Gå til innhold

ATI-brikkesett for AMD64


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De klarer det nok, men det blir ikke perfekt ved første forsøk. Det er utrolig mye "bakoverkompabilitet" som skal på plass. Så er det begrenset hvor lenge man kan drive før man forsøker å tjene penger. Første utgivelse blir vel nærmest som en betatesting slik Nvidia gjorde det, selvom de skulle henge på litt "lokkegoodies". :ermm:

Lenke til kommentar
De klarer det nok, men det blir ikke perfekt ved første forsøk. Det er utrolig mye "bakoverkompabilitet" som skal på plass. Så er det begrenset hvor lenge man kan drive før man forsøker å tjene penger. Første utgivelse blir vel nærmest som en betatesting slik Nvidia gjorde det, selvom de skulle henge på litt "lokkegoodies". :ermm:

Første generasjon av nForce var da ikke så dårlig da. Hvis jeg ikke husker helt feil så var ytelsen på linje med konkurentene.

 

Men ATI + Athlon 64 tror jeg sannelig blir bra!

Lenke til kommentar

bugbear: Ehh... har Nvidia laget noen hovedkort? (Jeg trodde de kun hadde laget chipsett)

 

Men når det er sagt, så er det helt åpent for meg hvilket chipsett mitt nye Athlon64-system kommer til å få. Minnekontrolleren er jo eliminert som ytelse-faktor, så da blir det nok nok alt annet som vil bestemme hva jeg kommer til å kjøpe en gang i løpet av 2004.

 

Et at Nforce-chipsettenes største styrker var jo nettopp minnekontrolleren. Med A64 har jo den fordelen forsvunnet helt i forhold til konkurrentene. Nvidia har jo til og med fjernet SoundStorm-lyden fra A46-chipsettene sine. Da er det jo ikke mye igjen å skryte av.

 

Men så er det jo lenge igjen til jeg skal kjøpe A64, og mye kan skje utover våren. Tipper min første A64 blir kjøpt en gang i løpet av høsten 2004. Får vel lese litt reviews frem til da.

Lenke til kommentar

Ja. AMD har plukket fra underlevrandørene komponenter som har vært stor ytelseforskjel på. Det første var cashe-minnet. De vil tydligvis ikke at gode CPU står sammen med noe søppel på PCB...Du skal se ATI ikke trenger gjøre annet enn feste GPU-brikken til hovedkortet..... :green:

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar
Men så er det jo lenge igjen til jeg skal kjøpe A64, og mye kan skje utover våren. Tipper min første A64 blir kjøpt en gang i løpet av høsten 2004. Får vel lese litt reviews frem til da.

Er i samme båt som deg. Dersom du vil lese tester, tror jeg denne artikkelen på AnandTech kan være et fint sted å begynne.

Forresten enig med deg mht. at det ikke er mye igjen av nForce når SoundStorm er borte. (Hvorfor gjorde de det? :mad: Det var ingen andre lydkort gav så liten CPU belastning!!!) Men nForce er mer overklokkingsvennlig enn VIA, som foreløpig ikke leverer med AGP/PCI lock.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...