Gå til innhold

Så mye vil HTCs VR-briller koste i Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg lurer: Følger disse VR-brillene som lages av de diverse selskapene noen slags standard? Tenker da på software (spill), eller må hvert spill lages med tanke på hver VR-brille?

 

Det meste kan spilles uansett hvilket VR system man handler. Men enkelte titler er "exlusive" til et bestemt sett. Om det er det samme som når spill er "exlusive" til f.eks. XBOX, og så kommer i PS versjon et par måneder senere likevel, er nok ikke usannsynlig. Og så har man titler som er beregnet på at man skal kunne bevege seg rundt i rommet man spiller i. De kan sikkert fungerer med Oculus Rift, men vil åpenbart fungere bedre med Vive i utgangspunktet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal man betale så mye penger, så må den først og fremst være komfortabel å ha på seg i lengre tidsrom om gangen, samt den må ha god teknologi med på kjøpet.

 

Jeg synes dykkermasken HTC ser litt tung ut å bære rundt. Men, det kan kanskje komme seg litt om en 4-5 generasjoner fram i tid, når de har fått miniatyrisert ting bedre?

Lenke til kommentar

Så vidt jeg har forstått er prisen på HTC Vive inkludert moms, noe som burde bety at det også er de som tar seg av fortollingen. Toll på elektronikk er 0%, så fullpris blir da, om det faktisk fungerer slik jeg har inntrykk av, ca 9200 kr inkludert frakt. 

Endret av Sondre K
  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...