Gå til innhold

TEST: Corsair TWINX1024 3200XL Xpert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor tester dere ikke minnebrikkene med sikkelig hw?

Det blir jo ikke en sikkelig test når minnet ikke blir kjørt på høyere vDimm.

 

Kan jeg få et svar?

;)

TCCD liker seg som oftest best på rundt 2,7-2,8vdimm.

men indeed, kunne gjerne testet på et A64 system, og med flere benchmarks.

edit: og 240fsb med 3-3-3 timings blir for drøyt..

Endret av LenniZ
Lenke til kommentar

Denne testen hadde nok vært mer interessant dersom Hardware.no testet disse minnebrikkene i et system som faktisk drar nytte av slike lave tilgangstider. Jeg poengterte dette allerede i fjor sommer:

http://forum.hardware.no/index.php?showtop...0entry2390437

 

Her er et eksempel på en skikkelig og interessant test:

http://www.gamepc.com/labs/view_content.as...ms3200xl&page=1

 

Forklaring ønskes! :ermm:

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Historien gjentar seg:

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=386113&st=0

 

Hvorfor tar dere ikke "kundene" deres på alvor?

Hepp!

 

Joa, vi leser absolutt kommentarene. Det som er poenget her er at begge testene ble skrevet omtrent samtidig. Så denne testen her la klar i systemet allerede før den forrige ble publisert. Testen du linker til ble publisert for to dager siden.

 

Ønsker om testing på Athlon 64 er notert. Om disse modulene blir testet på Athlon 64 vil jeg absolutt ikke love, men ønsket er som nevnt notert.

 

Når det gjelder grafer i hytt og gevær har vi egentlig lagt oss på noe enklere linje. Greit at dere som engasjerer dere her gjerne skulle hatt en mye mer utfyllende test, men jeg tror ikke vi kommer til å kjøre veldig mye mer detaljerte tester. Uansett, jeg har merket meg kommentarene.

 

Nå er det helg, så det er ikke sikkert jeg titter innom på en stund. Dere får la skravla gå... ;)

Lenke til kommentar
Historien gjentar seg:

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=386113&st=0

 

Hvorfor tar dere ikke "kundene" deres på alvor?

Hepp!

 

Joa, vi leser absolutt kommentarene. Det som er poenget her er at begge testene ble skrevet omtrent samtidig. Så denne testen her la klar i systemet allerede før den forrige ble publisert. Testen du linker til ble publisert for to dager siden.

 

Ønsker om testing på Athlon 64 er notert. Om disse modulene blir testet på Athlon 64 vil jeg absolutt ikke love, men ønsket er som nevnt notert.

 

Når det gjelder grafer i hytt og gevær har vi egentlig lagt oss på noe enklere linje. Greit at dere som engasjerer dere her gjerne skulle hatt en mye mer utfyllende test, men jeg tror ikke vi kommer til å kjøre veldig mye mer detaljerte tester. Uansett, jeg har merket meg kommentarene.

 

Nå er det helg, så det er ikke sikkert jeg titter innom på en stund. Dere får la skravla gå... ;)

selvmotsigende at du en side som retter seg mot spesielt interesserte ( les: entusiaster), ikke ønsker å gå i dybde i testene.

 

hadde jeg ønsket meg elementære artikler, hadde jeg lest testene på VGnett eller Dinside istedet ( der rundt 85% av alt de tester får tommelen opp)

 

og å teste med hardware fra 2002 blir bare altfor dumt...

Lenke til kommentar

Altså, dere tester jo kun minnebrikker de færreste har råd til?

 

Hvorfor ikke prøve å heller rette dere litt mer mot flertallet av leserne deres? Teste mer prisgunstige og populære brikker.

 

Skjønner at dere synes det er gøy å få teste godbitene, men det gir ikke sånne som meg særlig tilbake.

 

Har dere i redaksjonen noe å si på det?

Lenke til kommentar

Synes det var en interessant test jeg, og jeg likte spesielt godt denne formuleringen:

 

Dessverre støtter ikke hovedkortet høyere minnespenning enn dette. Til tross for dårligere timings, og trusler om å parre modulene med en Celeron-prosessor og et gammelt kabinett uten vindu, hjalp det ikke. På 240 MHz ble vi stående bom fast.

 

Nå skal det være sagt at jeg ikke overklokker eller annet, så det er kanskje det som er problemet til de andre, det at det ikke blir testet på "ekstreme" systemer. Nå må jeg jo innrømme at jeg ikke vet om 3200XL er minnebrikker verdig ekstreme systemer.

Lenke til kommentar

Dette er det mest tafatte forsøk på test av minne jeg har bevitnet noensinne på en hardware side :roll:

Jeg blir flau av å være nordmann med kunnskapsnivået som bevises i denne testen (heldigvis så bor jeg i utlandet!).

Hardware Norge har et kritisk problem,mangel på kvalifiserte testere. Test etter test er elendig overfladisk og bærer preg av liten innsikt.

Dette er ikke noe personhets men konstruktiv kritikk eksempler på gode minnetester på norsk er her,les og lær.

