Gå til innhold

Guide: Chipping av GameCube - 23.09.2005


purity89

Anbefalte innlegg

Jeg har nå lenge vurdert å kjøpe meg en chip til GameCube, og har funnet ut at jeg vil bestille en etter ferien.

 

Jeg tenkte at det kansje er andre her inne på forumet som og har vurdert dette, og jeg har derfor skrevet denne guiden,

her vil jeg forklare mye rundt chipper, og vise deg hvordan du monterer den.

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Innhold:

 

Innledning:

 

Hva gjør en Chip

 

Hvilke chipper som er tilgjengelige per i dag

 

Hvordan installere Viper GC eller Qoob Pro/Sx

 

Del 2:

Steg 1: Åpne din GameCube

 

Steg 2: Demontere GameCuben

 

Steg 2.1 (Alternativt): Montere ny case

 

Steg 3: Montere chippen

- Viper GC:

- Qoob Pro/Sx

 

Steg 4: Skru sammen GameCuben igjen

 

Steg 5: Flashe BIOS'en (forleløbig bare Viper GC, Qoob kommer)

 

Steg 6: Valg/innkjøp av media (DVD-R/DVD+R):

- Ritek G04/G05 Selges her:

 

Steg 6.1 Hvordan brenne DVD'er i Nero

 

Siste del:

 

Sider som selger Chipper, casemods og ScrewBit

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Oppdateringer/nye ting:

- Butikker som selger chipper o.l

- Qoob Sx/Pro monterings instrukser

- Valg av media

 

Ting som er under planlegging/i arbeid til guiden:

- Hvordan flashe Qoob Sx/Pro

- Instilling av POT (laser tweaking)

- Hvordan montere ny case (casemod)

- Skifte farge på "power-LED-lyset"

- LED lys inne i kontrollportene

- Bare kom med forslag, jeg skal se hva jeg får gjort :D

 

Info: Jeg arbeider helst med guiden i helger, har for lite tid på hverdagene :whistle:

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Kilder:

ModThatCube

(Bilder, info om Viper GC, Qoob Sx/Pro, lodding, teknisk)

 

Qoobchip

(Qoob Sx/Pro)

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Hva er en "Chip":

 

En chip er en brikke som du må lodde inn i GameCuben din.

 

Eks på en chip, Viper GC på bildet:

 

viperchippenaleine6gj.jpg

 

 

Hva gjør en Chip:

 

1: Chippen gjør GC'en din sonefri, altså du kan spille spill fra alle regioner (PAL, NTSC)

 

2: Du får muligheten til å spille såkalt "homebrewn" sofware på din GC, hjemmelagede spill

 

3: Du får muligheten til å ta sikkerhetskopier (backup) av spillene dine, viss du er redd for riper i spill og andre skader er jo det perfekt

 

Viss noen aboslutt vil ha det vanskelige, om akkuratt hvordan chippene fungerer så bare spørr, jeg skal prøve å svare ;) Jeg vet selvsagt ikke alt selv, men slik informasjon kan jeg alltids skaffe meg ;)

 

Hvilke chipper som er tilgjengelige per i dag:

 

- Viper GC

- Qoob SX

- Qoob Pro

- NINJAMOD

- Ripper///GC

 

 

Viper GC

 

Den chippen som jeg (og mangle flere) mener er den beste, for her må

du bare lodde fire ledninger og lage en bru (bridge), mot fem ledninger

og ei bru på Quoob og sju på Ripper3 og NinjaMod. En annen fordel at du

klarer deg uten å ta av kjøleribbene når du skal lodde, og viss du gjør

noe feil når du tar av kjøleribbene så kan maskinen svi seg godt når du

skrur på den nymodda GC'en din :no:

 

Viper GC er og den chippen som kom ut først, og den chippen som oppdaterer sin BIOS oftest (Cobra Bios)

 

Hvordan installere Viper GC eller Qoob Pro/Sx:

 

Bilde av det som følger med når du kjøper Viper GC:

 

viperpackage1se.jpg

 

Det til høyre er selve chippen, og det til venstre er programmereren, den du

kobler til chippen når du skal oppdatere BIOS'en på chippen.

