Gå til innhold

Støtter ikke Windows 98 eller ME


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ikke overraskende når MS selv ikke gir support på disse OS'ene? hvem kjører Win98/ME på en helt ny maskin uansett?

MS skal fortsatt gi support på Me (pga longhorn utsettelser)... Win98 utgjør også 20% av alle installerte OS. Jeg lurer på hva som er så spesielt at Intel ikke orker/vil lage drivere for windows 98. DRM?

Lenke til kommentar

Greit nok at det fortsatt er mange som kjører Win 98 på eldre maskiner, MEN det er vel neppe noen som kjøper en helt ny maskin, og installerer Win 98 på den? Kjøper du en ny maskin, bør du jo uansett bruke en 1000-lapp på å få med deg noe bedre OS? (Hvis du er nybegynner..).

 

Ser ikke helt problemet med å ikke støtte Win 98/ME.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
ikke overraskende når MS selv ikke gir support på disse OS'ene? hvem kjører Win98/ME på en helt ny maskin uansett?

MS skal fortsatt gi support på Me (pga longhorn utsettelser)... Win98 utgjør også 20% av alle installerte OS. Jeg lurer på hva som er så spesielt at Intel ikke orker/vil lage drivere for windows 98. DRM?

Nei, men dersom ikke jeg husker feil hadde vel W98 problemer med å takle mer enn 384MB minne, og WinME har også problemer med minnestyring.

 

Dersom noen kjøper en PC idag for å spille, eller redigere video, eller hva som helst, så kjøper absolutt alle MER enn 384MB RAM. De fleste som selges idag har jo 512MB eller mer.

 

Det var på tide at de faset ut W98/ME.

 

Thank you MS.

Lenke til kommentar
ikke overraskende når MS selv ikke gir support på disse OS'ene? hvem kjører Win98/ME på en helt ny maskin uansett?

MS skal fortsatt gi support på Me (pga longhorn utsettelser)... Win98 utgjør også 20% av alle installerte OS. Jeg lurer på hva som er så spesielt at Intel ikke orker/vil lage drivere for windows 98. DRM?

Nei, men dersom ikke jeg husker feil hadde vel W98 problemer med å takle mer enn 384MB minne, og WinME har også problemer med minnestyring.

 

Dersom noen kjøper en PC idag for å spille, eller redigere video, eller hva som helst, så kjøper absolutt alle MER enn 384MB RAM. De fleste som selges idag har jo 512MB eller mer.

 

Det var på tide at de faset ut W98/ME.

 

Thank you MS.

Win98 hadde problemer med mer enn 512 MB ram, men dette var lett å fikse, folk bruker jo fortsatt XP selv om det egentlig ikke støtter mer en 132 gb (eller noe rundt det) i harddisk størrelse.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

Jeg har 2 stk 200GB disker, XP, og NULL problemer. Har heller ikke gjort noen triks for å få det til.

 

Og - Win98 var rimelig ustabilt, hadde NULL sikkerhet og var generelt ganske crappy IMHO.

Endret av Slettet-10579
Lenke til kommentar
Jeg har 2 stk 200GB disker, XP, og NULL problemer. Har heller ikke gjort noen triks for å få det til.

 

Og - Win98 var rimelig ustabilt, hadde NULL sikkerhet og var generelt ganske crappy IMHO.

Da har du oppgradert XP med SP1, er enig i at win98 ikke er top notch akkurat, men minneproblematikken er lett å fikse, og ikke noe godt argument synes jeg.

 

Forøvrig er vel win98 sikrere i dag, iogmed at ingen gidder å lage noe tull for win98 maskiner ;)

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Helt greit at Intel ikke kommer til å støtte Win98. Utviklingen må gå videre. Vi snakker om et OS som er over 6 år gammelt (egentlig 9, siden Win98 er en oppdatering av Win95). Dessuten er det mye tull med installasjon av diverse komponenter (man trenger jo installasjons-cd'en hele tiden, selv om man bare skal aktivere noe så banalt som fildeling).

 

Edit: Dessuten er det mye rot med partisjonering og formatering av harddisker. Fdisk får problemer hvis man har for mange harddisker. Og så har jeg hørt noe om at FAT32 ikke klarer å lese filer som er større enn 4 GB.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Helt greit at Intel ikke kommer til å støtte Win98. Utviklingen må gå videre. Vi snakker om et OS som er over 6 år gammelt

Kom ikke win98 i skutten av 98 (oktober/november eller noe), var egentlig ikke for å spikke flis, ble bare litt nysgjerrig her, mente å huske at det var ett stykke ut i 98, eller var det 95 som var så sen?

 

AtW

Lenke til kommentar
Helt greit at Intel ikke kommer til å støtte Win98. Utviklingen må gå videre. Vi snakker om et OS som er over 6 år gammelt (egentlig 9, siden Win98 er en oppdatering av Win95). Dessuten er det mye tull med installasjon av diverse komponenter (man trenger jo installasjons-cd'en hele tiden, selv om man bare skal aktivere noe så banalt som fildeling).

 

Edit: Dessuten er det mye rot med partisjonering og formatering av harddisker. Fdisk får problemer hvis man har for mange harddisker. Og så har jeg hørt noe om at FAT32 ikke klarer å lese filer som er større enn 4 GB.

vel, jeg kjører fat32, og det leser filer på over 4 gb greit

Lenke til kommentar
Helt greit at Intel ikke kommer til å støtte Win98. Utviklingen må gå videre. Vi snakker om et OS som er over 6 år gammelt

Kom ikke win98 i skutten av 98 (oktober/november eller noe), var egentlig ikke for å spikke flis, ble bare litt nysgjerrig her, mente å huske at det var ett stykke ut i 98, eller var det 95 som var så sen?

 

AtW

Hm, husker den offisielle versjonen kom rundt aug/sep 98 eller noe?

 

Tror jeg våget meg til å installere en av betaene rundt mai '98 selv. Funka greit såvidt jeg kan huske.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...