Gå til innhold

Googles store overraskelse: Pixel C


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror jeg kan klare meg med min gamle Chromebook Pixel (2013).
Den er riktignok større og tyngre, men har større 12.8" skjerm med nesten lik oppløsning (kun 1700 i høyden).

 

Pixel C mangler også skikkelig trackpad, da kan man ikke bruke den høye skjermoppløsningen til å se mye på skjermen samtidig. Selv med min 12.8" så blir 2560x1700 litt smått å betjene med touch på skjermen når forstørrelsen er satt til 100%.

Endret av Frobe
Lenke til kommentar

Pixel C og iPad Pro: to av de mest urimelig ensformige og overflødige lanseringene av mainstream-produkter der ute. De er dårlige kopier av Surface RT -- et produkt med et fortjent kort kapittel, og som nå er kunstig tatt tilbake til live under nye domener. Dessverre vil markedsposisjonen til disse to selskapene ikke påføre disse to produktmodellene den samme rettferdigheten. 

Pixel C har i det minste en mer fordøyelig prisklasse, selv om Microsoft Surface 3/4-modell (ikke Pro-utgaven) kan konkurrere på dette punktet. Jeg tviler ikke på at Apple og Google vil klare å selge produktene sine (for Apples del, kan de lansere svette sokker, og fortsatt selge det som varmt brød) med stort pluss. Men inntil de klarer å implementere en løsning der man kan integrere fullverdige OS med nettbrettet, som for eks. MacOSX med iOS, og Android med Chrome OS, så er de helt fullstendig underlegn.

For noen som har brukt (eller bruker) en Macbook, bør såpass være enkelt å forstå. Det skal ikke være så vanskelig å skrape hele Macbook Air-serien, og bytte det ut med iPad Pro med MacOSX? Selv fjorårets iPad Air 2 skal kunne klare kjøre MacOSX glatt og bra, med den ytelsen den har. De har tross alt allerede gjort en skamløs kopi av Surface RT med iPad Pro: hvor ikke bare ta det lenger og faktisk introdusere et produkt med ekte nytteverdi? For Googles del er jo dette enda mer latterlig, mtp. at Chrome OS er praktisk talt like enkelt å kjøre som Android, og eksisterer allerede i produkter med nVidias eldre prosessoren. Ytelsen på mobile enheter er allerede i dag langt over det som i virkeligheten utnyttes av de mest brukte applikasjoner; det er noe Microsoft forutså for 3 år siden med Surface. Hvorfor kan ikke disse to selskapene gjøre det?

Endret av La Menthe
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Ka Menthe, tablets med mobil OS på er i all hovedsak for film og fjas. Å ha gode tastaturer til de betyr at de kan brukes til litt enkel skriving og slikt. Og hva er galt med det? Jeg forstår at Apple sin markedsføring får det til å fremstå som om folk skal bruke det som jobbmaskin, men som du nevner, så henger ikke det på greip med virkeligheten. Hvertfall ikke for folk flest. Så, for utenom den idiotiske markedsføringen, så er jo dette flotte produkter. Tablets er jo knall.

Lenke til kommentar

Ka Menthe, tablets med mobil OS på er i all hovedsak for film og fjas. 

 

Da kjøper man ved tastatur til vanlige nettbrett. Sony tilbyr denne løsningen med sin Z-serie, Samsung har i årevis gjort det med egen Note-serie. Utover det, fins det utallige gode tastaturer fra produsenter som Logitech til alle Android- og iOS-nettbrett. Disse nettbrettene (Pixel C og iPad Pro) markedsføres faktisk for folk som ønsker å gjøre tyngre arbeid, og med prisen de selges for, og vekt- og størrelseklassen de er i, er dette deres virkelige mål. Men Surface er sammenlignbart på disse to områdene, og tilbyr et fullverdig OS som tillegg.

 

Det er mye med verden jeg ikke skjønner. Men dette er bare ren idioti, spør du meg. Det mest forferdelige er at de sansynligvis vil kannibalisere og ødelegge for Surface (Pro) 4, og dermed ta oss flere år tilbake i tid, til Surface RT. 

 

Edit: Så nei, dette er ikke fantastiske produkter i det hele tatt. De er idiotiske. Jeg er selv en nettbrett-entusiast, og har eid mangevis gjennom årene (er for tiden på Z3 Compact Tablet). Dette gir absolutt ingen mening. De tilbyr ingenting utenom det jeg vanligvis gjør med et nettbrett. Det gir mer mening å putte en gressklippermotor på en sykkel og kalle det "en motorisert sykkel", enn det gjør å lansere disse produktene.

