Gå til innhold

Slik kan du bruke «3D Touch» på eldre iPhone-telefoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og folk sa at mye av det 3D touch bringer ikke kunne implementeres på eksisterende iPhoner. At det var en helt ny type input, som muliggjorde alt dette. Greit å få et bevis for de som tvilte på at dette var umulig. Greit for folk som vil ha dette, men ikke ta den ekstra kostnaden med å oppgradere også, selv om det ikke er fullverdig.

Lenke til kommentar

Den gir imidlertid en 3D Touch-«inspirert» opplevelse ved at den lar deg stryke fingeren oppover på ikonene for å aktivere funksjoner som ellers ville blitt aktivert ved å trykke hardt på skjermen på iPhone 6S. For å se hvordan det fungerer kan du sjekke ut denne YouTube-videoen.

Dette er jo ikkje 3D Touch? 2D Touch er touch i to dimensjonar, td. x og y, opp/ned og høgre/venstre. 3D Touch er når du kan få andre funksjonar ved å legge meir trykk på skjermen.

 

Denne applikasjonen lar deg kanskje bruke kommandoane som er programmert mot 3D Touch, men ved å stryke oppover på skjermen er du framleis berre i to dimensjonar. Det er ikkje 3D Touch. Det er kommandoar dei har brukt til 3D Touch, omprogrammert til at du kan aktivere dei i 2D.

 

Eg veit det står "3D Touch-inspirert", men å skrive "Slik kan du bruke «3D Touch» på eldre iPhone-telefoner" og "Som blant andre Mashable har fått med seg er det nå mulig å få en 3D Touch-lignende funksjonalitet også på iPhone-telefonene som ikke har teknologien innebygget." synest eg blir feil.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Og folk sa at mye av det 3D touch bringer ikke kunne implementeres på eksisterende iPhoner. At det var en helt ny type input, som muliggjorde alt dette. Greit å få et bevis for de som tvilte på at dette var umulig. Greit for folk som vil ha dette, men ikke ta den ekstra kostnaden med å oppgradere også, selv om det ikke er fullverdig.

...men så har det heller ingenting med 3D-Touch å gjøre heller...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og folk sa at mye av det 3D touch bringer ikke kunne implementeres på eksisterende iPhoner. At det var en helt ny type input, som muliggjorde alt dette. Greit å få et bevis for de som tvilte på at dette var umulig. Greit for folk som vil ha dette, men ikke ta den ekstra kostnaden med å oppgradere også, selv om det ikke er fullverdig.

Troller du eller var du seriøs?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

So 3d. Many touch. Very functionality. Upscale!

Og i mellomtiden er hjemmeskjermen på iOS fortsatt en tragisk samling av ikoner.

Tragisk for deg, fungerer ypperlig for meg. Jeg liker ikoner bedre enn mange av de andre forsøkene som er gjort på grensesnitt. Enkelt, lettforståelig og oversiktlig.

 

3D-Touch er helt suverent, faktisk er det litt savn at jeg ikke har det på iPad'en...:-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Den gir imidlertid en 3D Touch-«inspirert» opplevelse ved at den lar deg stryke fingeren oppover på ikonene for å aktivere funksjoner som ellers ville blitt aktivert ved å trykke hardt på skjermen på iPhone 6S. For å se hvordan det fungerer kan du sjekke ut denne YouTube-videoen.

Dette er jo ikkje 3D Touch? 2D Touch er touch i to dimensjonar, td. x og y, opp/ned og høgre/venstre. 3D Touch er når du kan få andre funksjonar ved å legge meir trykk på skjermen.

Står vel strengt tatt ingen plass at dette er "3D Touch"? Det er en "3D Touch INSPIRERT" opplevelse. ikke noe mer eller mindre..

Lenke til kommentar

Du får mange av de samme funksjonene i UI. Der er antagelig hva Tkongen mener. Og at disse av noen ble sagt kun er mulig å oppnå ved 3D (trykk sensitiv) touch. Hvilket det vises nå ikke "må" absolutt være avhengig av.

I hvilken grad det virker mere eller mindre bra kan jeg ikke mene noe om uten å prøve begge .

Jeg er helt enig i det at Apple fint kunne ha lagt om ikke alle men noen av disse spesifikke pop-up funksjonene i UI tilgjengelig for andre iPhones "om de vil".

Det er funksjons responsen som gis i UI som noen kan savne ikke selve input metoden.

 

Ikke at jeg har tenkt/lyst til å jailbreake mine egne men har full forsåelse hvorfor så mange gjør det.

Endret av syar2003
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Står vel strengt tatt ingen plass at dette er "3D Touch"? Det er en "3D Touch INSPIRERT" opplevelse. ikke noe mer eller mindre..

