Gå til innhold

BIOS-guiden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
endelig...

dette gjorde godt, selv om det virker som om min bios mangler mange av de alternativene...

jeg vil gjerne at dere skal ta ned det bannet av "COMPAQ"

 

Det er liksom et tog, som skriker:

 

DØ COMPAQ, DØ COMPAQ!

 

Men egentlig så fungerer min compaq veldig bra, så...hvis dere kunne være så vennlige å ta det ned....

 

 

Mvh Stian_A

Lenke til kommentar
endelig...

dette gjorde godt, selv om det virker som om min bios mangler mange av de alternativene...

jeg vil gjerne at dere skal ta ned det bannet av "COMPAQ"

 

Det er liksom et tog, som skriker:

 

DØ COMPAQ, DØ COMPAQ!

 

Men egentlig så fungerer min compaq veldig bra, så...hvis dere kunne være så vennlige å ta det ned....

 

 

Mvh Stian_A

Haha! Leve Compaq :love:

Lenke til kommentar

det stod jo bare hvilke knapper man skulle trykke for navigere seg igjennom menyen ikke hva man skulle endre for å få bedre ytelse eller noe sånt :no:

 

fin nullstille guide, vet aldri når man får bruk for noe slikt :laugh:

 

DØ COMPAQ, DØ COMPAQ!

 

syntes det var fint jeg, helt enig DØ COMPAQ, DØ :thumbup:

Lenke til kommentar
det stod jo bare hvilke knapper man skulle trykke for navigere seg igjennom menyen ikke hva man skulle endre for å få bedre ytelse eller noe sånt :no:

Denne guiden kommer med intet mindre enn 3 oppfølgere som skulle dekke dine behov. Vent og se! :)

 

Forøvrig, har dere tips og innspill til denne guiden, mottas de med takk. :)

Lenke til kommentar

Ganske fin, men enkelt og greit:

 

"Gå inn på hovedkort produsentens hjemme side, velg ditt hovedkort (korrekt). Og siste bios. Last ned biosen kjør den ut på diskett reboot, så skjer det ganske fort. Oppdatert.."

 

Dersom jeg skulle forklart noen om bios oppdatering

Endret av pc^2004
Lenke til kommentar
Ganske fin, men enkelt og greit:

 

"Gå inn på hovedkort produsentens hjemme side, velg ditt hovedkort (korrekt). Og siste bios. Last ned biosen kjør den ut på diskett reboot, så skjer det ganske fort. Oppdatert.."

 

Dersom jeg skulle forklart noen om bios oppdatering

Dette gjelder ikke alle bios/hovedkort/produsenter.

 

På EPoX har du 3 valg, laste ned bios, legg den på diskett, reboot og trykkk Alt + F2, så starter et program.

 

Eller laste ned Bios å legge den inn med Award Winflash.

 

Eller det letteste, legge inn Magic bios (ellerettellerannetidenduren) og la den gjøre alt.

Lenke til kommentar

Forøvrig, har dere tips og innspill til denne guiden, mottas de med takk. :)

Lag en egen side (ikke bare guide men en del av siden) hvor dere lager 1 stk lang liste over forsjellige innstillinger du kan risikere å komme over, beskriv hva instillingen er og hva den på virker, hva blir bedre hva blir værre osv.

 

Når det kommer ut et nytt hk med noen nye valg eller et annet navn på et eksisterende valg, så legges det inn i lista, hvis det kun er et annet navn så legges det inn som alternativ navn.

 

Eksempel

---

vcore, cpu voltage

 

Dette er spenningen til cpu

 

(-)

Høyere spenning fører til høyere varmeutvikling, og raskere elektromigrasjon

 

(+)

Bedre stabilitet, lar deg klokke høyre

----

 

Etter noen år burde den bli ganske omfattende?

Endret av PumpAction
Lenke til kommentar

Det kan virke noe ugunstig, men den originale BIOS-guiden ble så lang at jeg måtte dele den i tre. De to andre som kommer, er en flash-guide, samt en forklaring av de innstillingene en overklokker har bruk for. Så vet dere hva som skal diskuteres i denne tråden. :)

 

Jeg kan med en gang si at vi har på ingen måte mulighet til å dekke alle innstillingene i BIOS. Da får dere ty til Adrian´s Rojakpot. Den blir også etter hvert oversatt til norsk og skal faktisk komme ut i bokform også.

Lenke til kommentar

Bare en liten kommentar til resetting av CMOS: I enkelte hovedkort-manualer står det at man aldri skal slå på strømmen til hovedkortet med CMOS jumperen i posisjon 1-2 (reset), da dette kan skade BIOS. På de svært mange hovedkort jeg har testet, har det heller ikke vært nødvendig å koble til strøm til hovedkortet før jumperen er satt tilbake i 2-3 posisjon.

 

På den annen side har jeg heller aldri opplevd at et hovedkort eller BIOS har tatt noen som helst skade av dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...