Endret av La Menthe
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Pixel C og iPad Pro: to av de mest urimelig ensformige og overflødige lanseringene av mainstream-produkter der ute. De er dårlige kopier av Surface RT -- et produkt med et fortjent kort kapittel, og som nå er kunstig tatt tilbake til live under nye domener. Dessverre vil markedsposisjonen til disse to selskapene ikke påføre disse to produktmodellene den samme rettferdigheten. 

Pixel C har i det minste en mer fordøyelig prisklasse, selv om Microsoft Surface 3/4-modell (ikke Pro-utgaven) kan konkurrere på dette punktet. Jeg tviler ikke på at Apple og Google vil klare å selge produktene sine (for Apples del, kan de lansere svette sokker, og fortsatt selge det som varmt brød) med stort pluss. Men inntil de klarer å implementere en løsning der man kan integrere fullverdige OS med nettbrettet, som for eks. MacOSX med iOS, og Android med Chrome OS, så er de helt fullstendig underlegn.

 

For noen som har brukt (eller bruker) en Macbook, bør såpass være enkelt å forstå. Det skal ikke være så vanskelig å skrape hele Macbook Air-serien, og bytte det ut med iPad Pro med MacOSX? Selv fjorårets iPad Air 2 skal kunne klare kjøre MacOSX glatt og bra, med den ytelsen den har. De har tross alt allerede gjort en skamløs kopi av Surface RT med iPad Pro: hvor ikke bare ta det lenger og faktisk introdusere et produkt med ekte nytteverdi? For Googles del er jo dette enda mer latterlig, mtp. at Chrome OS er praktisk talt like enkelt å kjøre som Android, og eksisterer allerede i produkter med nVidias eldre prosessoren. Ytelsen på mobile enheter er allerede i dag langt over det som i virkeligheten utnyttes av de mest brukte applikasjoner; det er noe Microsoft forutså for 3 år siden med Surface. Hvorfor kan ikke disse to selskapene gjøre det?

 

Tror ikke Windows og OSX kjører på ARM prosessorer. OSX har også null touch-støtte. Det er derfor sammenlikningen mellom styrken til IPhone6s og Macbook er merkelig. De bruker helt forskjellige arkitekturer.

Lenke til kommentar

så synd at jeg ikke kan ha noe annet en windows på skolen :( da ville jeg prøvd noe som denne eller cromebook.

Heldigvis, ville jeg sagt. Det er jo enda en grunn til å heller kjøpe Surface 3. :)

 

For meg virker det som om Google prøve å "ta en Apple": De satser på at kundene kjøper den, selv om det finnes alternativer som er bedre til samme pris, eller til og med lavere pris.

Lenke til kommentar

 

Pixel C og iPad Pro: to av de mest urimelig ensformige og overflødige lanseringene av mainstream-produkter der ute. De er dårlige kopier av Surface RT -- et produkt med et fortjent kort kapittel, og som nå er kunstig tatt tilbake til live under nye domener. Dessverre vil markedsposisjonen til disse to selskapene ikke påføre disse to produktmodellene den samme rettferdigheten. 

Pixel C har i det minste en mer fordøyelig prisklasse, selv om Microsoft Surface 3/4-modell (ikke Pro-utgaven) kan konkurrere på dette punktet. Jeg tviler ikke på at Apple og Google vil klare å selge produktene sine (for Apples del, kan de lansere svette sokker, og fortsatt selge det som varmt brød) med stort pluss. Men inntil de klarer å implementere en løsning der man kan integrere fullverdige OS med nettbrettet, som for eks. MacOSX med iOS, og Android med Chrome OS, så er de helt fullstendig underlegn.

 

For noen som har brukt (eller bruker) en Macbook, bør såpass være enkelt å forstå. Det skal ikke være så vanskelig å skrape hele Macbook Air-serien, og bytte det ut med iPad Pro med MacOSX? Selv fjorårets iPad Air 2 skal kunne klare kjøre MacOSX glatt og bra, med den ytelsen den har. De har tross alt allerede gjort en skamløs kopi av Surface RT med iPad Pro: hvor ikke bare ta det lenger og faktisk introdusere et produkt med ekte nytteverdi? For Googles del er jo dette enda mer latterlig, mtp. at Chrome OS er praktisk talt like enkelt å kjøre som Android, og eksisterer allerede i produkter med nVidias eldre prosessoren. Ytelsen på mobile enheter er allerede i dag langt over det som i virkeligheten utnyttes av de mest brukte applikasjoner; det er noe Microsoft forutså for 3 år siden med Surface. Hvorfor kan ikke disse to selskapene gjøre det?