 

Slik kan du bruke «3D Touch» på eldre iPhone-telefoner

 

 

 

Leser dette i artikkelen og opphavet.

 

You can add 3D Touch features to your old, jailbroken iPhone

http://mashable.com/2015/10/16/3d-touch-jailbroken-old-iphone/?utm_campaign=Mash-Prod-RSS-Feedburner-All-Partial&utm_cid=Mash-Prod-RSS-Feedburner-All-Partial&utm_source=feedly&utm_medium=webfeeds#x5081mvhSiqJ

 

Som blant andre Mashable har fått med seg er det nå mulig å få en 3D Touch-lignende funksjonalitet også på iPhone-telefonene som ikke har teknologien

Tek artikkel.

 

 

Høres ut som du er misfornøyd med trådtittelen i forumet - så klag til dem...

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

 

Den gir imidlertid en 3D Touch-«inspirert» opplevelse ved at den lar deg stryke fingeren oppover på ikonene for å aktivere funksjoner som ellers ville blitt aktivert ved å trykke hardt på skjermen på iPhone 6S. For å se hvordan det fungerer kan du sjekke ut denne YouTube-videoen.

Dette er jo ikkje 3D Touch? 2D Touch er touch i to dimensjonar, td. x og y, opp/ned og høgre/venstre. 3D Touch er når du kan få andre funksjonar ved å legge meir trykk på skjermen.

 

Denne applikasjonen lar deg kanskje bruke kommandoane som er programmert mot 3D Touch, men ved å stryke oppover på skjermen er du framleis berre i to dimensjonar. Det er ikkje 3D Touch. Det er kommandoar dei har brukt til 3D Touch, omprogrammert til at du kan aktivere dei i 2D.

 

Eg veit det står "3D Touch-inspirert", men å skrive "Slik kan du bruke «3D Touch» på eldre iPhone-telefoner" og "Som blant andre Mashable har fått med seg er det nå mulig å få en 3D Touch-lignende funksjonalitet også på iPhone-telefonene som ikke har teknologien innebygget." synest eg blir feil.

3D Touch i seg selv er et dårlig navn på dette, det er bare et navn Apple satt på funksjone så detskulle være vannskeligere å skjønne at dette er Acers teknologi... Force Touch er det opprinnelige navnet hvilket forklarer teknologien.....

Lenke til kommentar

 

Du får mange av de samme funksjonene i UI. Der er antagelig hva Tkongen mener. Og at disse av noen ble sagt kun er mulig å oppnå ved 3D (trykk sensitiv) touch. Hvilket det vises nå ikke "må" absolutt være avhengig av.

I hvilken grad det virker mere eller mindre bra kan jeg ikke mene noe om uten å prøve begge .

Jeg er helt enig i det at Apple fint kunne ha lagt om ikke alle men noen av disse spesifikke pop-up funksjonene i UI tilgjengelig for andre iPhones "om de vil".

Det er funksjons responsen som gis i UI som noen kan savne ikke selve input metoden.

Ikke at jeg har tenkt/lyst til å jailbreake mine egne men har full forsåelse hvorfor så mange gjør det.

Nei, det er helt klart ikke noe poeng å jailbreake iPhone for dette, vel, egentlig ikke noe poeng i det hele tatt. Jeg tror ikke jeg har sett noen som har påstått at det å få frem UI-menyer med 2D-Touch ikke skal være mulig. At noen nå har fått frem menyer som er like de man får med 3D-Touch er ingen overraskelse.

Uansett er det forskjell på 2D og 3D-Touch. Man får altså ikke trykk i tre dimensjoner på gamle telefoner, kun i to dimensjoner. Man får heller ikke mulighet til å gi analog input direkte på skjerm uten ForceTouch-delen av 3D-Touch.

Jeg tror TKongen gjør seg litt dum med de innleggene han har rundt denne input-metoden. Han vet godt hva dette handler om, men liker dårlig at Apple er de første til å komme med en god implementering av det. Snart har de fleste Android dette også, ikke minst Samsung som det kan se ut som er veldig på hugget for å få dette inn i sine telefoner. Da ser nok også han fordelene med denne type input.

At det ikke er noe poeng for din del å jailbreake før eller senere er din sak.

2D touch , er ikke noe som heter (før nå) ,og snakket om dimensjoner . Klart det er forskjell , hvem sier noe annet.

Som jeg har nevnt er ikke input metoden : trykk nødvendig for å få frem en context respons i UI , hvilket er bevist med den tweak i artikkelen. I hvilken grad det funker bra , ikke bra , har det ikke av noen her kommet noen påstander om.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor du trekker inn Android og Samsung i denne sammenhengen Rogkas.

