Gå til innhold

Nå skal iPhonen din hjelpe deg med å sove bedre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er en total blåkopi av funksjonaliteten i F.lux som har vært tilgjengelig på osx i årevis. Elendig av Apple å ikke iallfall anerkjenne kilden.

 

Har f.lux patent på å dempe blålys i skjermen ved nattestider? Og var de aller først i verden med denne ideen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Aner ikke om de var først, men det var de som gjorde det populært.

 

Tviler ikke på at Apple har alt på det rene juridisk, men det er fortsatt ufint å late som dette er deres eget konsept. Ikke er det første gangen heller - de pleier å gjøre sånt som dette mot små programvareselskaper.

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Det neste er vel at Apple kommer til å oppdatere Night Shift til å endre farge til gradvis basert på tid og plassering, og så presentere det også det som sin egen idé.

Det er det denne gjør.

 

Det som _er_ ganske så nytt og kult er fargesystemet på den nye iPaden, det tror jeg faktisk de er først med.

Lenke til kommentar

Hadde håpet dette var en funksjon hvor du kunne bytte om på fargene slik at du fikk hvit tekst på sort bakgrunn. Det hadde vært digg, både på mobil, nettbrett og laptop.

På osX kan det gjøres. 

Keyboard, Shortcuts, Accessibility, Invert Colors. Så kan du velge snarvei der (jeg har det på cmd + q). Då tar det 1 klikk å bytte mellom fargene ;)

Lenke til kommentar

Det var ikke det om invertering fungerer eller ikke jeg tenkte på. Det jeg tenkte på er at det ikke alltid er optimalt å bare invertere. Ofte er det slik at det er fordelaktig å endre litt på fargene slik at det blir et skikkelig dark theme. Invertering kan skape uheldige fargekombinasjonen som gjør det litt vanskelig å bruke. Det blir alltid mørk og behagelig for øynene, men ikke alltid optimalt for bruk. Nettsider og programmer som er laget for å ha en mørk modus er ofte bedre enn inverterte lyse sider.

Lenke til kommentar

Aner ikke om de var først, men det var de som gjorde det populært.

 

Tviler ikke på at Apple har alt på det rene juridisk, men det er fortsatt ufint å late som dette er deres eget konsept. Ikke er det første gangen heller - de pleier å gjøre sånt som dette mot små programvareselskaper.

 

Apple på sine nettsider referer til forskningen bak det. Ikke f.lux direkte. Fordi f.lux ikke var først ute med dette.

 

Når det er sagt, til de som snakker om at det var på Android fra før.. prøv de appene og sammenlign, fordi de appene der er grusomt dårlige dessverre. Synd f.lux ikke har sett nytten og sluppet sin app på Android.. tror de kunne laget en som virkelig fungerer, og som ikke bare legger et kraftig rødlig lys fremfor den svake oransje fargen som kommer frem på enheter med f.lux eller Apple sin Night Shift funksjon. Mye mer behagelig.

Lenke til kommentar

Må spise mine ord fra tidligere. Slår man på Night Shift manuelt går den til maksinnstillingen med en gang, men dersom den slår inn basert på tid går det gradvis. Jeg pleier alltid å slå den på før fastsatt tidspunkt, så har ikke opplevd skiftingen før nå.

 

Forøvrig veldig fan av funksjonen, som har vært sårt ønsket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...