Gå til innhold

Kan dere anbefale proteinpulver til meg?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke om dette er en spøk, men tar sjansen. 

 

Proteintilskudd skal ikke smake milkshake, for det er meningen at man skulle kunne drikke det hver dag hele året uten å gå lei. 

 

De billigste produktene er laget med konsentrat-råvare , man ser det på at første linje i innhold heter proteinkonsentrat.

 

Det man vil ha er isolat og da er det ikke mange valg igjen.

 

https://myrevolution.no/proteinpulver-ernaering/proteinpulver

 

https://tn.no/proteinpulver/produkt-kategorier

 

Man kjøper ikke proteintilskudd til 150kr, man kjøper ca 3kg for best pris/mengde

Endret av War
Lenke til kommentar

Vet ikke om dette er en spøk, men tar sjansen.

 

Proteintilskudd skal ikke smake milkshake, for det er meningen at man skulle kunne drikke det hver dag hele året uten å gå lei.

 

De billigste produktene er laget med konsentrat-råvare , man ser det på at første linje i innhold heter proteinkonsentrat.

 

Det man vil ha er isolat og da er det ikke mange valg igjen.

 

https://myrevolution.no/proteinpulver-ernaering/proteinpulver

 

https://tn.no/proteinpulver/produkt-kategorier

 

Man kjøper ikke proteintilskudd til 150kr, man kjøper ca 3kg for best pris/mengde

Hvor har jeg nevnt at det skal smake som milkshake?

 

Og det du linka til er tusenvis av produkter. Vil ha et spesifikt som jeg opplyser i åpningtseksten.

Lenke til kommentar

Det er forskjellig smak og størrelser ja, men så mange produkter er det ikke. 

Egentlig var det bare til å velge. 

Smak, ja du skrev "smaker nogelunde" , jeg ville bare advare. 

 

https://tn.no/proteinpulver/produkt-kategorier/prozyme-3kg.html

Prozyme, isolat fra norge med gode råvarer og smaker greit 

 

https://myrevolution.no/proteinpulver-ernaering/proteinpulver/myoprotein-3kg-285

Myoprotein, vidreutvikling fra samme mann , isolat , finnes ikke bedre produkt på denne kloden. 

Lenke til kommentar

Du burde kjøpe whey proteinpulver (myseprotein), som er det beste om du har tenkt å drikke den etter treningsøkta,fordi det absorberes hyppigere av kroppen. Da er proteinfabrikken 100% whey og star nutrition whey 80 veldig bra valg.

 

https://www.proteinfabrikken.no/proteinfabrikken/11089/100-pcnt-whey-protein-1000g-sjokolade-proteinfabrikken#.WEvpTubhCM8

 

http://gymgrossisten.no/whey-80?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=prisjakt_no

Endret av Kaneltryne
Lenke til kommentar

Ja whey spiker, så går det rett ned igjen. 

Man trenger aminosyrene når kroppen skal bygge dette nye kjøttet de neste 48 timene også. 

Derav anbefalte jeg ett produkt med begge deler. 

 

Men ja, man kan drikke melk og spise slik at man får i seg kasein.

Egentlig trenger man ikke tilskuddet i det hele tatt, men det er for å lette kosten. 

 

Mer at det er konsentrat-produkter du anbefaler.

Det betyr at råvaren er laget for å være stivelse og bindemiddel i matindustrien og ikke som kosttilskudd, det betyr at prosessen ikke har hatt krav om maks-temp og at selve aminosyreprofilen kan være skadet sammen med lavere proteininnhold i råvaren, mer laktose i produkter ol. 

 

I proteinverden får man det man betaler for, det er også bare 1% av produktene som har etikett med det faktiske produktet på boksene, dvs etter smak ol er tilsatt. 

 

Dvs det man leser bak er råvarens informasjon, som reflekteres i tester hvor det stort sett ligger på 60% protein selv om bøttene er merket høyere. 

