Gå til innhold

PQI med rekordminne: DDR2-900


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe.. Er det ikke det jeg stadig sier? "Det ser stadig lysere ut for DDR2".

 

DDR-400 CL2: 3,2GB/s latency=10ns

DDR-500 CL2,5: 4,0GB/s latency=10ns

DDR-600 CL3: 4,8GB/s latency=10ns

 

DDR2-400 CL3: 3,2GB/s latency=15ns

DDR2-533 CL3: 4,3GB/s latency=11ns

DDR2-667 CL3: 5,3GB/s latency=9ns

DDR2-800 CL4: 6,4GB/s latency=10ns

DDR2-900 CL5: 7,2GB/s latency=11ns

 

Det neste blir vel DDR2-1000 CL5: 8,0GB/s latency=10ns

 

DDR2 har tydeligvis kommet over den perioden der latency var veldig tregt. (15-25ns), samtidig nås det stadig nye høyder av båndbredde. Det er ikke vanskelig å se at det går mot slutten for gode gamle DDR.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

eksplosiv utvikling.. Utviklingen av ddr2 har gått utrolig fort syntest jeg. Men hvordan blir det med den timingsen når amd begynner å ta i bruk ddr2 i 2006.?

 

Regner med at timingsen vil synke drastisk innen den tid, men tror folk at den vil komme ned mot 2-2-2 timingsene som er på de raskeste ddr1-brikkene i dag?

 

Dette peker ihvertfall i riktig rettning :)

Lenke til kommentar
Regner med at timingsen vil synke drastisk innen den tid, men tror folk at den vil komme ned mot 2-2-2 timingsene som er på de raskeste ddr1-brikkene i dag?

Definitivt, og lengre enn det også. Allerede nå har jo Corsair raskere timinger på sine DDR2-moduler enn DDR-500 CL2,5 (som er noe av det raskeste man får med DDR). Se tabellen ovenfor.

 

Når AMD kommer med DDR2-støtte om ca et år så tror jeg vi vil se moduler på:

DDR2-800 CL3: 6,4GB/s latency=7,5ns

DDR2-1000 CL4: 8,0GB/s latency=8ns

DDR2-1200 CL5: 9,6GB/s latency=8,3ns

 

Dvs. raskere timinger enn de raskeste overklokkingsmodulene for DDR i dag, og samtidig rundt dobbelt så høy båndbredde. Med andre ord: både i pose og sekk.

 

PS. Legg merke til at timingen CL2 på DDR-400 er like rask om timingen CL4 på DDR2-800.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

el_salvad: Det er ikke 100% sikkert nei, men alle uttalelser fra AMD og konfidensielle veikart har vært at de kommer til å støtte DDR2 i 2006. Det er alt det andre pratet om å skippe DDR2 som kun har vært store spekulasjoner. Derfor regner jeg det som mye mer sansynlig at AMD kommer til å støtte DDR2 enn at de ikke kommer til å gjøre det. Spekulasjonene går forresten også ut på om de kanskje kommer til å støtte begge deler samtidig.

Lenke til kommentar
el_salvad: Det er ikke 100% sikkert nei, men alle uttalelser fra AMD og konfidensielle veikart har vært at de kommer til å støtte DDR2 i 2006. Det er alt det andre pratet om å skippe DDR2 som kun har vært store spekulasjoner. Derfor regner jeg det som mye mer sansynlig at AMD kommer til å støtte DDR2 enn at de ikke kommer til å gjøre det. Spekulasjonene går forresten også ut på om de kanskje kommer til å støtte begge deler samtidig.

Det hadde vært stilig om de kunne lage noe som støttet begge plattformene. Kanskje de tjener på det. (AMD) :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...