Gå til innhold

ThinkPad R50e


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har mange av disse på jobben, en ting som suger hardt er dette Access IBM programmet som må til for å styre det trådløse nettverkskortet. Man kan ikke skru det av eller på før man er logget inn uten dette programmet.

 

Å lage et skikkelig image til maskina har vært en tolmodighetsprøve jeg ikke vil pådra min verste fiende.

 

Fungerer helt greit til vanlig arbeid i Office osv osv

btw, har selvsagt 512MB minne.

Lenke til kommentar

Stort pluss for mangel av win-taster! Er det noe jeg aldri bruker, så må det være de.

 

Ellers har jeg ikke brukt styrepinne så veldig mye til å si noe om de, men touchpad er noe jeg virkelig hater, for musa bare flyr i tilfeldige retninger når jeg nærmer meg. Også har jeg en tendens til å komme borti touchpaden når jeg skriver, og da blir det virkelig kaos :p

 

Egentlig så ble jeg ikke så imponert over maskinen som jeg trodde jeg ville bli. Lite tilkoblingsmuligherer og merkelig layout av tilkoblingene med nesten alt på den ene siden. Og dårlig skjerm. Hørt mye bra om IBM laptoper, men kanskje det gjelder de dyre maskinene?

 

Edit: Fant en leif

Endret av Blurpy
Lenke til kommentar
Stort pluss for mangel av win-taster! Er det noe jeg aldri bruker, så må det være de.

Virkelig ditt tap, spesielt på en laptop.

 

IBM tastaturer er absolutt de beste som finnes og jeg liker styrepinne bedre enn touchplate, men R50e hadde jeg absolutt ikke kjøpt i dag. Den var "up to date" for 18 måneder siden og jeg hadde heller valgt en dyrere modell med en nyere LV prosessor.

Lenke til kommentar
Stort pluss for mangel av win-taster! Er det noe jeg aldri bruker, så må det være de.

Virkelig ditt tap, spesielt på en laptop.

Hvordan kan det være et tap for meg når jeg er glad over at de er borte? Det er vel heller deg og andre som vil ha de som opplever et tap.

 

Men hvorfor er det spesielt tap på en laptop?

Lenke til kommentar
Det er et tap for deg fordi ved å bruke WIN tasten kan du gjøre ting i windows så ufattelig mye raskere enn om du må bruke mus.

 

Det er spesielt stort tap på laptop f.eks bare det å kjøre notepad vil ta fem ganger så lang tid uten Win tast.

Jeg bruker ikke windows :p

 

Men om det var viktig for meg å få opp et program kjapt kan jeg trykke alt+f2 for å få opp kjør boksen og starte hvilket program jeg vil, eller jeg kan tilordne et program en hurtigtast, eller jeg kan bruke medietastene, eller jeg kan bare trykke på iconene nederst på skjermen hvor jeg har plassert de mest brukte programmene.

 

Så win-tasten har ingen verdi for meg. Men kom gjerne med andre forslag til ting å bruke den til, jeg har jo tross alt knappen(e) på alle tastaturene mine!

Lenke til kommentar

R50e er en grei maskin, har brukt den en del på jobb. Men, vi har hatt en del ekspemplarer inne på reparasjon. Vil si at den ligger på samme feilprosent som f.eks HP. Så IBM er ikke hva det en gang var. Nå er riktig nok dette en billig utgave..

 

Personlig kunne jeg aldri tenkt meg en IBM. Kun pekepinne på enkelte modeller og mangel på win-tast ødelegger mye. Pluss min erfaring er at IBM har ikke mindre feil enn andre produsenter, så hvorfor betale i dyre dommer for "god kvalitet". Greit nok, dyrere utgaver holder seg meget godt. Hadde inne en R21 med defekt cd-rom, var vell 4-5 år gammel, og den så nesten ny ut. Ikke i design og specs, men lite preg av slitasje på den. Meget tight i skjerm henglsene, i mot setning til min Inspiron 8600 :cry:

Lenke til kommentar
Men pappaen min er sterkere enn din!  :p

OK, det hadde mye med saken å gjøre.

 

Men hvis altså om dersom kanskje engang du måtte kjøre Windows på lappisen for å... eh... du vet... sånn du bare kan i Windows, da hadde du stått med sjegget i postkassen da.  :tease:

Jeg er ikke ukjent med windows, og jeg har likevel aldri savna de tastene, så jeg mener fortsatt det er en fordel å slippe de. Bedre plass til knapper som er av større betydning (spesielt på laptop ;) ).

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Er det noen som har kjøpt denne maskinen og bruker Linux på den? Har lyst på en slik maskin til utvikling og enkle tjenere, men har ikke lyst å bruke for mye tid på å få Linux til å fungere. Er det noen har testet noen distribusjoner på denne, som er opp å kjøre "ut av boksen" :) IBM har jo, så vidt jeg forstår, et godt rykte i linux kretser? :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...