Lenke til kommentar

Myoprotein er det einaste eg har brukt over lengre tid. God nok smak til at det kan drikkast, men ikkje overdriven så ein blir lei på lang sikt. Du skriv maks 150,- kr, men ingenting om kva mengde du vil ha for dei 150 kronene. 600g Myoprotein kostar 300,- kr.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Du burde kjøpe whey proteinpulver (myseprotein), som er det beste om du har tenkt å drikke den etter treningsøkta,fordi det absorberes hyppigere av kroppen. Da er proteinfabrikken 100% whey og star nutrition whey 80 veldig bra valg.

 

https://www.proteinfabrikken.no/proteinfabrikken/11089/100-pcnt-whey-protein-1000g-sjokolade-proteinfabrikken#.WEvpTubhCM8

 

http://gymgrossisten.no/whey-80?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=prisjakt_no

Tusen takk. Tenker å kjøpe den 1. Er smaken bra? Har du testa?

Lenke til kommentar

Ja whey spiker, så går det rett ned igjen.

Man trenger aminosyrene når kroppen skal bygge dette nye kjøttet de neste 48 timene også.

Derav anbefalte jeg ett produkt med begge deler.

 

Men ja, man kan drikke melk og spise slik at man får i seg kasein.

Egentlig trenger man ikke tilskuddet i det hele tatt, men det er for å lette kosten.

 

Mer at det er konsentrat-produkter du anbefaler.

Det betyr at råvaren er laget for å være stivelse og bindemiddel i matindustrien og ikke som kosttilskudd, det betyr at prosessen ikke har hatt krav om maks-temp og at selve aminosyreprofilen kan være skadet sammen med lavere proteininnhold i råvaren, mer laktose i produkter ol.

 

I proteinverden får man det man betaler for, det er også bare 1% av produktene som har etikett med det faktiske produktet på boksene, dvs etter smak ol er tilsatt.

 

Dvs det man leser bak er råvarens informasjon, som reflekteres i tester hvor det stort sett ligger på 60% protein selv om bøttene er merket høyere.

Men er proteinpulver farlig på noe måte? Har en mor som sier at jeg ikke får lov til å bruke dette pulveret.

Lenke til kommentar

Myoprotein er det einaste eg har brukt over lengre tid. God nok smak til at det kan drikkast, men ikkje overdriven så ein blir lei på lang sikt. Du skriv maks 150,- kr, men ingenting om kva mengde du vil ha for dei 150 kronene. 600g Myoprotein kostar 300,- kr.

Tenker å bare prøve whey jeg. Er vel det mest populære og smaker sikkert Ok.

Lenke til kommentar

 

Ja whey spiker, så går det rett ned igjen.

Man trenger aminosyrene når kroppen skal bygge dette nye kjøttet de neste 48 timene også.

Derav anbefalte jeg ett produkt med begge deler.

 

Men ja, man kan drikke melk og spise slik at man får i seg kasein.

Egentlig trenger man ikke tilskuddet i det hele tatt, men det er for å lette kosten.

 

Mer at det er konsentrat-produkter du anbefaler.

Det betyr at råvaren er laget for å være stivelse og bindemiddel i matindustrien og ikke som kosttilskudd, det betyr at prosessen ikke har hatt krav om maks-temp og at selve aminosyreprofilen kan være skadet sammen med lavere proteininnhold i råvaren, mer laktose i produkter ol.

 

I proteinverden får man det man betaler for, det er også bare 1% av produktene som har etikett med det faktiske produktet på boksene, dvs etter smak ol er tilsatt.

 

Dvs det man leser bak er råvarens informasjon, som reflekteres i tester hvor det stort sett ligger på 60% protein selv om bøttene er merket høyere.

Men er proteinpulver farlig på noe måte? Har en mor som sier at jeg ikke får lov til å bruke dette pulveret.

 

Nei, det er ikke farlig. 

Lenke til kommentar

 

 

Ja whey spiker, så går det rett ned igjen.

Man trenger aminosyrene når kroppen skal bygge dette nye kjøttet de neste 48 timene også.

Derav anbefalte jeg ett produkt med begge deler.

 

Men ja, man kan drikke melk og spise slik at man får i seg kasein.