Artikkelen gjelder en JB for å gi eldre iPhone enheter UI responser som 6S gir ved forced touch.

Kunne vi ikke holdt oss til iOS og Apple og JB som er temaet.

Ikke for noen annen grunn enn at de er heldige som får det snart de også...:-)

 

Men jeg er enig, vi kan gjerne la tråden holde seg på den smale sti innenfor overskriften sitt tema. Det er nok lurt i alle diskusjonstråder.

Lenke til kommentar

 

So 3d. Many touch. Very functionality. Upscale!

Og i mellomtiden er hjemmeskjermen på iOS fortsatt en tragisk samling av ikoner.

Tragisk for deg, fungerer ypperlig for meg. Jeg liker ikoner bedre enn mange av de andre forsøkene som er gjort på grensesnitt. Enkelt, lettforståelig og oversiktlig.

 

3D-Touch er helt suverent, faktisk er det litt savn at jeg ikke har det på iPad'en...:-)

Sikkert "suverent" i år 2000, men det er noe som heter widgets, og de krever ikke mange IQ poeng for å skjønne eller bruke. Gjør derimot hjemmeskjermen mye mer allsidig og informasjonsrik.

Lenke til kommentar

Høres ut som du er misfornøyd med trådtittelen i forumet - så klag til dem...

 

Eg veit kva som står i artikkelen. Overskrifta står i både forum og på nettsida, og er skriven av artikkelforfattar. Eg klagar i tråden sidan artikkelforfattar ofte les dei.

 

Det er i mi bok clickbait sidan overskrifta ikkje stemmer.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

 

Og folk sa at mye av det 3D touch bringer ikke kunne implementeres på eksisterende iPhoner. At det var en helt ny type input, som muliggjorde alt dette. Greit å få et bevis for de som tvilte på at dette var umulig. Greit for folk som vil ha dette, men ikke ta den ekstra kostnaden med å oppgradere også, selv om det ikke er fullverdig.

Troller du eller var du seriøs?

 

Hvilken del anser du som "troll", forklar?

 

Jeg forventet vel litt for mye når jeg antok at når folk fikk se dette i levende live så ville de tro det var mulig. Det er åpenbart fortsatt helt umulig, selv om det er en YT video som viser det. Sikkert fake-video.... 

 

Det at du ikke kan se at innlegget mitt var seriøst eller ikke forteller mer om deg enn meg.

 

Det er utrolig at selv når Apple med vilje ikke gir eldre modeller ny software for at de skal kjøpe den nye telefonen, så forsvarer folk Apple og mener det er helt umulig for dem å klare det. Selv om jailbreakere brukte et par uker på det. Jeg forstår hvorfor Apple gjør det, og ethvert selskap ville gjort det samme. Det gjør det ikke mindre kritikkverdig av den grunn, med mindre man er av typen som bare lovpriser det selskapet man liker. Åpenbart er (Forsvare yndlingsseslakp > brukeropplevelse) for mange her. Det er bare en person som faktisk var ute etter å lese hva jeg skrev, og det jeg skrev stemmer, og det er BEVIST i artikkelen. Alle andre var altså opptatt av den andre delen her.......

Lenke til kommentar

 

 

So 3d. Many touch. Very functionality. Upscale!

Og i mellomtiden er hjemmeskjermen på iOS fortsatt en tragisk samling av ikoner.

Tragisk for deg, fungerer ypperlig for meg. Jeg liker ikoner bedre enn mange av de andre forsøkene som er gjort på grensesnitt. Enkelt, lettforståelig og oversiktlig.

3D-Touch er helt suverent, faktisk er det litt savn at jeg ikke har det på iPad'en...:-)

Sikkert "suverent" i år 2000, men det er noe som heter widgets, og de krever ikke mange IQ poeng for å skjønne eller bruke. Gjør derimot hjemmeskjermen mye mer allsidig og informasjonsrik.

Jeg er egentlig ikke så veldig glad i widgets. Prøvde det en stund når jeg hadde Android, men det ga ikke stort. Nå er riktignok det noe år siden, men jeg vil tro at prinsippet er det samme og at det ligner på de widgets vi har på iPhone. Ikke noe jeg har så stort behov for.

 

At noe fungerte i år 2000 (lenge før smarttelefoner forresten...) betyr jo ikke det samme som at det IKKE fungerer i 2015. Du må gjerne like levende fliser, widgets og massevis av informasjon på hjemskjermen. Jeg syns fort det blir rotete og uoversiktlig. Det er bare litt ulike preferanser og heldigvis finnes det ting som dekker både mitt og ditt behov...:-)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...