 

Det ligger og en del ledninger i den høyre pakken, fire av de brukes til å koble

chippen til GC'en, og resten av de blåe kobler man til en sensor som merker om

lokket er åpent på maskina (piece of cake å sette i den)

 

Qoob Pro:

qoobprobundle8jn.jpg

 

Qoob Sx:

qoob_sx.jpg

 

 

Steg 1: Åpne din GameCube

 

Du trenger:

- 1 stk GameBit eller 1 stk blank BIC penn

- 1 stk lighter (viss du bruker BIC metoden)

- 1 stk stjerneskrujern (viss du skal skifte skruene)

- 4 stk stjerneskruer med samme størrelse som GameBit skruene (viss du skal skrifte skruer)

 

Det største problemet her er at selve dekselet rundt maskinen er holdt sammen av noen spesialskruer, "Gamebit" skruer.

 

Gamebit skruene:

gamebitskruer0no.th.png

 

Enten så kan du kjøpe et spesialskrujern til å få ut disse med, tilgjengelig Her.

 

Eller så kan du gjøre det eg gjorde, nemlig å bruke en "BIC" penn til å skru de ut med.

Metoden er ganske enkel, alt som trengs er en blank BIC penn og en lighter. BIC penner

er slike vanlige som du finner overalt, sånne sekskanta, blanke, med blå hette på.

bicpenn0bm.th.jpg

 

Demonter først hele pennen slik at du bare har den blanke delen igjen.

bicpenn10dy.th.jpg

 

Smelt så den ene enden med lighterer.

Når du synes den ser passelig smeltet ut presser du den bare ned i hullet under GC'en der skruene er, venter ca 30 sec

og så lirker du den forsiktig ut, pass på å ikke vri på den.

bicpenn21kk.th.jpg

 

Dypp den i vann for å kjøle den helt ned, og så setter du den nedpå

skruen du vil ha ut, presser ned og skrur den ut =D

bicpenn39yz.th.jpg

 

Viss du er heldig får du ut alle skruene uten å måtte smelte pennen på ny, jeg måtte smelte ny etter

andre skruen...

 

Noe som kan være lurt nå er å bytte ut de hersens GameBit skruene med noen vanlige skruer!

Det har jeg hjort, og det eneste problemet er at jeg ikke fant skruer med like gjenger som på de som

stod i, så derfor tvingte jeg bare noen andre skruer nedi, omtrent like lange og tykke.

 

Woila! Nå har du en GC som kan skrus opp med et vanlig stjerneskrujern! :D

 

 

Steg 2: Demontere GameCuben

 

Du trenger:

- 1 stk medium stjerneskrujern

- 1 stk lite stjerneskrujern

- En plass å oppbevare skruene

 

 

Nå ser din GC omtrent slik ut:

gctoppav0xv.th.jpg

 

Det neste du skal gjøre er å skru ut alle skruene du finner! (nesten iaffal)

 

Begynn med de fem på høyre side av GC'en (sett forfra):

(viss noen lurer på hva den lysdioden er så er det jeg som har lekt meg litt bare :p)

5hyreside27zd.th.png

 

Fortsett med de to på venstre siden som fester vifta:

2venstreside9ds.th.png

 

Vipp så av vifta og skru ut de tre skruene som er under der vifta stod:

3undervifta4fl.th.png

 

Skru så ut de fire skruene bak på GC'en:

4skruerbak8kl.th.png

 

Hent nå fram det lille stjerneskrujernet og skru ut de fire små skruene framme på GC'en:

4framme2zm.th.png

 

Nå skal du kunne løfte hele leseren (toppen) av resten av maskinen, og den blir seende slik ut:

