Gå til innhold

Innblikk i Windows Vista


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mener ikke å pirke alt for mye, men siden dere har nesten alle andre M$ win versjoner men mangler win xp 64 bit for itanic. Som kom lenge før Win pro 64-bit for x86, selv om den var helt forferdelig dårlig så var den alike vel sluppet som ferdig OS.

 

Det "inblikket" i vista er ikke så lett å forholde seg til siden de bare de siste ukene har falt ut ting fra OSet som er i beta versjonen og det skal komme inn ting i OSet som ikke er i beta versjonen. Dette OSet bør bare kicke ass, hva annet har et av verdens rikesteselvskaper holdt på med de siste årene?

 

Sikkerheten i selve OSet må bli bedre det er jo latterlig at vi må instalere anti virus program på maskinen for å gjøre den overhode brukbar når vi er på nettet. Samtidig håper jeg de forbedrer selve grunnopsettet så det blir veldig mye enklere oppbygget. Samt at du ikke er logget inn som root/ superuser som standard, noe som er helt latterlig. Noe av bakoverkompabiliteten kan må jo de nesten og kvitte seg med siden det gjør systemet som sirup.

Endret av Macfan
Lenke til kommentar
Sikkerheten i selve OSet må bli bedre det er jo latterlig at vi må instalere anti virus program på maskinen for å gjøre den overhode brukbar når vi er på nettet. Samtidig håper jeg de forbedrer selve grunnopsettet så det blir veldig mye enklere oppbygget. Samt at du ikke er logget inn som root/ superuser som standard, noe som er helt latterlig. Noe av bakoverkompabiliteten kan må jo de nesten og kvitte seg med siden det gjør systemet som sirup.

Jeg vet ikke helt om jeg er enig, AV kommer som nummer tre på lista over sikkerhetstiltak som er nødvendige i windows. På desidert første er å holde OSet oppdatert, og på andre er firewall.

 

Jeg, og endel jeg kjenner har klart oss fint uten AV. Synes MS er på rett vei med SP2 på akkurat dette, bra at litt mer uerfarne brukere hjelpes til å ordne dette, men det er jo fortsatt en helt enormt høy andel som har ormer, trojanere eller virus på maskinen.

 

AtW

Lenke til kommentar

Vista virker som et rimelig voksent OS sånn Windows messig, og kommer forhåpentligvis både til å passe bra for oss som liker å ha full manuell kontroll over alle og alt som skjer på maskinen og de som ønsker en lettere bruk. Jeg håper det i vista blir lettere å selv konfigurere hvordan GUI ser ut og endre strukturen til "systemmapper" som Documents and settings som for min del og sikkert for andre bare er nyttig til Application Data.

 

Hadde jeg bare hatt en DVD rom hadde jeg prøvd ut Vista for lenge siden... TTT

Lenke til kommentar
Hoff jeg er bekymret.. Si at du gir f... i å lage en god mappestruktur til filene dine og lar smartfolders organisere alt. Hva skjer da når os disken din kræsjer og du legger inn windows på nytt..

Oi, Det har jeg ikke tengt på. Håper man kan ta backup av alle de virtuelle mappene også. Og gjerne et program som kan lage backup av alle filene på flere cder/dvder.

EDIT: Men det med Virtuelle mapper virker som en fantasktisk idè som jeg kommer til å bruke veldig mye.

Endret av 100smiles
Lenke til kommentar
Hoff jeg er bekymret.. Si at du gir f... i å lage en god mappestruktur til filene dine og lar smartfolders organisere alt. Hva skjer da når os disken din kræsjer og du legger inn windows på nytt..

Planen var vel å legge infoen i filsystemet(?) med WinFS, litt usikker på hvordan de gjør det nå, forhåpentligvis klarer de å få ut WinFS ganske fort...

 

AtW

Lenke til kommentar

stod i artikkelen at søkene ble lagret som xml filer, om det betyr at dem lager søkestrengen å foretar en ny søk hver gang du åpner "mappa" eller at dem også lagrer siste søkeresultat aner jeg ikke.

 

så om en tar full backup så får en vel med både database og virtual folders...

i hvertfall om en bruker backup programmet som følger med windows ;) (hadde jeg trodd) men hvem bruker vel det?

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar
så om en tar full backup så får en vel med både database og virtual folders...

i hvertfall om en bruker backup programmet som følger med windows ;) (hadde jeg trodd) men hvem bruker vel det?

Tredjeparts backupprogrammer kommer sikkert til å få støtte for kopiering av virtuelle mapper. :)

Endret av Gimper
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...