Egentlig trenger man ikke tilskuddet i det hele tatt, men det er for å lette kosten.

 

Mer at det er konsentrat-produkter du anbefaler.

Det betyr at råvaren er laget for å være stivelse og bindemiddel i matindustrien og ikke som kosttilskudd, det betyr at prosessen ikke har hatt krav om maks-temp og at selve aminosyreprofilen kan være skadet sammen med lavere proteininnhold i råvaren, mer laktose i produkter ol.

 

I proteinverden får man det man betaler for, det er også bare 1% av produktene som har etikett med det faktiske produktet på boksene, dvs etter smak ol er tilsatt.

 

Dvs det man leser bak er råvarens informasjon, som reflekteres i tester hvor det stort sett ligger på 60% protein selv om bøttene er merket høyere.

Men er proteinpulver farlig på noe måte? Har en mor som sier at jeg ikke får lov til å bruke dette pulveret.

Nei, det er ikke farlig.

Har du noe erfaring med kokos olje? Cocosa.

 

Må visstnok bare spiser kylling, brun ris og brokkoli og legge i tupewarebokser.

Lenke til kommentar

 

Ja whey spiker, så går det rett ned igjen.

Man trenger aminosyrene når kroppen skal bygge dette nye kjøttet de neste 48 timene også.

Derav anbefalte jeg ett produkt med begge deler.

 

Men ja, man kan drikke melk og spise slik at man får i seg kasein.

Egentlig trenger man ikke tilskuddet i det hele tatt, men det er for å lette kosten.

 

Mer at det er konsentrat-produkter du anbefaler.

Det betyr at råvaren er laget for å være stivelse og bindemiddel i matindustrien og ikke som kosttilskudd, det betyr at prosessen ikke har hatt krav om maks-temp og at selve aminosyreprofilen kan være skadet sammen med lavere proteininnhold i råvaren, mer laktose i produkter ol.

 

I proteinverden får man det man betaler for, det er også bare 1% av produktene som har etikett med det faktiske produktet på boksene, dvs etter smak ol er tilsatt.

 

Dvs det man leser bak er råvarens informasjon, som reflekteres i tester hvor det stort sett ligger på 60% protein selv om bøttene er merket høyere.

Men er proteinpulver farlig på noe måte? Har en mor som sier at jeg ikke får lov til å bruke dette pulveret.

 

 

Proteinpulver er ikke farlig i det hele tatt, det er et konsentrat av myseprotein som du finner i blant annet melk. Whey er også et protein av god kvalitet.

 

For å svare på det andre spørsmålet, ja jeg har smakt den i første linken og den smaker godt. Første gang du drikker det, vil det aldri smake godt, det vil smake rart, men etter du har drukket det et par ganger begynner du å bli vant til smaken og den blir god. Dette er ihvertfall min erfaring, og samme syntes venner som har drukket det.

Endret av Kaneltryne
Lenke til kommentar

 

Nei, det er viktig å variere kosten, alle gode matvaregrupper kan inkluderes. Å spise ensidig er aldri optimalt.

Ifølge de på fitnessbloggen så er kylling, brun ris og brokkoli den desidert beste maten.

 

 

Er stygt redd for at de gutta har tulla og tøysa med deg hele veien i den tråden. Du må ikke høre på noe som helst av det som står der.

Hvis du ennå ikke har forstått det (???), etter alle kommentarene som har ramlet inn mot slutten av tråden? :hmm:

Lenke til kommentar

 

 

Nei, det er viktig å variere kosten, alle gode matvaregrupper kan inkluderes. Å spise ensidig er aldri optimalt.

Ifølge de på fitnessbloggen så er kylling, brun ris og brokkoli den desidert beste maten.

Er stygt redd for at de gutta har tulla og tøysa med deg hele veien i den tråden. Du må ikke høre på noe som helst av det som står der.

Hvis du ennå ikke har forstått det (???), etter alle kommentarene som har ramlet inn mot slutten av tråden? :hmm:

http://forum.fitnessbloggen.no/topic/36132-nytt-program/

 

Så du tror det han NoBro brukeren skriver er bare tull? Hm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...