Gå til innhold

ATI med nye Catalyst-drivere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I tillegg er størrelsen på 22.8MB på utgaven UTEN Catalyst Control Center. Kanskje verdt og nevne at driveren kommer i to forskjellige utgaver. En med Catalyst Control Center (CCC) og en med Control Panel (CP).

Det har det gjort en stund da! Men hvordan er ytelsen i forhold til 4.12?

Ja...? Og er det bare de nye SK som merker noe ytelsesforskjell (x800 og oppover)?

Lenke til kommentar
En enda større nyhet som Hardware.no elegant (?) glemte å nevne her er at ATI nå omsider har kommet med Linux-drivere, både 32-bit og 64-bit (x86-64) :thumbup:

Ikke bare det, men de har kommet med X.Org drivere også :D

 

x86-64 har ligget på vent ganske lenge, bra de har kommet ut i lyset. Forhåpentligvis så har ATI fikset en god slump av alle bugsene som er i driveren. Må fyre opp laptoppen og oppgradere nå.

Lenke til kommentar
En enda større nyhet som Hardware.no elegant (?) glemte å nevne her er at ATI nå omsider har kommet med Linux-drivere, både 32-bit og 64-bit (x86-64) :thumbup:

Ikke bare det, men de har kommet med X.Org drivere også :D

 

x86-64 har ligget på vent ganske lenge, bra de har kommet ut i lyset. Forhåpentligvis så har ATI fikset en god slump av alle bugsene som er i driveren. Må fyre opp laptoppen og oppgradere nå.

X.Org 6.7.0 har hele tiden vært støttet gjennom XFree86 4.3.0. Det som er nytt, er at X.Org 6.8 nå er støttet, og det var det ikke før. Forøvrig er ATI sine nye linux-drivere en større nyhet enn nye Catalyst-drivere, siden ATI nå også støtter linux i 64bit modus (A64).

Lenke til kommentar
En enda større nyhet som Hardware.no elegant (?) glemte å nevne her er at ATI nå omsider har kommet med Linux-drivere, både 32-bit og 64-bit (x86-64) :thumbup:

Ikke bare det, men de har kommet med X.Org drivere også :D

 

x86-64 har ligget på vent ganske lenge, bra de har kommet ut i lyset. Forhåpentligvis så har ATI fikset en god slump av alle bugsene som er i driveren. Må fyre opp laptoppen og oppgradere nå.

X.Org 6.7.0 har hele tiden vært støttet gjennom XFree86 4.3.0. Det som er nytt, er at X.Org 6.8 nå er støttet, og det var det ikke før. Forøvrig er ATI sine nye linux-drivere en større nyhet enn nye Catalyst-drivere, siden ATI nå også støtter linux i 64bit modus (A64).

Jeg ble drit lei av at de ikke kompilerte mot Linux 2.6.10, så jeg lurte sammen en patch som jeg tror skal fungere for x86 og x86-64. Dog kun X4.3 pakken.

 

http://www.egtvedt.no/files/fglrx-8.8.25-linux-2.6.10.patch

Lenke til kommentar

gikk litt opp og ned med denne driveren.

 

4.12

3d2k: 15076

3d2k1: 15908

3d2k3: 5635

3d2k5: 2378

 

4.12b

3d2k: 15106

3d2k1: 15803

3d2k3: 5621

3d2k5: 2384

 

5.1

3d2k: 14955

3d2k1: 15779

3d2k3: 5652

3d2k5: 2413

 

Økte altså kun i 03' og 05', og satte nye rekorder i begge.

 

Epz.

Lenke til kommentar
,18/01/2005 : 21:54] Jeg syns nesten nVidia bør svinge seg litt og komme med litt hyppigere oppdateringer.. hehe.

nVIDIA har ikke kommet med en oppdatering siden starten av november. ATI er flinkere der.

Driverne til nVIDIA trenger vel kanskje ikke så mange oppdateringer fordi de har ikke noe særlig med mangler som kanskje ATI sine har. Vil påstå at det også kan være et tegn på at driverne deres er gode nok slik at de ikke trenger å gi ut nye drivere for hver måned. Men det kan jo gå begge veier for såvidt.

 

Etter mitt inntrykk har vel nVIDIA vært bedre på driverfronten enn ATI

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...