Gå til innhold

ATI lover NVIDIA-egenskaper


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nice, var vel egentlig bra at nvidia kom med støtte for disse teknologiene for da blei ati pressa til å støtte det samme. Og det betyr antagelig lavere pris på sli løsninger etterhvert.

Sant det med pris. Mer konkuranse, mindre priser. Sku ønske XGI kom med sine Duo løsninger og. Syns de virker interesant ut.

Lenke til kommentar

De burde stillt med det mye tidligere.. selv om det ikke er i dagens spill så er det mange som jobber med teknologi som benytter seg av PS3.0 (les farcry folka, unreal 3 engine osv). Hvilken maskinvare MÅ de da utvikle på? Jo. nVIDIA:P Tidligere har ATI kommentert at de ville hoppe rett til SM4 og ikke implementere 3. Eple smaker kanskje litt bittert, men ikke direkte surt tenker jeg..

Lenke til kommentar
De burde stillt med det mye tidligere.. selv om det ikke er i dagens spill så er det mange som jobber med teknologi som benytter seg av PS3.0 (les farcry folka, unreal 3 engine osv). Hvilken maskinvare MÅ de da utvikle på? Jo. nVIDIA:P Tidligere har ATI kommentert at de ville hoppe rett til SM4 og ikke implementere 3. Eple smaker kanskje litt bittert, men ikke direkte surt tenker jeg..

De burde ikke stilt med det tidligere siden vi fremdeles er på 130nm, ville så fall ha hatt mye varmere brikker fra ATi på lavere frekvens. Har aldri hørt at de hadde planer om å hoppe rett på Sm4, men leste faktisk noen leaket intern dokumenter i Vår som sa at de skulle implentere Sm3 når tiden var moden....

Endret av Robin B
Lenke til kommentar
De burde stillt med det mye tidligere.. selv om det ikke er i dagens spill så er det mange som jobber med teknologi som benytter seg av PS3.0 (les farcry folka, unreal 3 engine osv). Hvilken maskinvare MÅ de da utvikle på? Jo. nVIDIA:P Tidligere har ATI kommentert at de ville hoppe rett til SM4 og ikke implementere 3. Eple smaker kanskje litt bittert, men ikke direkte surt tenker jeg..

De burde ikke stilt med det tidligere siden vi fremdeles er på 130nm, ville så fall ha hatt mye varmere brikker fra ATi på lavere frekvens. Har aldri hørt at de hadde planer om å hoppe rett på Sm4, men leste faktisk noen leaket intern dokumenter i Vår som sa at de skulle implentere Sm3 når tiden var moden....

Ved å ikke ha det så har de nok tapt en del større utviklere som jobber med SM3. Det er jo flere og flere som stemples med TWIMTBP logoen om dagen.

 

Varmen er jo ikke noe problem på nvidia's kort, så ATI brude jo klare å få til en løsning.

Lenke til kommentar

Jækla ATi hælvett altså. Fra artikkelen:

Ifølge interne dokumenter skal de nåværende prosessorene deres ikke tåle noe særlig bruk av "flow control"-teknologien som ligger i PS 3.0, og har derfor gjort alt de kan for holde spillutviklere fra å bruke den.

og

Men nå sier ATI derimot i et intervju med OC workbench at også de vil støtte PS 3.0, så snart teknologien er på plass i en rimelig mengde spill.

Forbanna hyklerske #¤£$@#£$@£4! Hold tilbake PS3 mens korta dems ikke gjør jobben godt nok, og så kommer de med unnskyldningen at de ikke har lagd støtte for PS3 pga manglende støtte i spill. Blæh! :yucky:

Lenke til kommentar

var det snakk om

tospann (sli)?

to gpuer på et kort?

dual-core gpu?

 

siden det står skrevet doble gpu konfigurasjoner renger jeg med det er en av de to første. kunne tatt meg tid til å lese kildene det har jeg ikke gjort.

 

edit:kanskje sli med to gpuer som igjen har to kjerner hver :dribble:

Endret av Peder82
Lenke til kommentar
var det snakk om

tospann (sli)?

to gpuer på et kort?

dual-core gpu?

 

siden det står skrevet doble gpu konfigurasjoner renger jeg med det er en av de to første. kunne tatt meg tid til å lese kildene det har jeg ikke gjort.

 

edit:kanskje sli med to gpuer som igjen har to kjerner hver :dribble:

 

Det er snakk om 2 eller flere GPUer på et kort. Det lages slike kort for highend simluatorer allerede, men det må nok litt finpussing til før det kan launches på massemarkedet. ATI støtter visst å koble sammen opp til 256 brikker "i hardware", hva en nu det betyr.

 

Blir artig å se hva de kommer med.

Lenke til kommentar

Tja dette viser jo bare at det er selgers market, de gidder ikke gi ut noe spesielt banebrytende før den andre siden gjør det. At ATI ikke ville implementere PS3.0 er vel egentlig ikke så farlig, jeg kan ikke si at jeg trenger PS3.0. Spill som Far Cry og HL2 ser svært bra ut selv på dagens ATI kort...

Lenke til kommentar
var det snakk om

tospann (sli)?

to gpuer på et kort?

dual-core gpu?

 

siden det står skrevet doble gpu konfigurasjoner renger jeg med det er en av de to første. kunne tatt meg tid til å lese kildene det har jeg ikke gjort.

 

edit:kanskje sli med to gpuer som igjen har to kjerner hver :dribble:

Ati har jo fra før erfaring med 2 gpu`er på et kort så det ligger veldig nære å tru at de drar frem noe i den duren . (ATI RAGE FURY MAX)

 

en link her

Lenke til kommentar
Den egentlig grunnen til at ATI ikke har inkludert støtte for Pixel Shader 3.0 enda, skal ifølge X-bit Labs være at de nåværende grafikkprosessorene deres ikke vil yte godt nok under PS 3.0.

Dette gjaldt spesifikk flow control og det ble ikke sagt at det gjaldt kun dems egne GPUer.

 

Det har de i stor grad lykkes med, hvis vi tar utgangspunkt i de spillene som er tilgjengelig på markedet i dag.

Noe som er en helt tåpelig utgangspunkt. Det er allerede annonsert en del spill som vil støtte SM3.0. Det er heller kanskje ikke så rart med tanke på at utviklingstiden på spill blir lenger og lenger.

 

Hvorfor er ikke VS3.0 blitt nevnt engang i denne artikkelen?

 

Varmen er jo ikke noe problem på nvidia's kort, så ATI brude jo klare å få til en løsning.

Men så kjører ikke nvidia’s GPUer på 500Mhz+

Lenke til kommentar

Var det ikke Sapphire som lagde et kort basert på 2 x800 kjerner som dessverre ikke fungerte..

 

MAXX kortet var uansett et stilig kort. Har/hadde det selv men vet ikke hvor det har blitt av.. Noen lånte det og etter det forsvant det :cry:

Kunne virkelig tenkt meg å ha det på veggen...

 

Hvis ATI hadde virkelig slått på storrtromma nå kunne de introdusert dual GPU kort men også "sli"

Det hadde blitt ytelse det. 2x 2 x800xt gpu'er som jobber sammen.

 

 

Men hadde de gjort det ville nvidia slengt på fire gpu'er. De sitter på all teknologien til 3DFX så ATI bør nok trå varsomt. For Nvidia har ingen problemer med å lage dual GPU kort og de har allerede SLI.

 

Eneste problemet med denne drømmen er strøm..... 2stk nvidia dual gpu 6800 ultra kort hadde sugd sitt med strøm vil jeg tro..

:roll:

Endret av ReVoX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...