Gå til innhold

RSS-feed på Hardware.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det mulig å få dette inn en vanlig html-side?

Du kan integrere det på hjemmesida di gjennom for eksempel PHP.

Et skript som er enkelt å implementere i PHP-skripta dine finner du på: http://magpierss.sourceforge.net/

 

Hvis du ikke har tilgang til PHP og sånt finnes det sikkert Java Appleter som du kan bruke. Jeg vet ikke om noen, men så har jeg heller ikke sjekka om det finnes noen.

 

Det kan ta litt tid å vise PHP-sider med det RSS-skriptet som jeg har nevnt over, så det beste er nok å fikse sånn at det genereres en gang i timen eller noe sånt, spesielt hvis de serverne du plukker RSS-filer fra er litt treige.

Lenke til kommentar

Er veldig fort gjort å legge dette inn på nettsida din om du kan litt xsl.

Skrev en xsl fil som transformerte nyhetene til html, men det som irriterte meg var at hardware har lagt inn linjeskift overalt!!

 

<link>

http://www....

</link>

 

istednfor

 

<link>http://www...</link>

 

Disse newline'ene måtte jeg skrive en funksjon som fjernet noe som ikke var noe problem, det var bare utrolig unødvendig, men for all del dette er en flott tjeneste!

 

En annen ting jeg la merke til var at nyheter fra f.eks overklokking.no som normalt er på forsiden til hardware.no ikke kom med i rss feed'n.

Lenke til kommentar

Noen som har tips om noen gode lesere? Jeg har prøvd to:

 

Trillian 2.0 sin plugin funker OK men den har trøbbel med å "oppfatte noen av strømmene", dessuten er det ikke noe sted å spesifisere hvor ofte man vil sjekke (så ofte som mulig helst).

 

Feedreader funker bedre når det gjelder å lese feeds og det er enklere å legge til nye. Men innstillingene nekter å "holde seg" fra gang til gang så jeg må slå av animert system tray-ikon

og av popupstopperen for hver gang jeg starter maskinen. I tillegg kommer medlingene opp i en veldig lys, liten font på hvit bakgrunn, noe som gjør det vanskelig å lese de uten å måtte gå inn i selve Feedreader. Mens jeg skriver dette f.eks kom en melding fra dagbladet.no (et eller annet om irakisk politi) som gjør at jeg myser og bøyer meg litt fram i refleks.

 

Jeg har tenkt å teste et par til, men hvis dere har noen gode tips så kan jo dette spare meg for litt arbeid. Jeg er ute etter BÅDE brukervennlighet og konfigurerbarhet i ett...

 

 

(Håper det ikke går for lang tiud før Opera legger dette inn i browseren) sin.

Lenke til kommentar

Jeg har selv kun prøvd FeedReader og FeedDemon. Dessverre støtter ikke FeedReader RSS 2.0 skikkelig (publiseringsdatoen i vår feed vises ikke korrekt). I følge en observant leser er dette et problem i Syndirella også.

 

FeedDemon er finest grafisk, mens FeedReader virker enklere og mer oversiktelig. Jeg er imidlertid ikke overbegeistret over brukervennligheten til noen av dem.

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

Jeg får teste FeedDemon. Det er kanskje sånn at denne teknologien er litt på babystadiet hva god programvare angår. Kan bli veldig bra, dette er supernyttig for en uppdateringssjekk-slave som meg.

 

Nok et problem med Trillian og FeedReader: Det er ikke noe alternativ for å hindre varsling når det ikke passer. F-eks litt teit når meldingene popper opp mens man spiller eller ser film (like rikke å måtte slå av og på ørten progs bare fordi man skal spille litt).

 

En ting til: Jeg skjønner at alle programmer av natur ønsker at du bare skal bruke dem, men hvorfor ikke legge inn en eksport/importmulighet? I god XML-ånd burde da dette latt seg gjøre sånn at man ikke trenger å legge til en masse feeds individuelt når man skal teste en ny leser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...