Gå til innhold

OCZ lokker case-moddere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har også sett dette fra Antec lenge, men ikke vært mulig å finne slike i norske butikker.

 

Jeg håper alle seriøse PSU fabrikanter begynner med dette. Jeg har et Tagan 480w som jeg er meget fornøyd med. Men hadde vært perfekt hvis man kunne koble ledninger av og på. Av div. årsaker....

 

Den har hele 10 4pins molex, 2 sata, 24, 20, 8 og 4 pins kontakter og mer. Men "problemet" er at ledningen er lange og perfekt for maxi/full kabinett, men i midikabinett bør du helst ha et ledig 5,25" rom i toppen som du kan surre ned alle ekstra kabler som ikke er i bruk. Som det blir en del av. Med pen surring og lagring der oppe ble det bra.

 

Men de andre er jo også lange og skjøten 24->20 er undøvendig lang og gjør at denne kabelen får en lang tur/retur for å minimere hindring av luftflyt.

 

Så jo før alle kommer med dette jo bedre. Ellers skal jeg se om det er mulig å få tak i en 24-20pins overgang som ikke har så lang ledning imellom. Hadde holdt med noen cm i mellom da du ikke bøyer den her alikevel.

 

EDIT:

Men det er ikke sikkert at det ha stikkontakter i PSU kassa er det beste valget, dette vil jeg tro minimerer plassen inni PSU kassa og at det å få alle ledningene ut av et hull er best for plassen inni PSU kassa.

 

Deretter kunne man hatt skjøtekontakter for alle ledninger rett utenfor hullet. Slik at det var bare å koble seg på de ledningene man skulle bruke. Ledningene hadde ikke behøvd å gå mer enn noen cm ut av PSU kassa(bare såpass at de ikke ble en stygg rose) med tilhørende kontakter for å koble på løse ledninger som har sine kontakter.

 

Dette ville ikke tatt mye plass i kabinettet heller og man kunne trukket strømpe over ledning med koblingskontakt for at det skal se penere ut.

 

Man kunne videre brukt små farge-kodetet propritære kontakter utenfor PSU kassa for å minimere plastikk mengde. Men at kontaktene varierte for at de skulle være idiotsikre.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

theo, er ikke helt enig med deg... synes at det var en god løsning. de kontaktene stikker ikke så mye inn i psu så noe veldig stort problem er det ikke... ville kanskje heller foreslått at de skulle gjort den stillere.

 

kabelrose ville jo sett helt grusomt ut...

 

de kunne kanskje valgt noen andre kontakter inn til psuen. xlr kunne vært ideelt her kanskje... ihvertfall til den prisen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...