Gå til innhold

4G på t-banen er ferdig utbygget


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Strålekabler er bare laaaaange antenner som gir jevn dekning i hele tunnellen.

 

Det er en god ting, for når din mobiltelefon får god dekning, så trenger den ikke å "rope" for å sende informasjon til basestasjonen.

Mobilen din har automatisk justerbar senderstyrke, og om du er nær basestasjonen så skrus senderen ned på et veldig svakt nivå.

Du sparer strøm.

 

Mobilstråling er uansett harmløs for mennesker. Men du slipper å lade så ofte, og det er jo bra.

 

Uten dekning i tunnellen ville alle mobilene til passasjerene begynt å søke etter nett på full styrke.

Fremdeles fullstendig harmløst, men mye "skumlere" for dere som har stråleskrekk.

 

Det handler om å forstå teknologien.

Om du har en mobiltelefon med deg, så stråler den mer hvis du er langt unna basestasjonen og har dårlig dekning.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folk fra house of nerds?

Må vel være bedre å dele på 1 gigabit\s en å dele på 100-200 mbit?

 

Har vanskeligheter for å tro kun spilling på tbanen er aktuelt.

Til mye nedlasting hvis alle hadde gjort det ville det gått sirrup.

 

Har vanskeligheter for å tro på ping tidene er trådløs\singnaler like rask som fiber.

Kanskje noen kan samlinge dette mot Ubiquiti Networks - airFiber®5

Og se forskjellene? Blir som å sammenligne 4g mot DSL og airfiber mot fiber.

 

 

Mobilstråling er uansett harmløs for mennesker.

Vel var vel tidlig på 1980 tallet man trodde både snus\røking\mye mobilbruk er kreftfremkallende.

Det mangles nok forskning på dette. Tror selv mye bruk i lengere tid kan være skadelig men kan være overdrevet bruk er nødvendig før det skal være skadlig da verdiene for stråling er lave.

 

https://kreftforeningen.no/forebygging/andre-mulige-risikofaktorer/mobiltelefoner-og-kreft/

 

Man sier jo også å bruke microbølgeovn hypping også kan være kreftfremkallende,

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Jeg har sluttet å måle hastigheten. Det er helt normalt at jeg får over 200 mbit/sek i nedlasting. Men så har jeg 4G fra Telia, da.

 

Du kan jo prøve å måle hastigheten/surfe med Telia alle steder du har tak over hode.. Jeg selv har Telia, kun fordi det er "gratis" i norden, men uttover det så har ikke dekningen til Telia noe å stille opp mot Telenor.. Og jeg reiser land og strand over hele Norge og i Norden.. just sayin

Lenke til kommentar

Jeg reiser en del på Sør- og Vestlandet. Da jeg byttet fra Telenor til Netcom fikk jeg mye bedre dekning mange steder, både der jeg oppholder meg, på veien og på jernbanen.

Særlig på Sørlandsbanen opplevde jeg en vanvittig forbedring.

Med dekning fra Netcom/Telia kan jeg streame YouTube i HD mye av turen.

Med telenor var det vanskelig å laste vanlige nettsider.

 

Telia er bedre enn Telenor mange steder. Synd du har vært uheldig med Telia de stedene du oppholder deg, men ikke alle opplever det sånn.

 

Kunder som skal vurdere teleselskap bør sette seg inn i hvilket selskap som er best på de stedene han oppholder seg.

Ikke bare ta for god fisk at Telenor er best punktum.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Folk fra house of nerds?

Må vel være bedre å dele på 1 gigabit\s en å dele på 100-200 mbit?

 

Har vanskeligheter for å tro kun spilling på tbanen er aktuelt.

Til mye nedlasting hvis alle hadde gjort det ville det gått sirrup.

 

Har vanskeligheter for å tro på ping tidene er trådløs\singnaler like rask som fiber.

Kanskje noen kan samlinge dette mot Ubiquiti Networks - airFiber®5

Og se forskjellene? Blir som å sammenligne 4g mot DSL og airfiber mot fiber.

 

 

Mobilstråling er uansett harmløs for mennesker.

Vel var vel tidlig på 1980 tallet man trodde både snus\røking\mye mobilbruk er kreftfremkallende.

Det mangles nok forskning på dette. Tror selv mye bruk i lengere tid kan være skadelig men kan være overdrevet bruk er nødvendig før det skal være skadlig da verdiene for stråling er lave.

 

https://kreftforeningen.no/forebygging/andre-mulige-risikofaktorer/mobiltelefoner-og-kreft/

 

Man sier jo også å bruke microbølgeovn hypping også kan være kreftfremkallende,

Ser du fjernet påstanden din om at det ikke var noe god dokumentasjon på at røyking er kreftfremkallende, haha. Godt jobba!

Også tror jeg du må skille på ulike utstyr til ulike formål, airFiber som du linker til, er forøvig ment for utendørsbruk, og muligens ikke helt optimalt for kronglete tuneller...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...