(den svære metalltingen midt på er kjøleribba jeg snakket om tidligere)

kjleribbe9eq.th.png

 

Steg 2.5 (Alternativt): Montere ny case

 

! Under Construction ! Bestillte Vuper GC og ICEDCUBE casemod i dag, skriver ferdig her når det kommer =)

 

Steg 3: Montere chippen

 

Du treng:

- 1 stk Viper GC eller Qoob Sx/Pro med ledninger (NinjaMod kommer senere)

- 1 stk loddebolt (helst med en tynn tupp)

- Noe lodddetinn

- En kniv til å skrape vekk tinn når du lodder feil

- Bittelitt loddekunnskaper (ikke nødvendig, men hjelper på ;) Man lærer og underveis)

 

Den første delen her er for Viper GC, så viss du har Qoob Sx/Pro må du ble litt lengre ned til Qoob logoen, der står det hvordan du skal lodde for å få den til å fungere ;)

 

Viper GC:vipergclogo6rr.jpg

 

Ha fronten av GC'en mot deg og prøv å finne denne plassen (det er rett bak Memory Card slot 1):

herskaldulodde7jj.th.png

 

Her er det markert hvor de forsjellige ledningene skal loddes på

(P for purple/lilla, R for red/rød, B for black/svart og Y for yellow/gul), og hvor brua skal være.

 

Brua lager man ved å smelte litt loddetinn og koble sammen de to punktene som er markert med en ring rundt.

ledninger8aw.th.png

 

Jeg anbefaler at du tørrtrener litt på loddinga, demonter en gammel elektrisk gjenstand (gjerne en fjernkontroll

eller noe lignende), finn et sånnt grønt kort inni den og du er i gang. Lodd ledningen av og på, og prøv å lage ei bru på kortet som er i den.

 

Når du føler du kan det, så start å lodde. Jeg anbefaler at du tar den gule til sist, si den da ligger ikke den i veien når

du skal lodde de andre ledningene. Brua er og kansje lettest å starte med, siden du ikke treng noen ledninger til det.

 

Når alt er ferdig lodda skal det se omtrent slik ut:

(bilde tatt fra ModThatCube, det er derfor kjøleribba er tatt av ;))

ferdiglodda1sn.th.jpg

 

Det neste du skal gjøre er å plassere Viper GC chippen inni maskinen, og koble om sensoren som oppdager om lokket er åpent:

På høyre hjørne bakpå GC'en går det to blå ledninger inn i en hvit boks:

resettingen4wi.th.png

 

Lirk denne kvite boksen forsiktig ut av det den står inni, sett den fast i en lignende boks som sitter på ett kort

som er koblet til Viper chippen, og stapp en lik kvit boks med to ledninger inni som kommer fra chippen

inn i der den forrige stod. Det skal bli seende noenlunde slik ut da:

restartferdig5zq.th.jpg

 

Når du har gjort dette må du koble FlexWiren til Viper Chippen (om den allerede ikke er koblet til)

Og så må du legge chippen her:

chippensplass8zb.th.png

 

Du har to valg ang. FlexWiren, enten kan du flashe chippen nå med en gang før du skrur sammen resten av maskinen,

eller så kan du gjøre det slik at ledningen henger ut bak igjennom de små sprekkene under Analog og Digital OUT bakpå,

ved den sistnevnte metoden trenger du ikke å skru av lokket på maskinen hver gang du skal legge innpå ny BIOS.

 

 

Qoob Pro/Sxqooblogo2fd.jpg

 

Begge desse chippene krever at du tar av kjøleribba når du skal lodde ledningene på plass, og det gjøres på følgende måte (for de som lurer på hva kjøleribba er så ser den slik ut):

 

Skru ut de seks skruene som sitter i kjøleribba, de sitter langs kanten av kjøleribba, og er alle markert med røde piler på dette bildet..

