Gå til innhold

Pentium 4 EE 3,4 GHz i salg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den har heller ikke multiplikatorsperre, men jeg synes likevel ikke det forsvarer prisen.

Jeg vet at Athlon FX ikke skal ha sperre på multiplier, men har intel kopiert idèen og gjort det samme? Er du sikker på at det ikke bare er en "ES" som er testet, og at det ikke er slik på de man får kjøpt?

 

Ok. Siste 130nm CPU ? Omhyggelig plukket ut de få som klokker så langt eller redusert sikkerhetsmarginene? Tviler på det blir solgt mange av disse. Kan vel se på den mest som en kuriositet ala 3dfx' Voodoo 6000 med 4 grafikk-chip'er.

 

Hehe.. Snekker'n er sikekrt bare offline eller så har han vel ikke oppdaget tråden ennå.. Bare gøy å få litt innspill fra han. (han har jo veldig god peil på hi-end Pentium 4 osv slikt)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Jeg vet at Athlon FX ikke skal ha sperre på multiplier, men har intel kopiert idèen og gjort det samme? Er du sikker på at det ikke bare er en "ES" som er testet, og at det ikke er slik på de man får kjøpt?

 

Ok. Siste 130nm CPU ? Omhyggelig plukket ut de få som klokker så langt eller redusert sikkerhetsmarginene? Tviler på det blir solgt mange av disse. Kan vel se på den mest som en kuriositet ala 3dfx' Voodoo 6000 med 4 grafikk-chip'er.

Det er vanskelig å si hvem som kopierer hvem (siden FX og EE ble lansert samme dagen). P4 EE skal ikke være sperret, har selv "klødd" på et eksemplar, det var en ES CPU - denne var sperret (eller hovedkortet trodde det) men det skal ikke gjelde salgsmodellene.

 

Rykter sier at også "vanlige" Northwood skal taes opp til 3.4GHz, og ser man på overklokkingsegenskapene til selv rimlige P4'er antar jeg at Intel har relativt små problemer med å nå 3.4GHz hvis de vil.

 

At det blir en kuriositet tviler jeg ikke på, Prescott kommer helt sikkert til å være omtrent like raske (eller raskere) til bokstavlig talt halve prisen og Intel har tidligere sagt at de vil migerer så raskt som mulig til Prescott (logisk siden den er billigere å produsere enn NW).

Lenke til kommentar
Det er vanskelig å si hvem som kopierer hvem (siden FX og EE ble lansert samme dagen). P4 EE skal ikke være sperret, har selv "klødd" på et eksemplar, det var en ES CPU - denne var sperret (eller hovedkortet trodde det) men det skal ikke gjelde salgsmodellene.

Prosessoren vi testet tillot multiplikator fra 12 til 16 (+ 8). Mao ikke mulig å stille oppover. Tviler sterkt på at Intel vil slippe en CPU med denne muligheten med det første.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...