Gå til innhold

UNBOXING: Se når vi pakker ut HTC Vive


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Interessant med unboxingvideoer på tek, men dette var amatørmessige greier.

- Mye direkte feil informasjon (lystårnene gjør ingenting annet enn å sende ut IR-lys som de forskjellige sensorene bruker til posisjonering, de kommuniserer strengt tatt ikke med headsettet).

- Ingen detaljer/closeup av de forskjellige små delene, hvilke plugger de har, dimensjoner, hva de skal brukes til (bare kabel, kabel, kabel).

- Lite kunnskap generelt om hva som befinner seg i pakken (beskriver basestasjonen som en usbhub).

 

Det var tydelig at personen i videoen visste alt for lite om innholdet i pakken, og klarte ikke å beskrive innholdet tilstrekkelig, og heller ikke vise fram delene på en god måte. Tips, du lager ikke en god unboxing video ved å gå inn helt blank, du skal vite nøyaktig hva som er i pakken, hva delene heter, hva de brukes til og hva som er viktig og interessant med dem.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Interessant med unboxingvideoer på tek, men dette var amatørmessige greier.

- Mye direkte feil informasjon (lystårnene gjør ingenting annet enn å sende ut IR-lys som de forskjellige sensorene bruker til posisjonering, de kommuniserer strengt tatt ikke med headsettet).

- Ingen detaljer/closeup av de forskjellige små delene, hvilke plugger de har, dimensjoner, hva de skal brukes til (bare kabel, kabel, kabel).

- Lite kunnskap generelt om hva som befinner seg i pakken (beskriver basestasjonen som en usbhub).

 

Det var tydelig at personen i videoen visste alt for lite om innholdet i pakken, og klarte ikke å beskrive innholdet tilstrekkelig, og heller ikke vise fram delene på en god måte. Tips, du lager ikke en god unboxing video ved å gå inn helt blank, du skal vite nøyaktig hva som er i pakken, hva delene heter, hva de brukes til og hva som er viktig og interessant med dem.

 

Tar kritikken til etterretning. :-) Testen vil for øvrig bli gjort av en som kjenner både HTC Vive og konkurrerende produkter bedre enn undertegnede – denne videoen ble laget rett etter at vi fikk produktet og var bare for å gi en liten forsmak på hva som kommer. :-)

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Interessant med unboxingvideoer på tek, men dette var amatørmessige greier.

- Mye direkte feil informasjon (lystårnene gjør ingenting annet enn å sende ut IR-lys som de forskjellige sensorene bruker til posisjonering, de kommuniserer strengt tatt ikke med headsettet).

- Ingen detaljer/closeup av de forskjellige små delene, hvilke plugger de har, dimensjoner, hva de skal brukes til (bare kabel, kabel, kabel).

- Lite kunnskap generelt om hva som befinner seg i pakken (beskriver basestasjonen som en usbhub).

 

Det var tydelig at personen i videoen visste alt for lite om innholdet i pakken, og klarte ikke å beskrive innholdet tilstrekkelig, og heller ikke vise fram delene på en god måte. Tips, du lager ikke en god unboxing video ved å gå inn helt blank, du skal vite nøyaktig hva som er i pakken, hva delene heter, hva de brukes til og hva som er viktig og interessant med dem.

 

Man trenger vel ikke være proff for at man skal kjøpe HTC VR? Eller være ekspert på forhånd? I så fall er dette markedet ganske så marginalt. Selv er jeg lei tester gjort fra en "eksperts" perspektiv. Det er jo menigmann som skal bruke produktene, ikke selverklærte eksperter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Håper dere kan teste settet i forskjellige rom.

Store rom, små rom, rom med skråtak og lav takhøyde. ?

 

Skal de få til dette må det nok sendes rundt til diverse forumbrukere for å få dekt alt.

 

PS: jeg har ett stort rom, høyt oppunder skrå tak. Ett rom som sikkert er som skapt for vr. Ett rom med lav takhøyde og skråtak... Ok... Jeg kan ta den testen jeg! :D

Lenke til kommentar

Jeg har ikke testet Oculus Rift CV1 eller HTC Vive.

Virker som romsporingen til Oculus Rift CV1 er om trent like bra som HTC Vive.

Det skal komme med en Rift kamera til når man bestiller håndkontrollene mener jeg å ha hørt.