 

Prøv så forsiktig å ta av kjøleribba, prøv å ikke vri for mye på den for da kan kjølepastaen bli smurt utover hele kortet.

Viss den ikke vil av kan du prøve å varme den opp med en hårføner,

viss det ikke virker kan du prøve å stappe ett flatt skrujern inn under og vippe den av (kan lett skade ting og tang så vær forsiktig :whistle:).

 

Qoob Pro:

qoob_pro_gc_ab.jpg

 

Lag brua først (lodd sammen de to punktene merket med svart farge og "bridge 2 pins",

fortsett så med ledningene, det er lettest viss du lodder E og F til slutt.

 

A: Blue / Blå

B: Green / Grønn

C: Black / Svart

5V: Red / Rød

E: Purple / Lilla

F: Yellow / Gul

 

OBS:

Når du skal lodde på 5V ledningen kan det være at du ikke klarer å få loddetinnet til å sette seg til det.

Prøv først å ta litt loddetinn på tuppen av loddebolten, og hold den på punktet du skal lodde 5V ledningen til i 2 sekunder,

viss det ikke setter seg da må du ta vekk loddebolten.

 

Rens tuppen av bolten med sandpapir. Ta litt alkohol på punktet, og ha på litt flussmiddel. Nå skal tinnet feste seg, men ikke ha bolten på punktet i mer enn 3 sekund, for ellers kan du risikere at resistoren rett oppforbi punktet smelter av.

 

Qoob Sx:

 

qoob_sx_gc_ab.jpg

 

Lodd på ledningene der de skal, dette skal gå mer eller mindre smertefritt, men det er lettest å begynne med brua (lodd sammen de to punktene merket med svart og "bridge 2 pins"), og avslutte med E og F, for ellers kommer ledningene lett i veien.

 

Qoob Sx & Pro

Nå skal du koble om sensoren som merker om lokket er åpent, markert godt på dette bildet.

 

Dra ut ledningene som står i og omkoble de som vist på bildet:

_gcdis_11.jpg

 

Koble den kvite boksen med alle ledningene inni til chippen om du ikke har gjort det allerede og plasser flexkabelen som på dette bildet.

 

Så kan du plassere USB tilkoblings kortet på en av disse plassene:

 

_gcdis_15.jpg

_gcdis_18.jpg

 

 

Steg 4: Skru sammen GameCuben igjen

 

Du treng:

- Stjerneskrujern

- GameBit (om du ikke har skiftet skruer)

 

Begynn å skru sammen maskinen igjen, gjør alt baklengs på steg 2.

 

Noen tips:

1: Viktig! Ikke skru skruene helt fast med en gang, skru først alle nedi, og så stram, dette gjør at ingenting står sjeivt.

 

2: Viss du kjenner at skruen er litt vond å skru nedi, skru den helt opp, og prøv påny,

viss du tvinger den nedi er det lett å ødelegger gjengene.

 

3: Pass hele tiden på at ledningene og flexwiren ikke kommer i klem, isoler den gjerne med noe grønn isoleringsteip eller elektrikerteip.

 

Når du skal til å sette på topplokket, sjekk at Viper GC chippen ligger slik:

chippensplass8zb.th.png

 

og Qoob chippen slik:

qoobplasseringcut7ot.jpg

 

Det må nevnes at du om du skal spille brennte spill, på vanlige, store DVD'er så må du ha hele topplokket av

for å få de til å passe, og da er nok det greieste å bruke den første metoden...

 

Det finnes og nye deksler, f.eks her: DigiWorks

Og da er nok den siste metoden greiest, iom. at maskinen din kan spille store DVD'er med dekselet på da.

 

 

Steg 5: Flashe BIOS'en (forleløbig bare Viper GC, Qoob kommer)

 

Du treng:

- Programmereren som følger med Viper GC

- En PC med internettilgang

- PC Parrallell Cable Male/Female (ikkje nødvendig)

 

Det finst tre forsjellige BIOS'er som fungerer til Viper GC, det er Cobra BIOS, Anaconda BIOS og GCOS, men den mest brukte er Cobra.

