Gå til innhold

Guide: Chipping av GameCube - 23.09.2005


purity89

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du tar deg gooood tid (3-4 minutter) og drar/vrir forsiktig så er det liten sjangs for at du river med deg deler av hovedkortet :yes: Det ser ganske gusjent ut med allt den gråe gugga under (kjølepasta som overfører varmen raskt), men så lenge du får dekket hele overflaten når du setter på kjøleribba igjen så skal alt gå greit.

 

Når det er sagt så tror jeg naboen min røsket den rett ut, stappet et skrujern under å vippet av hele greia :p Og tror den maskina lever i beste velgående ennå... :whistle:

Lenke til kommentar

hmm, ja du har sikkert rett ;D Men jæææ*lig kjipt å drepe stakkars lille søten cuben da om du er uheldig^^ Jeg som har selv lagd casemod og greier;D (Svart bunn, hvit topp med et tre i svart som liksom kyper opp fra siden, fra den svarte bunnen )

Lenke til kommentar
hmm, ja du har sikkert rett ;D Men jæææ*lig kjipt å drepe stakkars lille søten cuben da om du er uheldig^^ Jeg som har selv lagd casemod og greier;D (Svart bunn, hvit topp med et tre i svart som liksom kyper opp fra siden, fra den svarte bunnen )

6270104[/snapback]

Kan du poste bilder av din gamecube?

Lenke til kommentar
Oppdatering:

Har lagt til noe info om valg av DVD media, og ryddet bittelitt/lagt til flere emner i guiden.

 

Vær så snill å kom med forslag til hva dere vil se mer i denne guiden, så skal jeg se hva jeg får gjort ;):D

4747328[/snapback]

 

Hei dere jeg er helt ny på dette forumet. jeg håper dere kan hjelpe meg med en ting.

jeg kjøpte en ferdig chippet gc på nett med viper chip men idioten har ikke sent med ledningen jeg trenger mellom chippen og programmeren han hevder den var med men det er den ikke. kan noen hjelpe med med og skaffe meg en slik kabel?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei kunne trengt litt hjelp her. Har demontert min Panasonic Gamecube og skal feste en Qoob SX chip til den. Tok forresten 2 timer å demontere saken. Og dette med lodding har jeg null peiling på, vet ikke helt om jeg tør å gjøre det selv, så hvis noen vet om noen i Bergen som kan dette så vær snill å si ifra.

 

Selve gamecube motherboardet som er i den er nøyaktig det seamme som en vanlig gamecube.

 

Eneste grunnen til at jeg har gjort det er for at jeg vil ha den til å kunne lese PAL spill også, slik at dne blir helt sonefri.

 

Flashing hva er egentlig det? Er det nødvendig?

 

Når man bruker en qoob chip, vil man kunne se noen forskjell når man slår på maskinen eller er alt tilsynelatende som før?

 

På Qoob SX Chippen er der to blå ledninger som ender i en hvit plugg. Og to blå ledninger som ender i et lite grønt kort med en grå plugg på. Kan du forklare hva de gjør?

Endret av Aisutora
Lenke til kommentar
Hei kunne trengt litt hjelp her. Har demontert min Panasonic Gamecube og skal feste en Qoob SX chip til den. Tok forresten 2 timer å demontere saken. Og dette med lodding har jeg null peiling på, vet ikke helt om jeg tør å gjøre det selv, så hvis noen vet om noen i Bergen som kan dette så vær snill å si ifra.

Å lodde den selv gikk i alle fall ganske knirkefritt for meg, det er bare å prøve seg litt fram først på noe gammelt elektrisk utstyr. Noen tips er å bruke så tynn tupp på loddebolten som mulig, lite varme og så lite tinn som mulig.

 

Selve gamecube motherboardet som er i den er nøyaktig det seamme som en vanlig gamecube.

Definer "vanlig Gamecube", det finnes flere utgaver av hovedkortet (A, B og C), sjekk ut dette bildet (hentet fra Viper GC manual)

 

Flashing hva er egentlig det? Er det nødvendig?

Flashing er å endre/overskrive OS og/eller BIOS'en til konsollen, og dermed endre hvordan den leser spill og hva man ønsker. Dette er hverken nødvendig eller aktuelt på en GC, jeg har aldri hørt om noen som har gjort dette.

 

Det du kansje mener er å flashe selve chippen, noe jeg tror du må gjøre med Quoob før du bruker den (er ikke sikker). Da "installerer" du en BIOS i chippen, som vil styre med å spille av brennte spill osv. De fleste BIOS'er av nyere datore fungerer greit, og du kan bruke hvilken som helst, du må ikke bruke den som kommer fra Quoob teamet.

 

Når man bruker en qoob chip, vil man kunne se noen forskjell når man slår på maskinen eller er alt tilsynelatende som før?

Jeg har ikke prøvd Quoob selv, men jeg tipper det vil komme opp en Quoob meny, men at du kan skru av denne, og velge at spillet skal starte automatisk (har selv gjort dette med Viper GC). Ved bruk av Viper ser man fortsatt en liten loadingskjerm fra Viper, vet ikke om dette gjelder for Quoob.

 

På Qoob SX Chippen er der to blå ledninger som ender i en hvit plugg. Og to blå ledninger som ender i et lite grønt kort med en grå plugg på. Kan du forklare hva de gjør?

Akkuratt hva ledningene gjør vet jeg ikke, men jeg tviler egentlig på om det finnes så mange som vet hva hver enkelt ledning gjør. Bare sørg for å lodde de rett så fungerer det ;)

Lenke til kommentar

Nå er moddingen av Panasonic Q ferdig. Og det med positivt resultat. Fra før har den blitt moddet slik at den får sonefri DVD spiller og kan lese US spill. Originalt tar den bare japansk standard.

 

Men nå slipper jeg endelig å bruke Freeloader for å spille PAL spill, hvilket var årsaken til at jeg prøvde meg på dette. Det tok meg over to timer å ta den fra hverandre og enda lenger tid å sette den sammen, var enkelte steder som var utrolig vanskelig å komme til. Men det gikk omsider og jeg har endelig fått det jeg har vært ute etter siden jeg så Panasonic Q på markedet for første gang. OG det er en HELT sonefri maskin.

 

Fikk en "ekspert" til å lodde på plass ledningene ettersom jeg ikke ville satse på å teste ut det selv. For da kunne utfallet blitt katastrofalt. Var vert å betale et par kroner ekstra for å få det gjort skikkelig.

 

Det var bios i sleve chippen jeg mente ja. Måtte oppgradere den til versjon 1.3 for at det skulle fungere på "Q". Bruker qoob sin. Og de har egen startmeny. Vet ikke om jeg kan få den til å starte med Gamecube meny fra starten og likevel støtte PAL.

 

Hvis noen har erfaringer med dette fra en standard Gamecube så er jeg veldig interessert i å høre om det. Eller hvis det finnes eventuelt bios'er som gjør dette.

 

Men alt i alt er jeg fornøyd med nuværende stadie. :w00t::thumbup:

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 7 måneder senere...
Spillchip.com hadde litt dyr montering da.. noen andre steder?

hvilken chip er den beste og hvor er den billigst?

 

Mvh Erling :)

6246716[/snapback]

Send den til Mobilbutikken.com tar 500 inkl chip

8849210[/snapback]

 

 

Det har gått litt lengre enn et år siden han spurte om dette , så trur han har fått svar.

 

Fin bump må jeg si :)

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
  • 2 år senere...
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...