Gå til innhold

– Vi kommer aldri til å lage en hybrid


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror det er lurt å se litt på hva han sier her. En sammensmelting av Macbook og iPad er en dårlig idé, det tror jeg han har helt rett i.

 

Det vil ikke si at de ikke kan lage et nytt produkt som har elementer fra begge plattformer.

 

Litt som med Pencil. Apple skulle aldri lage en stylus for å kontrollere iOs, og det har de heller ikke gjort (om man ser på stylusene som fantes på den tiden iPhone kom). Det de har gjort er å lage et nytt produkt som løser problemet "input av håndskrift og tegninger" uten å endre på at UI er touch-basert.

 

Jeg mistenker at det kommer et mer skikkelig Surface-svar fra Apple snart. Og at det ikke kjører iOs eller OSX som vi kjenner dem i dag.

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Tror det er lurt å se litt på hva han sier her. En sammensmelting av Macbook og iPad er en dårlig idé, det tror jeg han har helt rett i.

 

Det vil ikke si at de ikke kan lage et nytt produkt som har elementer fra begge plattformer.

 

Litt som med Pencil. Apple skulle aldri lage en stylus for å kontrollere iOs, og det har de heller ikke gjort (om man ser på stylusene som fantes på den tiden iPhone kom). Det de har gjort er å lage et nytt produkt som løser problemet "input av håndskrift og tegninger" uten å endre på at UI er touch-basert.

 

Jeg mistenker at det kommer et mer skikkelig Surface-svar fra Apple snart. Og at det ikke kjører iOs eller OSX som vi kjenner dem i dag.

 

Det var vel ikke akkurat "vi skal ikke lage en stylus for kontrollere ios" som var det som ble sagt, var det?

 

Ellers så har jo apple en gangske lang historie med relativt bastante uttalelser om hva som bør gjøres og ikke som de senere går tilbake på, så tar ikke denne uttalelsen så tungt.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Og si at "vi skal aldri lage XXX" er et merkelig utsagn i den bransjen. På 70 og 80-tallet ble det sagt mye rart av toppene, men nå er vi i 2015 og de bør ha lært at det utsagnet ikke er troverdig.

 

Joda, de lager nok ikke noe som fjerner behovet for ipad og macbook, det ville være dumt. Men de, og andre, har jo bevist at de møter seg selv i døra flere ganger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Bare se, om et år så kommer Apple med en Hybrid og vil i tilleg kalle den et annet navn (iboard). De vil deretter påstå at de er overlegent enestående og først med ideen. Deretter går de til sak mot noen andre pga produktene er lik. Nei takk Apple dere er for sær.

"sær" er et for mild ord i en slik sammenheng

 

Hvis de kopier andre , påstår at de er de første som kommer med ideen og så går til patent sak mot de som vær før ute med iden  så ville jeg definere det som en stor frekkhet ,kanskje til og med tyveri

 

Den sterkeste fansen vil nok gå på argumentene til Apple skrike høy om konkurrenten slipper fri fra rettsakene 

 

jeg liker ikke denne utviklingen der noen skal stjele ider fra andre og så gå til sak mot dem  etterpå fordi de bli for sterke konkurrent

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og si at "vi skal aldri lage XXX" er et merkelig utsagn i den bransjen. På 70 og 80-tallet ble det sagt mye rart av toppene, men nå er vi i 2015 og de bør ha lært at det utsagnet ikke er troverdig.

 

Det er nok mer en kommentar produsert av PR-avdelingen dette vil jeg tro. De er ikke redde for å snu på sine utsagn som vist tidligere.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er de ikke det. Apple og andre som lager produkter lager det de til ethvert tidspunkt mener er optimalt. Apple har litt lengre perpektiver enn de fleste andre (bortsett fra MS, som virkelig begynner å bli gode på å tenke langsiktig), men til syvende og sist er også Apple slaver av markedet. 

 

Om alle kjøper hybrider kommer Apple til å lage en hybrid. Jeg er fortsatt ikke overbevist om at det er en god idé, men gode idéer er ikke alltid det som vinner frem. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...