Gå til innhold

PODKAST: Er Halo 5 bedre enn Destiny?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Halo 5 er utrolig mye bedre enn Destiny. Destiny har så mange likheter til Halo, selv om det på samme tid er en helt annen type spill.

Likte betaen av Destiny, men var egenltig mettet av det spillet etter betaen merket jeg. Kjøpte Destiny og spilte en stund men det tok seg aldri helt opp, kjedelig hele tiden. Likte storyen men den utviklet seg ikke i det hele tatt.

Skal en faktisk få noe ut av Destiny så må en kjøpe spillet på ny i form av the taken kings, noe jeg har vurdert men er skeptisk og tror jeg ender opp med noe like kjedelig igjen.

 

At Destiny brukes mer tid på enn Halo ligger vel litt i typen spill de er da.

Lenke til kommentar

Er dette virkelig ett spørsmål som er relevant.. Er Zelda bedre enn Mario.

Halo og Destiny er da veldig forskjellige spill.

Destiny er en typ FPS looter hvor man må bruke tid på å geare opp sin karakter (som mange MMO), med pvp, pve raid og med pve single\multiplayer farming.

 

Halo har vel ikke dette i det heltatt? Det er vel en standard singleplayer del som man kan spille gjennom (mulig det er coop her, jeg vet ikke), og man har mulighet for pvp, slik som COD og alle andre shooters. Man spiller gjennom så er man ferdig?

 

Det kommer jo helt an på hva slags spill man liker.

Er FIFA bedre enn WOW? Ja sikkert for noen.

 

Om jeg tar helt feil, så er det bare å si ifra.

Endret av Quinsy
Lenke til kommentar

343 lovet at singleplayer delen av halo 5 skulle være dobbelt så lang som halo 4... noe den ikke er i nærheten av å være.. De har fjernet muligheten til å spille splitscreen som var det jeg elsket mest med de gamle spillene,og spille gjennom på legendary med en kompis til langt på morgenkvisten er et av de beste gaming minnene jeg har. The taken king er en enorm forbedring av fjorårets versjon av Destiny..

folk som likte spillet i fjor elsker det mer enn noensinne nå og sånne som meg som sluttet etter noen måneder har fått en grunn til å bruke mangfoldige timer i spilluniverse, og nye grunner kommer hver eneste måned.

Lenke til kommentar

jeg er ening med Quinsy her, kan jo ikke sette destiny og halo 5 opp mot hverandre bare fordi de begge er FPS?
Da kan du jo dra inn hele sulamitten med COD, titanfall , CS og alle andre FPS inn i smørja og.. blir for dumt, destiny fokuserer også på PVE gear (raids) og det har jo overhode ikke HALO serien, og spillbarheten er jo desto lengre i Destiny vel og merke siden man må geare opp for å gjøre raids, samt et HAV av story quester og duppeditter med våpen unlocks osv..

 

 

og hva folk liker er jo irrelevant når det kommer til en diskusjon som dette...

blir jo samme som at jeg sier at jeg syns HALO 1 er bedre enn hele serien, fordi jeg syns storyen i Halo 1 er best...

Endret av MrDarkey
Lenke til kommentar

 

Halo og Destiny er vell i samme sjanger? Halo er og en FPS, få deg kult våpen og skyt ned fiender? :) Og ja, Halo har og multiplayer. 

 

Samme sjanger som i begge er FPS? bortsett fra det er det vel ikke like spill?

 

Bortsett fra sjangeren, sci-fi temaet og det faktum at både Destiny og Halo teknisk sett kjører på den samme grafikkmotoren (Halo Reach som utgangspunkt), så har spillene også ganske likt gameplay og grafikkstiler . Når jeg snakker om gameplay så mener jeg spesifikt hvordan skytingen fungerer når man spiller spillene. Det er f. eks ikke som å sammenligne Killzone med Call of Duty.

 

De hadde ikke trengt å gjøre mye for å gjøre Destiny om til en Halo-spinoff for å si det sånn. Spartans istedenfor Guardians. Covenant, Flood og Prometheans istedenfor Cabal, Taken og Vexx. Osv.

 

Man finner for øvrig man​ge eksempler, som av ulike grunner har oppstått, på slike sammenligninger i spillverdenen. Mario vs Sonic. Fifa vs PES. Rock Band vs Guitar Hero, Tony Hawk vs Skate. Akkurat i Halo vs Destiny's tilfelle så tenker jeg det er hovedsaklig pga at 343 arvet Halo-serien fra Bungie og at "alle" trodde at 343 aldri ville kunne måle seg med Bungie. Så ble vanilla Destiny lansert....

