken også. Spørsmålet er vel om du må sveive febrilsk hele tiden eller om det holder å ta et par runder i ny og ne.

Jeg stusser litt over sammensetningen av maskinvare. 500Mhz og 1GB RAM. Hvis det er en standard 500Mhz prosessor(type AMD Athlon/Intel) så vil det jo ikke være de største ytelsene. Det er jo selvsagt ikke heller poenget, men hvis man har en så "tilbakestående" prosessor hva er poenget med såpass mye RAM?

 

Og hva har Google med saken å gjøre? :dontgetit:

 

EDIT: Hvis det er 1GB flash-minne det er snakk om er det jo en annen sak.

Endret av kennethdammyr
Lenke til kommentar
Og hva er vitsen med 1GB RAM på en slik PC? Kunne vel redusert kostnadene ytterligere om man hadde tatt i bruk 256 eller 512MB.

linux bruker som regle mer ram enn windows. og det er ikke så dyrt i dag med minne.

Linux TRENGER ikke nødvendigvis mer RAM enn windows, det kjører faktisk bedre enn windows på lite ram om du kjører en optimalisert installasjon, men poenget er at Linux utnytter mye RAM langt bedre enn windows. Windows bruker ikke mer minne enn nødvendig, mens Linux faktisk utnytter alt tilgjengelig minne. Samtidig er du ikke nødvendigvis avhengig av å ha så mye CPU-kraft.

Lenke til kommentar

Hm.. kanskje på tide å oppgradere rammen i maskina min.. Ble litt betenkt når en pc til utviklingsland skal ha mer ram enn maskina min :S

 

Halveisofftopic: Noen som vet om jeg kan bruke nytt ddr minne i maskina min? Har et andregenerasjons msi socket a hovedkort.. Ser at det gamle ddr minnet er så vanvittig dyrt/vanskelig å få tak i

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...