 

Room Scale Single Camer Oculus CV1 Test:

 

Forlenger kabel for Oculus Rift CV1:

https://www.reddit.com/r/oculus/comments/49199g/hdmi_and_usb_extension_cables_tested_and_working/

Lenke til kommentar

Man trenger vel ikke være proff for at man skal kjøpe HTC VR? Eller være ekspert på forhånd? I så fall er dette markedet ganske så marginalt. Selv er jeg lei tester gjort fra en "eksperts" perspektiv. Det er jo menigmann som skal bruke produktene, ikke selverklærte eksperter.

 

Hva har kommentaren min med å være proff for å kjøpe "HTC VR" å gjøre?

Dette er en video for et professionelt nettsted for å vise innholdet/delene som følger med HTC Vive, ikke en video av en tilfeldig person som åpner ei eske. Jeg antar intensjonen til Tek var å lage en god unboxing-video, og det jeg skreiv i min kommentar er konstruktiv kritikk på hva som ble gjort feil i videoen.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke testet Oculus Rift CV1 eller HTC Vive.

Virker som romsporingen til Oculus Rift CV1 er om trent like bra som HTC Vive.

Det skal komme med en Rift kamera til når man bestiller håndkontrollene mener jeg å ha hørt.

 

Room Scale Single Camer Oculus CV1 Test:

https://www.youtube.com/watch?v=vyNKR_-uKfs

 

Forlenger kabel for Oculus Rift CV1:

https://www.reddit.com/r/oculus/comments/49199g/hdmi_and_usb_extension_cables_tested_and_working/

 

https://www.youtube.com/watch?v=EBieKwa2ID0&nohtml5=False

Lenke til kommentar

 

Man trenger vel ikke være proff for at man skal kjøpe HTC VR? Eller være ekspert på forhånd? I så fall er dette markedet ganske så marginalt. Selv er jeg lei tester gjort fra en "eksperts" perspektiv. Det er jo menigmann som skal bruke produktene, ikke selverklærte eksperter.

 

Hva har kommentaren min med å være proff for å kjøpe "HTC VR" å gjøre?

Dette er en video for et professionelt nettsted for å vise innholdet/delene som følger med HTC Vive, ikke en video av en tilfeldig person som åpner ei eske. Jeg antar intensjonen til Tek var å lage en god unboxing-video, og det jeg skreiv i min kommentar er konstruktiv kritikk på hva som ble gjort feil i videoen.

En litt grundigere gjennomgang av hva som befant seg i pakken, og hvordan det var å sette opp, er publisert her: http://www.tek.no/artikler/stort-sett-smertefritt-oppsett/346224

Lenke til kommentar

Man trenger vel ikke være proff for at man skal kjøpe HTC VR? Eller være ekspert på forhånd? I så fall er dette markedet ganske så marginalt. Selv er jeg lei tester gjort fra en "eksperts" perspektiv. Det er jo menigmann som skal bruke produktene, ikke selverklærte eksperter.

Nei, man trenger ikke være proff for å verken kjøpe eller bruke Vive. Spesielt ikke på forhånd. Og markedet er allerede marginalt, om du ikke har fått det med deg. Selve hodegreietingtangen koster allerede like mye som en habil datamaskin, og så må man jo ha en habil datamaskin i tillegg. Allerede der er markedet marginalt. Dette er fremdeles også et marked som allerede vet hva kabler er, hvor de skal og som ikke er inkompetente på området.

 

Men ja. Si man er menigmann. En fra gata.

 

Det er vel kanskje derfor man ser på en video som dette? For å lære noe? I det minste tilegne seg mer informasjon enn man hadde da man startet videoen. Hvis det eneste man kommer ut av den med er "det var mange kabler gitt", da er det noe galt. Man har ikke lært noe. Spesielt når nettsiden som publiserer videoen prøver å være en portal for teknologirelaterte nyheter og samtidig stadig tar feil, mangler detaljer og er dårlig forberedt.

 

Ting blir ikke bedre om man hele tiden skal sikte på mannen i gata, eller det "laveste punktet". Ting blir bedre, og publikum lærer noe, om man hever standarden litt og deler kunnskap med publikum. Å fortelle publikum noe de allerede vet, eller ikke fortelle dem noe de ikke vet blir enten smør på flesk eller mangelfult.

 

EDIT: Dette var mer svar på det siterte innlegget, og mindre angrep på Tek :p

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...