Tror ikke Windows og OSX kjører på ARM prosessorer. OSX har også null touch-støtte. Det er derfor sammenlikningen mellom styrken til IPhone6s og Macbook er merkelig. De bruker helt forskjellige arkitekturer.

Nå er du unaturlig vanskelig her. Apple kan da, om de vil, velge å bruke en annen prosessor. Poenget var også at Microsoft på slutten av dagen faktisk har denne kapabiliteten, og har hatt det i mange år, noe verken Google eller Apple har.

 

Hint, det er ikke forretningslivet.

 

 

Visste jammen meg ikke at Surface (altså Windows 10) var for forretningsfolk...

Endret av La Menthe
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

så synd at jeg ikke kan ha noe annet en windows på skolen :( da ville jeg prøvd noe som denne eller cromebook.

Skolen din har gjort et elendig design og teknologivalg når de har gjort seg plattformavhengige.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

 

Pixel C og iPad Pro: to av de mest urimelig ensformige og overflødige lanseringene av mainstream-produkter der ute. De er dårlige kopier av Surface RT -- et produkt med et fortjent kort kapittel, og som nå er kunstig tatt tilbake til live under nye domener. Dessverre vil markedsposisjonen til disse to selskapene ikke påføre disse to produktmodellene den samme rettferdigheten. 

Pixel C har i det minste en mer fordøyelig prisklasse, selv om Microsoft Surface 3/4-modell (ikke Pro-utgaven) kan konkurrere på dette punktet. Jeg tviler ikke på at Apple og Google vil klare å selge produktene sine (for Apples del, kan de lansere svette sokker, og fortsatt selge det som varmt brød) med stort pluss. Men inntil de klarer å implementere en løsning der man kan integrere fullverdige OS med nettbrettet, som for eks. MacOSX med iOS, og Android med Chrome OS, så er de helt fullstendig underlegn.

 

For noen som har brukt (eller bruker) en Macbook, bør såpass være enkelt å forstå. Det skal ikke være så vanskelig å skrape hele Macbook Air-serien, og bytte det ut med iPad Pro med MacOSX? Selv fjorårets iPad Air 2 skal kunne klare kjøre MacOSX glatt og bra, med den ytelsen den har. De har tross alt allerede gjort en skamløs kopi av Surface RT med iPad Pro: hvor ikke bare ta det lenger og faktisk introdusere et produkt med ekte nytteverdi? For Googles del er jo dette enda mer latterlig, mtp. at Chrome OS er praktisk talt like enkelt å kjøre som Android, og eksisterer allerede i produkter med nVidias eldre prosessoren. Ytelsen på mobile enheter er allerede i dag langt over det som i virkeligheten utnyttes av de mest brukte applikasjoner; det er noe Microsoft forutså for 3 år siden med Surface. Hvorfor kan ikke disse to selskapene gjøre det?

Tror ikke Windows og OSX kjører på ARM prosessorer. OSX har også null touch-støtte. Det er derfor sammenlikningen mellom styrken til IPhone6s og Macbook er merkelig. De bruker helt forskjellige arkitekturer.

Nå er du unaturlig vanskelig her. Apple kan da, om de vil, velge å bruke en annen prosessor. Poenget var også at Microsoft på slutten av dagen faktisk har denne kapabiliteten, og har hatt det i mange år, noe verken Google eller Apple har.

 

Hint, det er ikke forretningslivet.

 

 

Visste jammen meg ikke at Surface (altså Windows 10) var for forretningsfolk...

 

Rykk tilbake til start, prøv å lese og forstå. Tips, hvor er det mest penger å hente i it-markedet?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

 

 

så synd at jeg ikke kan ha noe annet en windows på skolen :( da ville jeg prøvd noe som denne eller cromebook.

Skolen din har gjort et elendig design og teknologivalg når de har gjort seg plattformavhengige.

Har ikke noe med skolen å gjøre, men linja. På andre linjer kan man ta hva man vil, men på elektro er det programmer som kun funker på windows.

Lenke til kommentar

 

så synd at jeg ikke kan ha noe annet en windows på skolen :( da ville jeg prøvd noe som denne eller cromebook.

Skolen din har gjort et elendig design og teknologivalg når de har gjort seg plattformavhengige.

 

Tror det finnes vesentlig verre eksempler på teknologivalg i skolen (eller andre steder for den slags skyld) enn å bruke Windows som plattform.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...