Gå til innhold

Asus tar i bruk heatpipe


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Denne løsningen tror jeg ikke på.

En heatpipe er stiv, og her skal det lite til før plata på chipsettet ikke ligger skikkelig an.

Tipper denne blir en flopp, passiv ribbe er tingen bare den er stor nok.

Når er vel ikke dette ett produkt som selges for å sette på eksisterende hovedkort? Den er vel lagd for ett spesielt kort.

 

AtW

Lenke til kommentar
Denne løsningen tror jeg ikke på.

En heatpipe er stiv, og her skal det lite til før plata på chipsettet ikke ligger skikkelig an.

Tipper denne blir en flopp, passiv ribbe er tingen bare den er stor nok.

Jeg er ikke helt enig med deg. For det første ser den "kjøleblokken" på heatpipen ut til å være særdeles godt fastboltet. For det andre er hovedgrunnen til å unngå en vanlig passiv kjøler på dette hovedkortet nettopp størrelsen; selv en Zalman ZMNB47J byr på problemer når skjermkort med store kjølere installeres, og dette er et varmt brikkesett.

Lenke til kommentar
Jeg har et A8N-SLI Deluxe (produsért i november/desember 2004), kan jeg kjøpe en slik heatpipe fra asus og sette den på?

tja det skulle da vert mulig...

Men kan nå hende at asus har en ny feste måte da, som da ikke passer på dit hovedkort, men jeg tror mest sannsynelig at det skal være mulighet for at andre av som har samme type kort kan brule denne nye kjøle løsninga :)

Lenke til kommentar

Jeg venter selv på Premium utgaven av A8N-SLI og Athlon 64 X2 før jeg oppdaterer til socket 939

 

Fordelen med denne i forhold til Zalman er at denne tar mindre plass rundt skjermkortene.

 

Ja, nForce 4 SLI er et varmt chipset, men det er jo det eneste chipsetet som har både nb og sb i en brikke, samt PCI Express støtten gjør den varm

Lenke til kommentar

Uansett om den nye kjøleløsningen passer på Deluxe utgaven, tviler jeg meget sterkt på at Asus vil selge denne som 'tilbehør' utenom. Poenget er at etter alle klagene på en støyende chipsetvifte, har det resultert i en forandring.

Håper bare det kommer snart. Hadde vært greit med 'elektronisk' SLI velger :cool:

Lenke til kommentar
Håper bare det kommer snart. Hadde vært greit med 'elektronisk' SLI velger :cool:

Hvis du ser på ASUS sine nedlastingssider så er den listet der, men ikke blandt produktene (produktsidene til ASUS er ofte trege til å bli oppdatert) A8N-SLI Premium har også gått igjennom flere BIOS revisjoner allerede.

 

Komplett har enda ikke noen bekreftet leveringsdato

Lenke til kommentar

vil tro at en heatpipe løsning er mer effektiv en bare en kjøleribbe, og nei denne er vel ikke en universalsløsning som skal passe på alle hovedkort. da må jo isåfall den stanga være fleksibel slik at man kan bøye den unna diverse komponenter. alle hovedkort har jo ikke lik layout.

 

men nå er det jo ikke snakk om en chipsett kjøler som selges løst, men derimot et hovedkort som kommer med denne kjøleren påmontert såvidt jeg forstår.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...