Gå til innhold

Asus P5ND2-SLI Deluxe


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Som de første SLI-kortene krever ASUS fortsatt en manuell vender for å slå SLI-modus av eller på. Andre produsenter har etter hvert begynt å komme med automatisk løsninger.

 

Vil bare nevne at jeg har et ASUS A8N- SLI Premium og der er dette valget automatisk, så å si at de ikke har dette på noen kort blir feil . :-)

Lenke til kommentar

Jeg har det hovedkortet her, veldig bra!! Men dårlig med bios updates. Mye feil og tull. Men slik er det vel med de nye hovedkorta :)

 

Oppdaterer jeg til siste bios, da får jeg bluescreen når jeg skal boote xp. Ikke nok med det, men overklokkings egenskapene funker dårlig. Funker fint fra bios, starter om osv. Men når du da kommer inn i windows. Så viser den ikke OC du har satt.

 

Det er problemene de har når de lager nye bioser. Har aldri fått noe svar på hvorfor, men håper virkelig de fikser den feilen der :)

Lenke til kommentar
Jeg har det hovedkortet her, veldig bra!! Men dårlig med bios updates. Mye feil og tull. Men slik er det vel med de nye hovedkorta :)

 

Oppdaterer jeg til siste bios, da får jeg bluescreen når jeg skal boote xp. Ikke nok med det, men overklokkings egenskapene funker dårlig. Funker fint fra bios, starter om osv. Men når du da kommer inn i windows. Så viser den ikke OC du har satt.

 

Det er problemene de har når de lager nye bioser. Har aldri fått noe svar på hvorfor, men håper virkelig de fikser den feilen der :)

Hmm de anbefaller alle til IKKE å oppdatere BIOS'ene sine, hvis man har problemer med de gammle. Er vel karnsje en grunn til det?

Er jo ikke akkurat mye man oppnår uanett på å oppgradere! :tease:

Lenke til kommentar
Jeg har det hovedkortet her, veldig bra!! Men dårlig med bios updates. Mye feil og tull. Men slik er det vel med de nye hovedkorta :)

 

Oppdaterer jeg til siste bios, da får jeg bluescreen når jeg skal boote xp. Ikke nok med det, men overklokkings egenskapene funker dårlig. Funker fint fra bios, starter om osv. Men når du da kommer inn i windows. Så viser den ikke OC du har satt.

 

Det er problemene de har når de lager nye bioser. Har aldri fått noe svar på hvorfor, men håper virkelig de fikser den feilen der :)

Hmm de anbefaller alle til IKKE å oppdatere BIOS'ene sine, hvis man har problemer med de gammle. Er vel karnsje en grunn til det?

Er jo ikke akkurat mye man oppnår uanett på å oppgradere! :tease:

Det er sant nok :):) men problemet er det at man MÅ oppdatere bios om man feks skal kjøre Pentium D. see?

 

Jeg får en 830 D snart, greit nok, jeg kan kjøre den glatt, men jeg skal gjerne ha testet OC kunskapene på den cpuen også, men det er nytteløst med ny bios.

Endret av jacoweb
Lenke til kommentar
Vil bare nevne at jeg har et ASUS A8N- SLI Premium og der er dette valget automatisk, så å si at de ikke har dette på noen kort blir feil . :-)

Korrigert :)

Ja,men fortsatt er dette en mye bedre løsning enn feks DFI har. Her er det tross alt hunn et kort å snu,ment på DFI må du flytte hele 6 jumpere med 8-10 pinner i hver.

Lenke til kommentar

Jeg spør her også, kan noen være så snill å hjelpe meg med å overklokke dette kortet? jeg har en Intel pentium 4 3.8 "64" og kinston ram pc5300 et eller annet. Det forrige HK kortet mitt var Abit IC7MAX3 og var mye lettere å klokke enn dette, men sannsynligvis bare fordi det er så forbanna mange innstillinger på dette i forhold. Dette er sikkert et kjempekort for expertklokkerne, men noe vanskelig å klokke for meg......enda iallefall, så folkens gi meg råd hvordan jeg kan optimalisere systemet mitt. Tok en test i SANDRA og kan ikke akkurat si at CPUen min var noe særlig rask akkurat, skulle kanskje valgt AMD?

Lenke til kommentar
Jeg spør her også, kan noen være så snill å hjelpe meg med å overklokke dette kortet? jeg har en Intel pentium 4 3.8 "64" og kinston ram pc5300 et eller annet. Det forrige HK kortet mitt var Abit IC7MAX3 og var mye lettere å klokke enn dette, men sannsynligvis bare fordi det er så forbanna mange innstillinger på dette i forhold. Dette er sikkert et kjempekort for expertklokkerne, men noe vanskelig å klokke for meg......enda iallefall, så folkens gi meg råd hvordan jeg kan optimalisere systemet mitt. Tok en test i SANDRA og kan ikke akkurat si at CPUen min var noe særlig rask akkurat, skulle kanskje valgt AMD?

hmm, for å si det sånn, så er jo det hovedkortet her VELDIG enkelt å klokke. Du kan feks bruke de ferdig lagede presetsene di har lagt med.

 

Du får dårlig score i sandra sier du, hva mener du med dårlig? hva sammenligner du testene dine med? Det er helt sikkert no feil i systemet ditt.

 

Jeg har en 3.2 kjørende på 4.0ghz 100% stabilt. Kan ikke akkurat klage på den ytelsen jeg har. Den er faktisk VELDIG bra. Så jeg tipper det er noe krøll med oppsettet ditt her. Vet ikke om det minnet du har der virker så godt på dette kortet, men det er mulig jeg tar feil.

 

Det å si at du burde kanskje valgt AMD er en veldig feil.

Lenke til kommentar

Takker for svar jacoweb

 

Kanskje du kan si meg eller forklare meg hvordan du har innstillet bios?, vi har jo noenlunde samme oppsettet bortsett fra at jeg har en litt raskere CPU og et 7800GTX kort. Sandra viste at jeg har samme scoren med min CPU som jeg skulle, men sammenlignet med AMD CPUen kan jeg ikke si resultatet var noe særlig å skryte av

Lenke til kommentar
Takker for svar jacoweb

 

Kanskje du kan si meg eller forklare meg hvordan du har innstillet bios?, vi har jo noenlunde samme oppsettet bortsett fra at jeg har en litt raskere CPU og et 7800GTX kort. Sandra viste at jeg har samme scoren med min CPU som jeg skulle, men sammenlignet med AMD CPUen kan jeg ikke si resultatet var noe særlig å skryte av

Bare hyggelig!

 

Joda, jeg kan selvfølgelig hjelpe deg i gang ved å overklokke. Det letteste om vi tok det her uten om forumet! Sjekk innboksen din på forumet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...