Gå til innhold

WD Raid Edition 2 på 400 GB


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Caviar Raid Edition 2 400 GB tilhører Western Digitals enterprise-serie og har derfor 5 års garanti sammenlignet med 3 år for forbrukersegmentet.

 

Er det ikke noe i de norske forbrukerlovene om at alt datautstyr skal ha 5 års garanti, uansett hva produsenten oppgir? Eller er det bare på noen varer?

Lenke til kommentar

Mener å huske noe slikt når jeg hadde Økonomi i GK Allmennfag, men det er så lenge siden, at jeg tørr ikke å svare 100% om jeg er sikker. Men så kommer jeg også til å huske, at Garanti er noe dem bare gir som en "bonus", iallfall i følge den boka vi brukte, men at dem har uansett så så lang tid hvor all Wproduksjonsfeil" skal dekkes av produsent eller der man kjøpte varen.

 

Men som sagt, husker ikke dette så alt for godt, er flinkere i alt annet enn dette med Garanti av det vi holdt på med, bare detter ut av hodet..

Lenke til kommentar

Dafe: Garanti og reklamasjon er to forskjellige ting. Det trenger ikke være garanti i det hele tatt på uansett produkt. Søk litt i forumet, spørsmålet er en gjenganger.

 

5 års garanti: Flott, dette høres bra ut.

 

137 år MTBF: Høres bra ut selv om det sikkert er en drøy overdrivelse.

 

4x 100GB-plater: Velkommen etter. Nå er enkelte av konkurrentene helt oppe i 167 GB/pate.

 

Prisen på 289 høres ok ut. Ganget med en dollarkurs på 6,5 blir det ca 1880kr, og ganget med litt mer realistiske 8,5 for dollarkurs, moms ++, blir det ca 2450kr. Altså bare et par hundrelapper over vanlige desktop-utgaver på 400GB. Noe jeg synes virker akseptabelt for en spesialutgave. (hvis den har noe spesielt å by på da)

 

Edit: Ikke et ord om SATA-300. Blir dette SATA-150 da? :hmm:

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Er det noen grunn for at andre S-ATA disker ikke skulle fungere med Serial Attached SCSI? SAS er jo ment å støtte S-ATA disker i utgangspunktet så her synes jeg argumentet falt litt i fisk. Hadde vært bedre om det bare kort og greit ble opplyst om at SAS har S-ATA støtte i artikkelen istedetfor.

Lenke til kommentar

endelig :-) denne disken er virkelig velkommen. ved siden av cheetah fra seagate er nok dette muligens den beste disken i markedet.. våre servere (13 stk) bruker bare denne serien etter vi sparket ut scsi diskene. ingen har feilet eller på noen måte gitt noen feilindikasjoner. det er bra det. varme blir de heller ikke.

Lenke til kommentar

det sa du nøkkelordet; de holder kjeft når de står og går. jeg har to 320gb i raid stående i min desktop arbeidsstasjon. tidligere hadde jeg to seagate som jeg byttet ut med to samsung grunnet støy. nå har jeg to wd raid edition; eksemplarisk ytelse, stillegående, null vibrasjon og minimalt med varme. helt enkelt genialt..

Lenke til kommentar
endelig  denne disken er virkelig velkommen. ved siden av cheetah fra seagate er nok dette muligens den beste disken i markedet.. våre servere (13 stk) bruker bare denne serien etter vi sparket ut scsi diskene. ingen har feilet eller på noen måte gitt noen feilindikasjoner. det er bra det. varme blir de heller ikke.

 

Høres bra ut!

Blir vel slike disker her i huset neste gang da , men ikke 13.stk! :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...