Gå til innhold

Kjøpte du iPhone 6 Plus ved lansering?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Apple har en god forklaring og en gratis reparasjon på lager."

 

"...hvilken del som har skylden vil ikke Apple oppgi."

 

Så.. hva var egentlig forklaringen?

Og hvorfor presenteres noe man har krav på etter forbrukerkjøpsloven som en kampanje fra Apple sin side? Ei heller spiller det vel noen rolle om telefonen er produsert i den aktuelle perioden eller ikke, er det feil på kamera så må de vel uansett utbedre feilen.

Endret av esoteric
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Apple har en god forklaring og en gratis reparasjon på lager."

 

Hva var egentlig forklaringen?

 

Og hvorfor presenteres noe man har krav på etter forbrukerkjøpsloven som en kampanje fra Apple sin side? Ei heller spiller det vel noen rolle om telefonen er produsert i den aktuelle perioden eller ikke, er det feil på kamera så må de vel uansett utbedre feilen.

 

 

Apple selger da produkter i langt flere land enn bare Norge hvor vi har knallgode og sterke forbrukerkjøplover og rettigheter?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Og hvorfor presenteres noe man har krav på etter forbrukerkjøpsloven som en kampanje fra Apple sin side? Ei heller spiller det vel noen rolle om telefonen er produsert i den aktuelle perioden eller ikke, er det feil på kamera så må de vel uansett utbedre feilen.

 

Slik jeg forstår det kunne jeg fått kameramodulen byttet i min 6+, selv om det ikke er noe galt med den. Det kunne jeg ikke under forbrukerkjøptsloven. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

 

 

Men hvorfor i all verden skulle noen ville sende fra seg telefonen sin, få den nullstilt, byttet kamera linsa, og sendt tilbake dersom det ikke var noe feil med den?

 

 

 

Mange i iPhone-klagetråden som styrer med halvmåne på kamera (modulen er forskøvet), selv i tilfeller hvor det ikke påvirker bildet, grunnet OCD og bruktverdi. Er vel ikke usannsynlig at noen sender inn en problemløs 6+ med kamera fra denne serien enten for å komme problemet i forkjøpet (om det er noe som kan skje over tid) eller for å hindre at bruktprisen faller (om da mot formodning kjøper skulle få med seg dette og sjekke).

 

Logisk eller ikke, det er uansett en forskjell mellom det du har krav på lovmessig og denne kampanjen, om ikke en stor en. En annen forskjell er at kampanjen setter fokus på et problem noen kanskje ikke var klar over, motfor at eneste måte å finne det ut på ville være reklamasjon/google problemet og finne det diskutert et sted. 

Lenke til kommentar

Nå er ikke dette problemet knytte til halvmåne problemet, ei heller vil det å bytte hovedkamera som Apple sier de gjør her, fjerne eventuelle halvmåne feil, så det er to forskjellige problemstillinger. Halvmåne feilen er heller ikke knyttet til dette partiet.

Logisk eller ikke, det er uansett en forskjell mellom det du har krav på lovmessig og denne kampanjen*

Hva er forskjellen i praksis?
Lenke til kommentar

Vet ikke om du misforstår med vilje eller ikke, men du får prøve å lese forrige post til det går inn

Jeg har lest hva du skrev, er Apple-forhandler og informert om prosessen og med det virker ikke det du sier logisk, ei heller virker du interessert i å forklare hva du mener. