Gå til innhold

Acer slipper heftig projektor for spill – men den koster


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt for stiv pris i forhold til oppløsningen. Trenger ikke 4K hvis alt annet er knall, men 1920x720 er litt skrallt på 120"

 

Jeg vil kalle dette et "testprodukt", men det er ingenting galt i å selge det alikevel. Har man lyst har man lov og det er ingen som tvinger folk til å være forsøkspersoner :)

Lenke til kommentar

Hva er poenget med å påstå at 120 tommer er maks?
Hva er forskjellen fra å bare sende 1920x720 oppløsning til en 1920x1080 projektor?
Hvilket lerret, veggfarger etc skal til for å oppnå kontrasten på 105:1?
Hvilken oppdateringsfrekvens takler den?

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Har selv en "gammel" Optoma prosjektor som fungerer i full HD. Beste skjermen til Xbox spilling jeg har hatt, den og recievern har så å si ingen forsinkelse, og er en drøm å spille på. Godt bilde også. Og pæra holder ennå, etter flere å, selv om den har bedt om skifte i over ett år...

 

Tror den er minst 3-4 år gammel, det stod om den i et lyd og bilde blad, og hvis det er den jeg husker, så er den nærmere 6 år gammel.

Lenke til kommentar

Nesten ingen info å finne på denne PJ!

  • Native UWHD (1920 x 720) Maximum UWHD (1920 x 1200)
  • 10,000:1
  • 24:9 (Native), 4:3/16:9 supported
  • 87" @35cm (0.25)
  • 20000 Hours (Standard), 30000 Hours (Economy)
  • 3000 lm (Standard), 2400 lm (Economy)

http://us-store.acer.com/predator-z850-gaming-projector

 

Laser med kjempebra levetid samt "kanon god" kontrast(dynamisk?) er jo kjekt..

Hva med input lag på Z850?

 

Hei Simen 1,

Med så lite info er vel eneste fordel med 1920x720 at den kan levere 120Hz, men det kan også min gamle Optoma HD25-LV gjøre!

Med den prisen der MÅ det være en aprilspøk, koster nesten like mye som en 4K PJ jo..

Endret av JetzBullet
Lenke til kommentar

Har gamet en del på prosjektorer, og det som går igjen er at de ofte har høy delay. Jeg hadde feks en med gjennomsnittlig etterslep på 120ms som var ganske så merkbart. Skal du ha en Gaming projector må du se etter om de har gaming mode. Feks sony sine har Gaming mode som reduserer delay fra 100ms til 30ms som er veldig akseptabelt for en prosjektor. Prosjektor er for min del, kun til bilspill og eventyr. Til multiplayer online blir for tregt.

Lenke til kommentar

Hva er poenget med å påstå at 120 tommer er maks?

Hva er forskjellen fra å bare sende 1920x720 oppløsning til en 1920x1080 projektor?

Hvilket lerret, veggfarger etc skal til for å oppnå kontrasten på 105:1?

Hvilken oppdateringsfrekvens takler den?

 

Skal kun svare på det midterste, altså 1920x720 vs 1920x1080.

 

720 pixler i høyden er litt lite. Mange ville nok hatt enda flere pixler i høyden. Uansett, med 720 pixler i høyden så snakker vi om en HD-variant, og ikke en fullHD-variant om den hadde levert 1080 pixler i høyden.

 

Det ville forresten gitt 2880 pixler i bredden med 24:9 i forhold, altså 2880x1080.

Lenke til kommentar

 

Hva er poenget med å påstå at 120 tommer er maks?

Hva er forskjellen fra å bare sende 1920x720 oppløsning til en 1920x1080 projektor?

Hvilket lerret, veggfarger etc skal til for å oppnå kontrasten på 105:1?

Hvilken oppdateringsfrekvens takler den?

Skal kun svare på det midterste, altså 1920x720 vs 1920x1080.

 

720 pixler i høyden er litt lite. Mange ville nok hatt enda flere pixler i høyden. Uansett, med 720 pixler i høyden så snakker vi om en HD-variant, og ikke en fullHD-variant om den hadde levert 1080 pixler i høyden.

 

Det ville forresten gitt 2880 pixler i bredden med 24:9 i forhold, altså 2880x1080.

Altså, mulig jeg missforstod her nå, men det jeg tror Simen1 mente, er at du like godt bare kan sette oppløsningen 1920x720 på en normal 1920x1080 (native) prosjektor, og så ende opp med så og si samme resultat. Men da har du mulighet til 1920x1080 når dette er ønskelig. 

 

Personlig har jeg gjort dette lenge, men da mellom 16:9 (native) og 2.35:1. For i motsetning til en skjerm, så er det ikke noen kanter som stopper deg i å velge hvilken som helst oppløsning akkurat. Det er bare snakk om at du endrer lerrete og dens kanter som ønskelig.

Lenke til kommentar

 

 

Hva er poenget med å påstå at 120 tommer er maks?

Hva er forskjellen fra å bare sende 1920x720 oppløsning til en 1920x1080 projektor?

Hvilket lerret, veggfarger etc skal til for å oppnå kontrasten på 105:1?

Hvilken oppdateringsfrekvens takler den?

Skal kun svare på det midterste, altså 1920x720 vs 1920x1080.

 

720 pixler i høyden er litt lite. Mange ville nok hatt enda flere pixler i høyden. Uansett, med 720 pixler i høyden så snakker vi om en HD-variant, og ikke en fullHD-variant om den hadde levert 1080 pixler i høyden.

 

Det ville forresten gitt 2880 pixler i bredden med 24:9 i forhold, altså 2880x1080.

Altså, mulig jeg missforstod her nå, men det jeg tror Simen1 mente, er at du like godt bare kan sette oppløsningen 1920x720 på en normal 1920x1080 (native) prosjektor, og så ende opp med så og si samme resultat. Men da har du mulighet til 1920x1080 når dette er ønskelig. 

 

Personlig har jeg gjort dette lenge, men da mellom 16:9 (native) og 2.35:1. For i motsetning til en skjerm, så er det ikke noen kanter som stopper deg i å velge hvilken som helst oppløsning akkurat. Det er bare snakk om at du endrer lerrete og dens kanter som ønskelig.

 

 

Når jeg leser over en gang til, så tror jeg jammen du har rett. :-) Men ser du mest på den oppløsningen er det nok best med en projektor med det som "native" oppløsning.

 

Dog, "Det er bare snakk om at du endrer lerrete og dens kanter som ønskelig." er vel ikke bare noe man gjør sånn uten videre. Tar litt tid å drive å maske lerretet fra gang til gang, og et styr å få det rett. Om man har plass til flere lerret eller mulighet til å male vegg med "lerret-maling", og så ha ramme-elementer man raskt kan henge opp for perfekt maskering hver gang.

 

Med litt planlegging kan man henge på kroker på side-rammene som gjør at du kan henge topp og unn-rammene i forskjellige høyder, og siderammene kan festes i flere posisjoner for de oppløsningene som gjør det vanskelig å zoome ut tilstrekkelig (f.eks. 4:3 vs 16:9).

Lenke til kommentar

Noe av grunnen til at jeg spurte var at denne 1920x720 skjermen er veldig mye dyrere enn mange 1920x1080 skjermer. Hvis pristillegget skal være verdt det så bør det jo kunne tilby noe ekstra, og da mener jeg ikke en ekstra begrensning.

 

Man trenger ikke ramme på lerretet.

 

Og selv om man av en eller annen grunn ville ha rammer, er det bare å kjøre 1920x720 ut på 1920x1080 projektoren til en hver tid og aldri benytte muligheten for 1920x1080. Da får man 1920x720 oppløsningen sin mye rimeligere enn å kjøpe denne native 1920x720 projektoren. Spørsmålet er altså fortsatt, hva denne projektoren gir ekstra, sammenlignet med å kjøre 1920x720 ut på en rimeligere 1920x1080 projektor. Hvis svaret er ingenting så har vi avdekket et tilfelle av keiserens nye klær. Et tulleprodukt det er meningsløst å betale ekstra for. Noe også tek burde stilt seg kritisk til, slik at de ikke bare blir hodeløse reklameformidlere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...