Lykke til med læringen :innocent:

 

og takk for meg,er så lenge siden jeg har vært her på forummet at jeg ikke husket nicket mitt :p

Lenke til kommentar
Dette er det mest tafatte forsøk på test av minne jeg har bevitnet noensinne på en hardware side  :roll:

Jeg blir flau av å være nordmann med kunnskapsnivået som bevises i denne testen (heldigvis så bor jeg i utlandet!).

Hardware Norge har et kritisk problem,mangel på kvalifiserte testere. Test etter test er elendig overfladisk og bærer preg av liten innsikt.

Dette er ikke noe personhets men konstruktiv kritikk eksempler på gode minnetester på norsk er her,les og lær.

Lykke til med læringen  :innocent:

 

og takk for meg,er så lenge siden jeg har vært her på forummet at jeg ikke husket nicket mitt  :p

skjønte ikke helt resultatet av den winrar testen, men ellers er ocshoot helt klart å foretrekke fremfor det hw leverer for tiden.

Endret av charlie di meola
Lenke til kommentar

Heisan.

 

Jeg er tilbake på forumet etter en fortjent ferie.

 

Synes mye av kritikken fra oss forumbrukere på testen er usakelig. Sender like godt med linken til starten av kritikken også.

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=386113&st=40

 

Hva er det vi hyler for?

Kan hende at minnebrikkene ikke ble kjørt på en rå PC, men det er da ikke noe vits i å ta så mye på vei da. Verden går jo ikke under pga dette, og neppe gjør Corsair det heller.

Hvis det er noen som har noen bra linker til reviews om de nevnte minnebrikkene, så post de, istedenfor å klage å sutre.

Jeg tok meg en liten tur innom komplett, og så på de testene som de hadde. Det var jaggu meg ikke rare testene som var gjort på disse brikkene, til litt etteretning.

Den mest detaljerte fant jeg via google: http://www.mvktech.net/content/view/1181/

 

Dog kunne det godt vært opplyst av tester (Wegner) om hvor langt hans maskin kunne kjøre. Den opplysningen manglet, men opplysningen kommer helt sikkert. Det burde jo selvsagt vært opplyst i at det er TCCD og PCB på modulene, eller er det det?.

 

Det er forresten TCCD på, og de pleier ikke å gi noen spesiell ytelseøkning utover 2,75Volt meg bekjent. Det finnes noen ytterst få unntak på det, så hylet om en testmaskin med støtte for mye volt til minnebrikkene blir for dumt.

 

Anartech er jo en bra plass å lese reviews på, men kan jo til litt etteretning opplyse om at selv mine minneblokker TwinX4400C25 ikke yter likt som Anartech sin test. De yter faktisk bedre.

 

Så la oss roe oss ned en liten smule, og smile litt, for det er jo tross alt helg og fri for de fleste av oss.

Lenke til kommentar

Skal si meg helt enig med snorreh på dette punktet. Disse brikkene kunne godt vært testet mye grundigere, og da også på et AMD-system i tillegg til det systemet som ble brukt her. Dette er jo ekstrembrikker, og bør testes under ekstreme forhold. I tillegg er det AMD-plattformen som i større grad enn Intel-plattformen drar nytte av lave timings.

Lenke til kommentar
Skal si meg helt enig med snorreh på dette punktet. Disse brikkene kunne godt vært testet mye grundigere, og da også på et AMD-system i tillegg til det systemet som ble brukt her. Dette er jo ekstrembrikker, og bør testes under ekstreme forhold. I tillegg er det AMD-plattformen som i større grad enn Intel-plattformen drar nytte av lave timings.

En test blir jo bedre jo flere testmaskiner en bruker, så der er vi helt enige.

 

Det er neppe ekstrembrikker dette. Det er brikker med nok av juggel på slik jeg ser det, men jeg har som sagt ikke funnet en skikkelig test på de heller.

Lenke til kommentar

Personlig satt jeg bare å venta på at inlegget mitte skulle fordampe i god yummy stil men det er dah faktisk her ennå :w00t:

 

Mistenker snart Hardware.no for å gjøre dårlige tester for å få trafikk på dette forumet :D umulig å ikke svare

 

hertugen

Den mest detaljerte fant jeg via google: http://www.mvktech.net/content/view/1181/

 

EDITORS CHOICE på mvtech ! Hardware fjaser med oltidshardware og skriver

Størrelsen på modulene kan skape litt problemer. Det er vel i første omgang folk med SFF-maskiner som bør tenke seg om et par ganger før de lar seg friste.
who the hell buys high perf brikker til sff :!:

 

Testen er bånn i bøtta og konklusjon har ikke noe med den virkelige verden å gjøre :roll:

 

Hardware burdte hatt testere som kunne veilede og ikke villede

 

Ansvarlig redaktør burdte krevd testen slettet og gjort på nytt av kompetent personell istedet for at den blir stående som et monument på inkompetansen.

 

Få gang på et samarbeid med ocshoot.no og begrav den helvettes stridsøksa :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...