Gå til innhold

Billigste webshop 2004


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Netshop plasserer seg høyt oppe på listen, nermere bestemt ~ 0,3% bak sølvplass. Med den beste servicen jeg har fått fra en nettbutikk får nok Netshop de fleste ordrene mine ja :thumbup:

 

Ehm, sølv var litt fil, det var vel plassen under jeg mente ;)

Endret av Nostradamus
Lenke til kommentar

Av de delene jeg har sjekket, har jeg synes at PSdata har hatt utrolig gode priser. Sempron, enkelte harddisker, Aopen Barebones og mye annet.

 

PCutstyr er bililgst ja, men det spørs om service-ryktet deres er det beste. Og om det er berettiget eller bare rykte. De har flere ganger hevdet her på forumet at de har hatt en omstrukturering i deres service-rutiner, men jevnlig dukker det opp uheldige saker for dem.

Lenke til kommentar

Jeg mener at Webshoppene bør i det minste ha noe på lager, for å kunne være med i testen. Jeg har sjekket siden til Techline:

Hovedkort: Alle er merket med "4-10 dager", bortsett fra fire merket med "kontakt oss"

CPU: Alle er merket med "4-10 dager", bortsett fra to merket med "kontakt oss"

Floppy: Alle er merket med "4-10 dager"

osv.

 

Jeg har sjekket siden gangske ofte helt siden april 2004. (flere ganger i månen) Jeg har ikke sett noe som helst på lager hos dem, og jeg lurer på hvor lenge de kan drive på slik?

Lenke til kommentar
Jeg mener at Webshoppene bør i det minste ha noe på lager, for å kunne være med i testen. Jeg har sjekket siden til Techline:

Hovedkort: Alle er merket med "4-10 dager", bortsett fra fire merket med "kontakt oss"

CPU: Alle er merket med "4-10 dager", bortsett fra to merket med "kontakt oss"

Floppy: Alle er merket med "4-10 dager"

osv.

 

Jeg har sjekket siden gangske ofte helt siden april 2004. (flere ganger i månen) Jeg har ikke sett noe som helst på lager hos dem, og jeg lurer på hvor lenge de kan drive på slik?

Men det står jo leveringstid 4-10 dager. Vil ikke si at det tar 4-10 dager før varen er hos oss? Og da må de vel ha noen varer på lager for å klare dette?

Lenke til kommentar

Pcutstyr er ganske voldsomme på frakt da, eller hva de kaller den ekstraavgiften sin. Husker jeg kjøpte varer derfra for en tid siden, og ble overasket når frakten ble medregent, lurer på om det var så mye som 700kr. Ved små kjøp tror jeg ikke pcutstyr er det lureste valget.

 

-stigk

Lenke til kommentar

De største webshoppene har ikke lager selv, men kjøper webshop løsninger gjennom andre, bak psdata står norges mest fremgangsrike importør Hattelco. De har sine merker som er svært bra på pris som de er "gullkunde" hos, f.eks Aopen.

komplett har webshop fra norek en annen stor importør i norge som også har sine merker sånn er det med mange butikker.

 

Og om noen ikke finner en hel pc hos psdata er de noe galt, lageret til psdata(hattelco) produserer noen hundre maskiner i uken.....

:D

Lenke til kommentar
Hm. Kan man utifra tallene i "Tallmateriale"-tabellen på siste side, konkludere med at Netshop og Komplett har det beste vareutvalget? Har ikke regnet med prisforskjellen i forhold til PCUtstyr, men prosentvis blir jo ikke dette stort likevel.

Jeg ville nok vært forsiktig med å trekke akkurat den konklusjonen, ettersom vi ved valg av produkter til test, helst går etter merker som mange webshoper fører. Dermed vil endel webshoper som satser på alternative merker fremstå som om de har dårlig utvalg.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 9 måneder senere...
Et kort spørsmål jeg ikke fant svaret på: Er dette en undersøkelse blant alle nettbutikker eller kun de som betaler for å være oppført under prisguiden? Altså: Er det "Billigste Webshop" eller "Billigste Webshop av de som betaler for å få være med på listen"?

3685153[/snapback]

Hei kjeklulf,

 

testen er som navnet skulle tilsi "billigste webshop" ja, ingen av kandidatene har betalt for å få være med. Skulle vel egentlig bare mangle, at man ikke kan kjøpe seg "rett" til å bli med i en kåring av billigste webshop. Hele poenget er jo at testen skal være nøytral. Vi ønsker å ha med alle webshoper med et godt utvalg av dataprodukter i våre webshoptester!

 

Måtte forresten trekke på smilebåndet når jeg skulle hente inn priser til forrige webshoptest, og plutselig havnet på nettsidene til en kennel :)

Endret av thoering
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...