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Halo og Destiny er vell i samme sjanger? Halo er og en FPS, få deg kult våpen og skyt ned fiender? :) Og ja, Halo har og multiplayer. 

 

Samme sjanger som i begge er FPS? bortsett fra det er det vel ikke like spill?

 

Man finner for øvrig man​ge eksempler, som av ulike grunner har oppstått, på slike sammenligninger i spillverdenen. Mario vs Sonic. Fifa vs PES. Rock Band vs Guitar Hero, Tony Hawk vs Skate. Akkurat i Halo vs Destiny's tilfelle så tenker jeg det er hovedsaklig pga at 343 arvet Halo-serien fra Bungie og at "alle" trodde at 343 aldri ville kunne måle seg med Bungie. Så ble vanilla Destiny lansert....

343 har etter min mening gått Bungie en høy gang på alle områder UNNTATT skytinga, der er de nå jevngode.

 

Er veldig glad for å se at Halo blir så bra ivaretatt.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Halo og Destiny er vell i samme sjanger? Halo er og en FPS, få deg kult våpen og skyt ned fiender? :) Og ja, Halo har og multiplayer. 

 

Samme sjanger som i begge er FPS? bortsett fra det er det vel ikke like spill?

 

Bortsett fra sjangeren, sci-fi temaet og det faktum at både Destiny og Halo teknisk sett kjører på den samme grafikkmotoren (Halo Reach som utgangspunkt), så har spillene også ganske likt gameplay og grafikkstiler . Når jeg snakker om gameplay så mener jeg spesifikt hvordan skytingen fungerer når man spiller spillene. Det er f. eks ikke som å sammenligne Killzone med Call of Duty.

 

De hadde ikke trengt å gjøre mye for å gjøre Destiny om til en Halo-spinoff for å si det sånn. Spartans istedenfor Guardians. Covenant, Flood og Prometheans istedenfor Cabal, Taken og Vexx. Osv.

 

Man finner for øvrig man​ge eksempler, som av ulike grunner har oppstått, på slike sammenligninger i spillverdenen. Mario vs Sonic. Fifa vs PES. Rock Band vs Guitar Hero, Tony Hawk vs Skate. Akkurat i Halo vs Destiny's tilfelle så tenker jeg det er hovedsaklig pga at 343 arvet Halo-serien fra Bungie og at "alle" trodde at 343 aldri ville kunne måle seg med Bungie. Så ble vanilla Destiny lansert....

Enda så ser du helt bort i fra PVE delen destiny har og ikke halo serien har... Halo serien har en "kort" singel player del contra story + raids i destiny.

 

Multiplayer delen er deathmatch/ capture the flag osv osv i Halo , hvor Destiny har det samme + iron banner + trials f.eks... og items har heller ingen ting og si i HALO som det har i destiny..

Lenke til kommentar

 

Enda så ser du helt bort i fra PVE delen destiny har og ikke halo serien har... Halo serien har en "kort" singel player del contra story + raids i destiny.

 

Multiplayer delen er deathmatch/ capture the flag osv osv i Halo , hvor Destiny har det samme + iron banner + trials f.eks... og items har heller ingen ting og si i HALO som det har i destiny..

 

Destiny er ikke særlig langt det heller. Loot-systemet gjør at det varer lenger enn om man bare hadde spilt til storyen sluttet, men det kan man også si om de ulike vanskelighetsgradene i Halo. Man spiller gjennom det samme innholdet flere ganger, men av ulike grunner.

 

Spill trenger forresten i​kke å være 100% identiske for at en skal kunne sammenligne de. I dette tilfellet er de like nok.

 

​Btw: Blir feil å kalle det single player når Halo-spillene kan spilles gjennom enten alene eller sammen med andre.

 

 

343 har etter min mening gått Bungie en høy gang på alle områder UNNTATT skytinga, der er de nå jevngode.

 

Er veldig glad for å se at Halo blir så bra ivaretatt.

​Skytinga i Destiny er superb. Det var det som i mine øyne reddet vanilla Destiny fra å være et middelmådig spill. Har dog hørt mye bra om historien og innholdet i The Taken King, så jeg ser frem til å teste Destiny igjen en gang i fremtiden.

 

Har blandede følelser angående 343 og Halo, men totalt sett synes jeg de har gjort en god jobb med de egenproduserte spillene. Håper de prøver seg på et Halo RPG etter hvert. Jeg er sikker på at de kunne fått til gode ting nå som Joe Staten og Casey Hudson jobber for Microsoft.​

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...