 

1. Sørg for at PC'en din står av

2. Koble Viper GC Programmeren til Viper GC Chippen med FlexWiren

3. Koble Programmeren til PC'ens Parrallell port. Dette er det to metoder for, enten bruker du en PC Parrallell Cable

og plugger den ene enden inn i Programmeneren og den andre inn i PC'en, eller så stapper du Programmeren rett inn i

PC'en, men ved sistnevnte metode må du ta av det metall dekselet som er rundt koblinga:

programmerdirekte8gt.th.jpg

 

En PC Parrallell Cable sine to ender (Male/Female):

parallellcable3vv.th.jpg

 

4. Sørg for at begge de kvite bryterene på Programmeren er av (mot høyre sett fra kontaktens ende)

5. Skru på PC'en og GameCuben

6. Start programmet Viper Loader (høyreklikk og last ned)

7. Klikk på "File" - "Load Bios" og leit deg fram til den Biosen du vil ha innpå (Cobra BIOS 1.2 eller GCOS 1.4)

8. Trykk "Parameters" og sørg for at "Use safe mode" er merket, og at rett parallell port addresse er merket

Du kan sjekke hvilken port din PC er stillt inn på gjør følgende (jeg har Windows på engelsk og skriver derfor tingene deretter ;)):

 

Høyreklikk på "My COmputer", velg "Properties", trykk "Hardware" fanen og så "Device Manager", utvid "Ports", høyreklikk på "LPT1" (står kansje i parantes), velg "Properties" og så til slutt "Resources" fanen.

 

9. Trykk nå "Write" Du vil se en kort "Erasing the chip" etterfulgt av "Writing data....." og til slutt "Writing data finished"

10. For å sjekke at alt fungerte kan du trykke "Comparison", viss alt er i orden vil det avslutte med en "Comparison completed without error" og "No difference detected" melding.

 

Du er nå klar til å spille importerte spill, hjemmelagede spill, og backups av dine egne spill :D

 

 

Steg 6: Valg/innkjøp av media (DVD-R/DVD+R):

Det eneste som mangler nå er det nest viktigste, media.

Hvilke DVD'er skal jeg bruke?

 

Ifølge det jeg har lest på nettet fingerer DVD+R heller dårlig, og jeg vil ikke anbefale at noen kjøper det for å bruke sammen med GC + chip, kjøp DVD-R.

 

Videre leser jeg at det merket folk har fått best resultater med er Ritek, eller mer nøyaktig Ritek G04, men Ritek G05 skal visst og fungere nesten like bra, med kun ein feil innimellom.

 

Ritek G04/G05 Selges her:

 

PXP.NO - G04:

- Ritek DVD-R 4x Dobbeltsidig 1stk (29,- kr)

- Ritek DVD-R 4x Dobbeltsidig 10pk (299,- kr)

- Ritek DVD-R 4x Dobbeltsidig 25pk (575,- kr)

 

Brenner.no - G04:

- RIDISC DVD-R 4.7GB 4X (Spindel a 10stk) (32,- kr)

 

PXP.NO - G05:

- Ritek DVD-R 4x Printbar 1stk (15,- kr)

 

Brenner.no - G05:

- One DVD-R 4.7GB 8X (Spindel a 25stk) (99,- kr)

 

Komplett.no - G05:

- That's Write DVD-R plate 4,7GB 8x 50-pack Cake Box (Ritek)(195,- kr)

 

 

Steg 6.1 Hvordan brenne DVD'er i Nero

 

Nå som du har fått tak i DVD'ene du skal brenne på, vil jeg vise hvordan du brenner disse.

 

Start Nero, velg "Burn Image to Disk" under "Copy and Backup"

Velg image fila du vil brenne.

