Gå til innhold

AMD flytter over på nye sokler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
haha au da =p den svidde nok for AMD fans =p

Tror at de fleste som har satt seg inn i AMD's veikart visste fra før av at det kom ny socket i 2006! Så for AMD fans så tror eg ikkje detta var noe stor overraskelse! Er enig i utsagnet om at dette er "old news" det nye er vell at de har fått et bilde av socket! ;)

Lenke til kommentar

Gammelt nytt ja. Og selv om det kommer ny sokkel, så vil nok alle sokklene eksistere om hverandre en god stund. Se bare på Socket 478. Du får jo fremdeles kjøpt CPU'er for denne, og det er et år siden Intel kom med LGA775. Det vil sannsynligvis ikke komme noen nye raskere prosessorer dog. Til de eksisterende sokklene altså, når de nye er på banen. Enhver som har satt seg inn i hva det vil si å ha integrert minnekontroller på prosessoren, vet at hver gang produsenten har tenkt å gå over til en ny minne standard, så må man bytte hovedkort, prosessor, minne og sokkel. Eller sokkel kan vel kanskje være den samme, men det er vel like greit å komme med ny sokkel for å forhindre forvirring.

 

S939 er i alle fall langt fra død. X2 ble annonsert i går, og den er S939. FX57 skal jo også komme.

Lenke til kommentar
S939 er i alle fall langt fra død. X2 ble annonsert i går, og den er S939. FX57 skal jo også komme.

Utfasingen starter i slutten av neste år etter det jeg har sett på nettet....

At det vil komme nye CPUèr til 939 så stemmer nok det ja...

Endret av jarmo
Lenke til kommentar
Hadde tenkt meg ny maskin til høsten, men ser ut som jeg vil vente litt til, selv om AMD eller Intel leverer CPUer til LGA775 og de nevnte i artikkelen så vegrer jeg meg for å kjøpe hardware som er "på randen av å bli utdatert".

Hva for slags HW er det som ikke er på randen til å bli utdatert? det kommer ALLTID noe nytt. Alltid. Og du kan være brennsikker på at om du kjøper noe nytt i dag kommer det alltid noe bedre i morgen. That's life.

Lenke til kommentar
Hadde tenkt meg ny maskin til høsten, men ser ut som jeg vil vente litt til, selv om AMD eller Intel leverer CPUer til LGA775 og de nevnte i artikkelen så vegrer jeg meg for å kjøpe hardware som er "på randen av å bli utdatert".

Hva for slags HW er det som ikke er på randen til å bli utdatert? det kommer ALLTID noe nytt. Alltid. Og du kan være brennsikker på at om du kjøper noe nytt i dag kommer det alltid noe bedre i morgen. That's life.

Jepp,men en annonsering av at et selskap er på tur over på noe nytt vil som regel "bremse" salget noe .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...