Gå til innhold

Antec Sonata II


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Designet var helt ok, men skulle ikke vært sort lakkert for jeg har fettete fingrer :no: . Innvendig design var nesten "bullseye" for meg med god avstand og mange brønner for harddisker.

 

At det følger med PSU som er av god kvalitet er jo et bra pluss, selv om jeg heller ville hatt en billig versjon uten PSU og kjøpt en av eget valg.

 

At kabinettet er tungt burde jo ses på som et pluss, da blir det vanskelig de tynne nerdene å stjele det hvis man er på LAN imotsetning til alle "plastiv fantastic" kabinettene.

Lenke til kommentar

Hmm.. ..jeg syns Antec P180 var bra, og nå syns jeg dette også var bra.. :roll: Ja, ja et av disse to blir jeg nok å anskaffe meg.. :D

 

Vet noen om det er filter på vifteplassen i front og ACAG? Jeg ønsker minst mulig støv i PC'en (hvem gjør vel ikke det?)

Ble litt bekymret over den høye HD temperaturen Sonata II hadde, men det var kanskje uten vifte i front?

 

 

Det kan bli målene som avgjør, liker gjerne ikke at det er så altfor stort..

Antec P 180 - 505 mm (D) x 206 mm (B) x 541 mm (H)

A Sonata II - 463 mm (D) x 206 mm (B) x 425 mm (H)

 

Ikke så stor forskjell da, må nok lese litt andre tester først for å bestemme meg.. ..men et av disse to kabinettene blir det helt sikkert.. ..må bare tjene litt mer penger først, og håpe at kona aksepterer innkjøp.. :innocent:

Lenke til kommentar

Det var ingen vifte i front. Må nok ha en front vifte, fordelen er at plasseringen til denne gjør at det ikke blir noe mer støy. Selv har jeg gjennomstrømning med 2 papst på min sonata (I). 511rpm front og 734 rpm bak. Hardiskene holder grei temperatur da..

Lenke til kommentar
Er det noen som kan bekrefte at det er plass for en 120mm i front?

Jeg har selv Sonata av første revisjon og er helt sikker det ble sagt at denne også kunne ha vifte i front men uansett hvorda jeg vrir og vender så er det ikke mulig.

Vet ikke hvordan det nye Sonata II er, men i mitt Sonata (I)gikk det ganske greit å sette inn en 120mm i front.

Lenke til kommentar
Er det noen som kan bekrefte at det er plass for en 120mm i front?

Jeg har selv Sonata av første revisjon og er helt sikker det ble sagt at denne også kunne ha vifte i front men uansett hvorda jeg vrir og vender så er det ikke mulig.

Jeg har vifte i front på mitt Sonata (1). At du sier at det ikke er mulig skjønner ikke jeg.

Lenke til kommentar
Er det noen som kan bekrefte at det er plass for en 120mm i front?

Jeg har selv Sonata av første revisjon og er helt sikker det ble sagt at denne også kunne ha vifte i front men uansett hvorda jeg vrir og vender så er det ikke mulig.

mener du den i front bak hdholderen. Har vifte der selv i min Sonata 1 bruker gummifester, fungere utmerket spørr du meg. Siden viften er mer inne i kabinettet så unngår man at stølyen blir for skjenerende.

 

Har athlon 64 vencice 3000+ og via800pro hovedkort med en zahlman cu 7700

 

idle temp på cpu er 28 load ligger på 37 (da overklokket 25%)

 

Sys temp ligger stabilt på rundt 32 grader. Må si meg meget fornøyd med Sonata 1. Så da kan vel ikke Sonata 2 være noe særlig værre.

Lenke til kommentar

Jeg har P180 som jeg er meget fornøyd med, med de medfølgende viftene på min. og en stille CPU vifte fra zalman og en passiv kjøler fra thermaltake så er den blitt så stille at det er nå deilig å sitte ved siden av pc'en

Litt tidskrevende å montere og P4 kontakten fra PSU var fra kort og måtte bruke seperat ledning. mye god plass og fin kabinett. men er stor i forhold til vanlige miditower

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

At det er plass til en 120mm i front er det teiteste jeg har hørt.

Etter å ha lest noen svar på denne tråd så har jeg sjekket å skjønt at det er mulig å sette en 120mmm bak HD rack(midt i kabinett!!! ikke i front)

Men ellers er det et veldig stille kabinett, men savner en vifte som blåser overtrykk i kassa så jeg slipper støv rundt alle åpninger som PSU og viften bak suger til seg.

Endret av Redman
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Noen andre som har problemer med front koblingene til Lyd / mic på dette kabinettet. Etter jeg kobler fra mic og headsett får jeg av og til ikke lyd, noen ganger kunn lyd i ene kanalen.

 

Etter jeg vrikker litt på pluggene kan de komme tilbake. Virker som disse pluggene er veldig dårlig festet på denne modellen.

Lenke til kommentar
Skal ha et nytt kabinett. Har bestemt meg for et Antec kabinett og PSU. Det jeg

ikke funnet ut er om det blir en Sonata II eller en P180.  Er det noen som kan gi meg noen hint slik at jeg får ræva i gir og klarer å bestemme meg.

4584664[/snapback]

 

har du set på dette det er et knallbra antec kabinet med en god psu og muligheter for god kjøling + mer

https://prisguiden.no/product.php?product_id=38467

 

og her er test på det

http://www.sweclockers.com/html/recension/...P150.php?page=1

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...