Sett hastigheten il 2x (uansett hastighet på brenner/dvd)

Viss fila er .GCM format omdøper du bare den til .ISO og brenner den.

 

Noen får bedre resultat ved å skru av "Buffer Underrun Protection",

men viss du gjør det så pass på å ikke arbeide så mye på PC'en imens,

eller så går det fort galt.

 

Viss du får feilmeldingen:

"The entered block size does not correspond to the image length.

The block size may be wrong. Do you want to correct or ignore det problem?",

så har du en korrupt image fil. (Nero vil brenne dvd'en viss du trykker ignore,

men GC-laseren vil slite mer med den, og du ender med en ødelagt laser mye

raskere enn viss du gjør det som står nedenfor.)

 

Da kan du først sjekke om fila er nøyaktig 1,459,978,240 byte stor, viss den mangler bittelitt

eller er litt for stor er den korrupt.

Viss fila er alt for liten, så har du nok en iso som har fått fjernet "garbage" innholdet.

Det du må gjøre da er å kjøre programmet "FSTFIX v1.5f Wiped GCM Fixer by SlideR/LOONYCUBE!",

ingen andre versjoner av FSTFIX fungerer skikkelig.

FSTFIX v1.5f

 

Det programmet legge til all "garbage" infoen igjen, og sparer GC-laseren din for mye arbeid.

Kjør programmet, bruk "FSTFIX image.gcm f" kommandoen!

(Viss noen ikke vet hvordan de bruker DOS er det bare til å spørre)

 

fstfix9eo.th.png

 

Tadaaaa, fiks ferdig GC iso på ca 15 minutter ;)

 

 

Sider som selger Chipper, casemods og ScrewBit:

 

Digiworks.no

- Viper GC 275,-

- Quoob Pro 510,-

- Casemod 179,- / 329,-

- GC ScrewBit 29,-

- IcedCube Case 329,-

 

Divineo.com

- Viper GC 42,99 $ / 267,- NOK

- GC Ninja Mod 29,99 $ / 184,- NOK

- Hushtrap Case 19,99 $ / 127,- NOK

- Viper Case 22,99 $ / 146,- NOK

- IcedCube Case 39,99 $ / 254,- NOK /

- GC ScrewBit 6,99 $ / 45,- NOK

 

Spillchip.com

- Ninjamod 359,-

- Qoob SX 390,-

- GC ScrewBit 59,-

 

Digistore.no

- Viper GC 490,-

- IcedCube Case 349,-

- GC ScrewBit 49,-

 

 

Tilbakemeldinger, spørsmål og kommentarer er velkomne :D Kontakt meg gjerne på mail: [email protected]

Endret av purity89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig bra guide faktisk, med fine forklarende bilder. Jeg hadde dog aldri turt å skru opp min gamecube. Denne skal få lov til å bli sticky, men da under Sprøsmål og svar - Konsoll. Der ligger nemlig sticky om hvordan man modder xbox.

 

Så vil jeg bare få si at du har gjort en god jobb med guiden din, og at du fortjener all respekt.

 

Snorre :)

 

*Tråd flyttes og klistres fast*

Lenke til kommentar
Veldig bra guide faktisk, med fine forklarende bilder. Jeg hadde dog aldri turt å skru opp min gamecube. Denne skal få lov til å bli sticky, men da under Sprøsmål og svar - Konsoll. Der ligger nemlig sticky om hvordan man modder xbox.

 

Så vil jeg bare få si at du har gjort en god jobb med guiden din, og at du fortjener all respekt.

 

Snorre :)

 

*Tråd flyttes og klistres fast*

Tusen hjertelig :D Satt ett par timer for å skrive den, så slike kommentarer er alltid velkomne og motiverende til å skrive flere guider :!:

 

Å skru opp GameCuben min var bare morro syntes jeg, digger sånn :D Har montert blå lys i den, istedenfor det røde power lyset, og et ekstra der med vifta, skal lage blå lys inne i der med kontroll innput'ene og :D:dribble:

 

PS: Viss noen lurer på hvorfor jeg ble medlem for omtrent 30 minutter siden, er det for at jeg postet den samme guiden på det offisielle Nintendo forumet, og der klarte den å få meg en liten temp-ban på to uker :p:innocent:

Lenke til kommentar
:wow: det er ikke lov å poste sånn innlegg i der?

