Gå til innhold

Blogg: SingStar gjør alt rett


Anbefalte innlegg

Jeg fatter ikke "hypen" med SingStar. Det er jo et utrolig dårlig karaokespill sammenlignet med Karaoke Revolution (Karaoke Stage i Europa). Hadde Konami gitt ut Karaoke Revolution tidligere enn Singstar, og markedsført det litt mer (De markedsførte det vel ikke i det hele tatt, jeg har iallefall ALDRI sett noen reklame). Så ville de hatt overtaket på denne kundemassen. Ettersom Karaoke Revolution har mange fler muligheter, og er utrolig mye bedre lagt opp. Men slik er verden. (Karaoke Revolution er også utrolig mye mer morsomt i fylla.)

Nettopp.

 

Uten markedsføring kan du bare glemme å få de virkelig store salgstallene.

 

Synd... Siden det, ifølge deg, er veldig bra. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg fatter ikke "hypen" med SingStar. Det er jo et utrolig dårlig karaokespill sammenlignet med Karaoke Revolution (Karaoke Stage i Europa). Hadde Konami gitt ut Karaoke Revolution tidligere enn Singstar, og markedsført det litt mer (De markedsførte det vel ikke i det hele tatt, jeg har iallefall ALDRI sett noen reklame). Så ville de hatt overtaket på denne kundemassen. Ettersom Karaoke Revolution har mange fler muligheter, og er utrolig mye bedre lagt opp. Men slik er verden. (Karaoke Revolution er også utrolig mye mer morsomt i fylla.)

Karaoke Revolution gjør veldig lite rett. Selv om det er utviklet av Harmonix som står bak fantastiske spill som Frequency og Amplitude.

 

- Det følger med bare en mikrofon, man kan kun koble til en mikrofon, og dermed ikke synge duetter (som jo er hele poenget med å spille Singstar på fest).

 

- Mikrofonen er et headsett, så man må stå rett opp og ned med den montert på hodet, og føler seg mer som en mislykket Madonna enn en rockestjerne når man synger. Det er mye mer tilfredsstillende å holde en mikrofon (som man i tillegg kan kaste fra hånd til hånd og svinge rundt).

 

- Alle sangene på Karaoke Revolution er kjipe coverversjoner, der de som synger knapt høres ut som originalstemmene.

 

Jeg skaffet meg Karaoke Revolution fra USA før Singstar kom, men har ikke giddet hente det frem på fest en eneste gang etter at Singstar dukket opp.

 

Singstar er ikke utgitt i USA en gang, der finnes kun Karaoke Revolution, men det har slett ikke blitt noen gigantsuksess slik Singstar har blitt i Europa.

Lenke til kommentar

Du har gode poenger ;)

Men selve konseptet slår Singstar ned i støvlene. Det eneste som da trigger folk er "duettene" og de "kjente slagerne" (men Karaoke Revolution har jo en del av disse også, ok. det trekker ned at det ikke er originalartistene.)

 

(Og et headset på øret er faktisk veldig nyttig, selv om det burde vært "optional")

 

Men vi får se, kanskje de slår an med toeren? :>

Endret av viddeh
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...