Gå til innhold

Mini-x86 fra VIA


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den der er jo liten og fin. Den trekker sikkert også veldig lite strøm. Bare synd vanlige PSU'er er så digre. Hvorfor integrerer de ikke PSU-kretsene på samme kretskort? Da hadde man sluppet noen kabler også. Kunne sikkert hadd en beskyttelses-kappe av metall over PSU-delen slik som på TV-tuner-kort for sikkerhetens skyld.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
Hmmm..

 

Er det berre meg, eller er det andre også som ikkje ser kor minnebrikkene skal stå?

Helt nederst høyre side. Minnebrikkene skal ligge, ikke stå :)

 

Se etter, så ser du festeanordningen.

Lenke til kommentar

Rottepostei ja det er den jeg bruker. eneste som "ødelegger" heletsintrykket for et system bygget på de små plattformen der er behovet for utluftig av kabinettet, og på så små kabinett vil det være 40x40 mm vifter, og de har en irriterende støy.

 

Nå har jo Hush, kabinett som er vifteløs (kabinettet fungerer som en stor kjøeribbe) , og sammen med det hovedkortet vil det bli en flott erstatning for DVD spiller, CD spiller osv, rimeligere enn Pioner sin DVD spiller med 80 gb HD :)

Endret av Buddy
Lenke til kommentar
simen1: hva med å bygge det inn i en psu da.. 12x12 samme som 120mm vifte så den funger fint i en mist psu.. så legge den oppå en dvd spiller og en hd så har du den kompette mm maskinen :)

Hva med å bare gjøre slik:

psu-pc-0002L.jpg

PS. dette er bilde av en fullt opperativ pc!

 

Bare tenk så konge å hatt med på LAN.

..Noen som hadde snudd seg og stussa litt.

 

 

Se hele prosjektet her:

http://www.mini-itx.com/projects/psu-pc/

Lenke til kommentar
Når en først er inne på miniatyrisering og skal ha ting smått så må vel 1 dings være bedre enn 2 dingser? (les: HK med integrert PSU bedre enn HK + ekstern strømforsyning)

man ender fortsatt opp med brikka på utsiden

Hva mener du?

 

Jeg mener i hvertfall å integrere PSU'en på selve hovedkortet. (jada både elektronikken, trafoene, tyristorene, kjøleribbene og kondensatorene). Det betyr at man får en ekstra plugg bak på hovedkortet: nemlig der man plugger inn 230V-kabelen. Det var dette jeg mente og da slipper man noen "brikke"/strømforsyning på yttersiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...