Åjoda ;) Reglene sier:

 

"#8: Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Det er også forbudt å stille spørsmål som vil føre til informasjon som kan føre til piratvirksomhet, som f.eks. spørsmål etter CD-keys, no-CD-cracks og hvor man kan laste ned warez. Dette omfatter også spørsmål om hvordan bruke warez du har lastet ned fra nettet, samt diskusjoner om piratkopier og dets innhold."

 

Det står ingenting om chipping, og jeg nevner aldri warez eller lignende. Chippen bruker jeg til å spille "homebrew" spill (hjemmelagede), importerte spill, og backuper av mine egne spill. Alt dette er lovlig :thumbup::innocent:

 

Edit: Jeg nevner visst warez allikevell her ser jeg, men jeg gjentar hver gang at jeg ikke gir ut noen info om hvor man får tak i dette... Håper dette går greit for moderatorer/admins? Kan alltids fjerne det ;)

Endret av purity89
Lenke til kommentar
:wow: det er ikke lov å poste sånn innlegg i der?

Åjoda ;) Reglene sier:

 

"#8: Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Det er også forbudt å stille spørsmål som vil føre til informasjon som kan føre til piratvirksomhet, som f.eks. spørsmål etter CD-keys, no-CD-cracks og hvor man kan laste ned warez. Dette omfatter også spørsmål om hvordan bruke warez du har lastet ned fra nettet, samt diskusjoner om piratkopier og dets innhold."

 

Det står ingenting om chipping, og jeg nevner aldri warez eller lignende. Chippen bruker jeg til å spille "homebrew" spill (hjemmelagede), importerte spill, og backuper av mine egne spill. Alt dette er lovlig :thumbup::innocent:

 

Edit: Jeg nevner visst warez allikevell her ser jeg, men jeg gjentar hver gang at jeg ikke gir ut noen info om hvor man får tak i dette... Håper dette går greit for moderatorer/admins? Kan alltids fjerne det ;)

Lese over all informasjonen en gang til og fjerne alt som er av warez informasjon. Sant det, skal fjerne alt som har med det å gjøre. Så ikke noe når jeg leste igjennom i farta, men skal fikse.

 

Når jeg nå så igjennom var det ikke mye warez-snakk her nei. Slettet informasjonen om at chippen kunne brukes til nedlastede spill, som egentlig var det eneste å utsette noe på. Videre slettet jeg det om at folk kunne finne nedlastningssidene selv, o de absolutt måtte laste ned noe.

 

Ellers er alt i orden tror jeg. Om noen mener at det er noe annet som burde slettes redigeres bort, så si ifra.

Endret av Orresnei
Lenke til kommentar

Hehe, ok ;) Vil forresten legge til noen sider som selger chipper til GameCube:

 

Digiworks.no

- Viper GC 275,-

- Quoob Pro 510,-

- Casemod 179,- / 329,-

- GC ScrewBit 29,-

 

Divineo.com

- Viper GC 42,99 $ / 267,- NOK

- GC Ninja Mod 29,99 $ / 184,- NOK

- Casemod 19,99 $ / 22,99 $ / 39,99 $ / 127,- NOK / 146,- NOK / 254,- NOK

- GC ScrewBit 6,99 $ / 45,- NOK

 

Har ennå ikke bestillt meg en chip, men skal gjøre det så snart jeg får penger.

Kommer med tilbakemeldinger ang nettbutikken jeg bestiller fra da ;)

Bestiller nok fra Digiworks, siden det er en norsk side.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...