Gå til innhold

Omtale av Manhunt (PS2)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Inledningen starter ganske nøytralt og objektivt, så strømmer det på med lovord, fram til man igjenn tenker... spillet er: "Dumt, platt, teit"... men så synker man ned igjenn og nyter spillet igjenn. før man konkluderer med at det er et dårlig spill.(snakker over her om hvordan jeg oppfatta artikkelen)

 

noen ord til artikkelforfatteren: innrøm at du liker det

 

 

(jeg har desverre ikke prøvd spillet selv enda, det er så mange andre spill og spille nå om dagene)

Lenke til kommentar
Inledningen starter ganske nøytralt og objektivt, så strømmer det på med lovord, fram til man igjenn tenker... spillet er: "Dumt, platt, teit"... men så synker man ned igjenn og nyter spillet igjenn. før man konkluderer med at det er et dårlig spill.(snakker over her om hvordan jeg oppfatta artikkelen)

 

noen ord til artikkelforfatteren: innrøm at du liker det

 

 

(jeg har desverre ikke prøvd spillet selv enda, det er så mange andre spill og spille nå om dagene)

Jeg vet ikke hvor du fant alle godordene egentlig. At grafikken og lyden tidvis er meget godt håndverk betyr ikke at spillet ellers er bra. Jeg føler jeg holdt en ganske grei linje gjennom hele omtalen.

 

Som jeg sa, på de siste nivåene er spillet helt grei underholdning. Da blir det mer som et hvilket som helst annet middelmådig skytespill. Før du kommer dit er det repeterende, meningsløst og etter hvert utrolig lite morsomt. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Så spillet er bra sånt teknisk sett? Grafikken og sånt?

Moralen kunne eg ikke bry meg mindre i.

Grafikken er ok, lyden er tidvis meget bra. Spillbarheten er så som så med litt klønete kontroller. Det er mange spill du burde sjekke ut før du prøver dette. Om du virkelig lyster etter å prøve det anbefaler jeg deg å leie det. Jeg ville i alle fall ikke gitt masse penger for det! :p

Lenke til kommentar

Jeg vil påstå at mange spill er mye mer voldelige enn Manhunt, og at voksne og oppegående mennesker kan få mye utav Manhunt. GTA, f.eks. har null respekt for menneskeliv, og lar deg drepe hvem du vil uten at det får konsekvenser for deg i det hele tatt. I mine øyne er dette en mye mer forkastelig holdning enn at du får se litt hjernemasse når du kakker en neo-nazi i skallen med et balltre. I Manhunt er du fanget i et ****** med en gjeng avskyelige folk som er ute etter å ta livet av deg, du er mellom asken og ilden, du må drepe eller bli drept. Det er en ekstrem setting og gir derfor en mye mer intens følelse enn alle andre snike-spill jeg har prøvd. Du har ingen reelle valg, hele spillet er som et langt mareritt for hovedpersonen Cash. Forøvrig anbefaler jeg folk å prøve det med et usb-headsett på, da snakker Brian Cox rett inn i øret ditt, og gjør innlevelsen i spillet enda sterkere.

 

Manhunt har en mye mer grafisk fremstilling av volden som utføres, du får se konsekvensene av å utøve vold på mennesker, og det får deg til å tenke over handlingene du utfører. Når du plaffer ned hundrevis av fiender i andre FPS-spill tenker du ikke over hva du egentlig holder på med, volden har ingen konsekvens, fiendene faller på bakken, blinker, og så er de borte.

Lenke til kommentar

Kunne ikke sagt d bedre Pastor Lorentzen! :yes: men uansett, jeg har aldri prøvd et voldelig spill i mitt liv(heldig eier av alle "voldelige" spill til dags dato) Den dagen volden i et spill skremmer meg, gjør meg kvalm opprørt osv. Er den dagen jeg slutter å spille de! alle spill utviklere prøver å få d så ekte så mulig, det er d de kommer til å tape kunder på!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-66d37

Manhunt er et spesielt spill ja, det skal det ha! jeg skvatt ihvertfall et par ganger når det kom en psycho løpende rundt hjørnet, mens han skreik ut! med surround anlegget på fullt ble det ganske kult!

med usb headsett og da så blir det ganske ålreit, tidsfordriv!

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Må si meg helt uenig med anmelder her. Spillet mangler kanskje en bedre historie, men det er alt. Spillet er fantastisk underholdende. Og når jeg ser rundt på nettet ser har spillet fått den karakteren det fortjener i nesten alle reviews. Moral og etikk er noe man legger på hylla når man setter seg ned med et slikt spill. Og "ekkelt"... Langt i fra.

Endret av Vo0do0
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...