Gå til innhold

Mobilen som vet best


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

teknisk sett burde fører av enhver bil vært isolert fra alt som kan trekke deres oppmerksomhet vekk fra det å styre kjøretøyet gjennom trafikken.

 

livlige unger med problemer, snakkesalig person i setet ved siden av, mobiltelefon (med eller uten handsfree) eller bilstereo er alle objekter som krever at en flytter sin oppmerksomhet vekk fra primæroppgaven.

 

og ligger en i 80 skal det ikke mange sekunders uoppmerksomhet før en befinner seg ett sted en ikke forventet å være.

 

om vi virkelig ønsker å gjøre bilkjøring sikker så må vi rett og slett fjerne personen som kjører og heller utstyre bilen med en maskin som har som eneste oppgave å kjøre fra A til B. dette vil desverre kreve en utstyring av veiene som er direkte uhørt for politikerne i dagens samfunn.

Lenke til kommentar
om vi virkelig ønsker å gjøre bilkjøring sikker så må vi rett og slett fjerne personen som kjører og heller utstyre bilen med en maskin som har som eneste oppgave å kjøre fra A til B. dette vil desverre kreve en utstyring av veiene som er direkte uhørt for politikerne i dagens samfunn.

Gleder meg til den tiden kommer da man slipper å kjøre bilen selv og bare kan trykke på en knapp så frakter bilen deg raskt dit du vil, med mindre fare for å kollidere (de fleste ulykker er av menneskelig årsak)

Lenke til kommentar

off, gruer meg til den dagen.. all sjarmen med å kjøre forsvinner jo da! synes faktosl at mye av sjarmen allerede er borte med dagens nye biler, de er så comfy at man merker jo knapt at man forflytter seg..

 

men det blir jo selvsagt engoddel mere praktisk å kjøre da når man bare blir passasjer, kan bruke tiden på og sove, arbeide, se film eller bare surfe litt f.eks. :wee:

Lenke til kommentar
Jeg synes at folk kan ta ansvar selv. Snart kommer vel det en mobil som passer på at man spiser opp grønnsakene sine.

hadde nå bare ansvarsløshet bare gått ut over den ansvarsløse selv. desverre er det veldig ofte en tredje part blandet inn i en bilulykke...

Da må man lære vedkommende å ta ansvar selv istedet, så unngår man det.

Jeg vil ikke ha en mobiltelefon som skal passe på meg. Jeg husker den gamle bilen til faren min. der var det en fin alarm som skulle passe på at man brukte bilbelte. Det ble bare til bry da den gikk selv om ingen satt i setet osv.

 

Man kunne bare ta beltet bak ryggen, så omgikk man alarmen og vips "slapp" man å bruke belte.

Endret av premium
Lenke til kommentar

Om kvaliteten og prisen på handsfree hadde blitt betre ville fleire brukt det. Ved å promotere det i reklame, sette dei ved kassen i butikker osv...så vil nok salget øke. Dei fleste har ikkje handsfree fordi dei ikkje gidder leite etter ein. Hadde eg sett eit handsfreesett som ikkje streika etter 2 dagar til ein hundrelapp mens eg sto i køen på Rimi hadde eg sikkert lagt den i korga.

 

Denne mobilen må jo kommunisere med bilen på eit eller anna vis, med andre ord blir den dyr, og folk vil ikkje betale for slikt, det trur iallefall eg.

Lenke til kommentar
Da må man lære vedkommende å ta ansvar selv istedet, så unngår man det.

 

hvem trenger å lære å ta ansvar? personen som kjører eller den tredje part som ikke ser at ulykken intreffer før det er for seint? mener ikke å være kvass men litt utdyping hadde vært hyggelig.

 

der var det en fin alarm som skulle passe på at man brukte bilbelte.

 

ah, gode gamle volvo :p

Lenke til kommentar
hvem trenger å lære å ta ansvar? personen som kjører eller den tredje part som ikke ser at ulykken intreffer før det er for seint? mener ikke å være kvass men litt utdyping hadde vært hyggelig.

personen som ikke er innvolvert i en ulykke, men lærer å bruke handsfree.

Endret av premium
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...