Gå til innhold

Blogg: SingStar gjør alt rett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hm, forskjellen på SingStar og Nintendogs er at SingStar har et helt annet utgangspunkt. Brukermassen til PlayStation 2 er langt større enn brukermassen til Nintendo DS, og det vil derfor ikke bli solgt like mange kopier av Nintendogs. SingStar har også blitt markedsført til det ytterste, noe jeg tviler på at Nintendo velger å gjøre med Nintendogs – dessverre. Dessuten må man vel si at PlayStation 2 er en mer akseptert konsoll for den vanlige mann i gaten enn Nintendo DS. Sjansen for å bli stemplet som nerd er rett og slett større med en Nintendo DS liggende på stuebordet enn om man har en PS2 under TV-en.

Lenke til kommentar

Gyldige poenger, synes jeg, men litt av greia med slike spill, slik jeg ser det, er at de også selge maskinvare. Tror (uten å ha statistisk dekning her og nå) at det er en ikke ubetydelig del av SingStar-eierne som ikke hadde PS2 fra før, og hvis vi ser på uken da Nintendogs ble sluppet i Japan, tredoblet DS-salget seg fra uken før eller så.

Lenke til kommentar

Elsker simpelten enkle og lettfattelige spel. Ein av dei titlane eg liker best er Tetris, ikkje nye versjonar, men den som var på NES. Så simpelt, men det skaper konkurranse innad i vennegjengen og derav stemning :D Sikkert utruleg artig å spele på fylla også ;)

 

Heilt inn på din tankegang om at simpelthet selger både spel og hardware.

Lenke til kommentar
Gyldige poenger, synes jeg, men litt av greia med slike spill, slik jeg ser det, er at de også selge maskinvare. Tror (uten å ha statistisk dekning her og nå) at det er en ikke ubetydelig del av SingStar-eierne som ikke hadde PS2 fra før, og hvis vi ser på uken da Nintendogs ble sluppet i Japan, tredoblet DS-salget seg fra uken før eller så.

Veldig riktig det du sier der, men nå er jo spillkulturen i Japan generelt litt annerledes enn her i Europa/Norge. Jeg tviler ikke på at Nintendogs kan selge en god del om det blir riktig markedsført, men PlayStation er som sagt generelt mer «godtatt» enn DS/Nintendo. Er vel derfor jeg regner med at PSP kommer til å selge bedre enn DS i Europa.

 

I Japan er saken derimot en ganske annen, og DS har et solid overtak på PSP ... GBASP solgte faktisk mer enn PSP i Japan for litt siden. Det var riktignok i forbindelse med lanseringen av et etterlengtet spill, men likevel.

Lenke til kommentar

Jeg og søstrene mine har "spilt" litt SingStar det siste døgnet. Jeg synes det er bra, men hva er forskjellen på vanskelighetsgradene? Det går dessverre ikke an å lese linjene som noter, for hver linje har et eget register. Oktavering fungerer fint.

 

Jeg har to forslag til funksjoner som kunne ha vært i SingStar. Det første er oppvarming og sangøvelser, som man kan gjøre alene eller i "party" før den "seriøse" karaoken. Det andre er multiplayer over internett, det hadde liksom vært så fett. Tenk om noen kunne bli berømte på grunn av SingStar.

 

Hvis PS3 blir bra, kan jeg tenke meg det blir laget en mer avansert, intelligent versjon hvor man kan ta flere kunstneriske friheter uten å tape poeng. :yes:

Lenke til kommentar

Err ... En oppvarmingmodus hadde jo drept det SingStar ellers står for. Det skal være simpelt og intuitivt. Poengene har så å si null å si for spillopplevelsen. Ærlig talt, er det noen her som spiller SingStar for å oppnå den høyeste rangeringen?

 

Og er det noen her som faktisk finner glede i å spille spillet alene?

Lenke til kommentar

jeg er så lei singstar som man kan bli , :p

 

men det er jo så konge på forspill som det kan bli , ikke noe som skaper stevning som og fyre i gang litt karaoke , og så er det jo poeng og , dermed en aldrig så liten konkuranse og en mulighet til og gjøre dette til en drikke lek ( bruk fantasien gutte mange muligheter her :D )

Lenke til kommentar

Mange liker karaoke. Spesielt i fylla.

Mange liker enkle, morsomme spill.

 

Karaoke i et enkelt og morsomt spill = suksess. Spesielt i fylla.

 

Selvfølgelig finnes det mange andre fenomener som burde bli spill...

 

Men for å fenge de store massene, må det altså være enkelt og veldig morsomt / spennende / skummelt / whatever. Fyll inn det ene spilleren vil oppleve/føle.

Endret av djorgen
Lenke til kommentar

Jeg fatter ikke "hypen" med SingStar. Det er jo et utrolig dårlig karaokespill sammenlignet med Karaoke Revolution (Karaoke Stage i Europa). Hadde Konami gitt ut Karaoke Revolution tidligere enn Singstar, og markedsført det litt mer (De markedsførte det vel ikke i det hele tatt, jeg har iallefall ALDRI sett noen reklame). Så ville de hatt overtaket på denne kundemassen. Ettersom Karaoke Revolution har mange fler muligheter, og er utrolig mye bedre lagt opp. Men slik er verden. (Karaoke Revolution er også utrolig mye mer morsomt i fylla.)

Lenke til kommentar
Jeg fatter ikke "hypen" med SingStar. Det er jo et utrolig dårlig karaokespill sammenlignet med Karaoke Revolution (Karaoke Stage i Europa). Hadde Konami gitt ut Karaoke Revolution tidligere enn Singstar, og markedsført det litt mer (De markedsførte det vel ikke i det hele tatt, jeg har iallefall ALDRI sett noen reklame). Så ville de hatt overtaket på denne kundemassen. Ettersom Karaoke Revolution har mange fler muligheter, og er utrolig mye bedre lagt opp. Men slik er verden. (Karaoke Revolution er også utrolig mye mer morsomt i fylla.)

link ??

 

har aldrig hørt om det , er det til ps ??

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...