Gå til innhold

Windows XP x64 får Intel-støtte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror Intel har tråkket i salaten med å komme med sine EMT64 prosessorer litt for sent.

AMD har allerede sterkt fotfeste innenfor 32bit/64bits kombo markedet.

Athlon64 og Opteron har gjort AMD mye større enn hva det var før.

 

Synes Intel valgte feil med å begynne med 'pure' 64-bits Itanium prosessorer.

Lenke til kommentar
til oss privatbrukere kanskje, men tror nok de kommer til å få et rimelig stort forsprang på serversiden på denne prosessoren når dens tid kommer.

Det er ekstremt mange bedrifter som kjøper nye eller bytter ut servere - med akkurat Opteron.

I tillegg er det mange som i samme jobb tar å bytter til Linux.

Flere linuxdistroer har jo som kjent hatt x86-64 støtte en god stund nå.

Lenke til kommentar

Første halvår 2005 tolker jeg til Juni....

 

Uansett årsak så går det irriterende tregt med utviklingen av dette OS'et. x86-64 vil jo være i overkant av 2 år gammelt når Windows 64bit først kommer.

 

Når jeg oppgraderer til 64bit om en stund så blir det i hvertfall primært Linux, og sekundært Windows XP 32bit, og kanskje også et 3. OS innpå PC'n: Windows XP 64bit siste offentlige beta.

Lenke til kommentar
Tror Intel har tråkket i salaten med å komme med sine EMT64 prosessorer litt for sent.

AMD har allerede sterkt fotfeste innenfor 32bit/64bits kombo markedet.

Athlon64 og Opteron har gjort AMD mye større enn hva det var før.

 

Synes Intel valgte feil med å begynne med 'pure' 64-bits Itanium prosessorer.

Itanium har et eget marked i dag, og var der lenge før AMD hadde noe 64-bit tilbud. Den er ikke beregnet til hjemmemarkedet.

 

Intel trenger ikke komme med sine 64-bit prosessorer for hjemmemarkedet på en god stund ennå, med tanke på når win64 blir lansert, så jeg vil absolutt ikke si at de har tråkket i salaten. De entusiastene som tenker 6-12mnd (estimert tid for win64) frem i tid og derfor kjøper 64bit, har neppe noe å si i det store bildet heller.

 

Det faktum at A64 har solgt "bra" (til AMD å være) er nok også snarere pga reell ytelse enn 64bit støtte i windows om 6-12mnd.

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar
Tror Intel har tråkket i salaten med å komme med sine EMT64 prosessorer litt for sent.

AMD har allerede sterkt fotfeste innenfor 32bit/64bits kombo markedet.

Athlon64 og Opteron har gjort AMD mye større enn hva det var før.

 

Synes Intel valgte feil med å begynne med 'pure' 64-bits Itanium prosessorer.

Itanium har et eget marked i dag, og var der lenge før AMD hadde noe 64-bit tilbud. Den er ikke beregnet til hjemmemarkedet.

 

Intel trenger ikke komme med sine 64-bit prosessorer for hjemmemarkedet på en god stund ennå, med tanke på når win64 blir lansert, så jeg vil absolutt ikke si at de har tråkket i salaten. De entusiastene som tenker 6-12mnd (estimert tid for win64) frem i tid og derfor kjøper 64bit, har neppe noe å si i det store bildet heller.

 

Det faktum at A64 har solgt "bra" (til AMD å være) er nok også snarere pga reell ytelse enn 64bit støtte i windows om 6-12mnd.

Det at det blir 64-bit støtte i windows i "nær framtid" vil si at windows, og alle programmer som kjører i windows, vil yte bedre når dette kommer. Det er en del som tenker som så at en programvareoppgradering for å få 30% bedre ytelse, ja, det er verdt pengene det. Og kjøper dermed et AMD64 system i dag.

Lenke til kommentar
Det at det blir 64-bit støtte i windows i "nær framtid" vil si at windows, og alle programmer som kjører i windows, vil yte bedre når dette kommer. Det er en del som tenker som så at en programvareoppgradering for å få 30% bedre ytelse, ja, det er verdt pengene det. Og kjøper dermed et AMD64 system i dag.

hmm, det tenker jeg ikke lengre på engang når jeg vurderer CPU.. generellt heftigere ytelse i spilling i 32bit er det som tiltrekker meg med AMD64 (det og integrert minne kontroller.. :) )

 

at den kjører 64bit også er bare en bonus som kommer senere evt :)

Lenke til kommentar

ååååå, hva er det jeg gjør feil? Prøvde på en annen maskin og fylte ut og trykker videre.

 

Order Confirmation

 

Thank you for your order. Please print this page for your records. If you have questions or concerns regarding your order, please contact [email protected].

 

 

Order ID: XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

 

Items:

1 Windows XP Professional x64 Edition - Download FREE

 

Skal ikke være lett å laste ned en ISO fil.

 

Edit:

 

Fant ut at det ikke er så dumt å sjekke E-posten sin. :love:

Endret av Bøgge Bakken
Lenke til kommentar

GamePC tester Windows XP Professional x64 Edition Build 1218 her:

 

Shaping Up Nicely: Microsoft’s XP Professional X64 Edition

With every major milestone release, Microsoft’s 64-bit Windows variants are getting faster and more stable. While some minor quirks remain, the operating system as a whole is a very impressive product, especially given the high pressure nature of this release and the ever-changing 64-bit processor landscape. While wide driver availability issues certainly loom in the distance, the stability of the core OS is certainly at a release quality level.

 

Build 1218 is a major step forward for Microsoft’s 64-bit Windows program, as we’re finally starting to see performance increases over today’s 32-bit Windows XP variants. This could be due to optimizations on the OS level, the addition of 64-bit DirectX 9.0 components, nVidia’s 64-bit Forceware drivers, or a combination of all of the above. While performance varies from application to application, many applications and games are now seeing noticeable performance boosts under 64-bit Windows.

:thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...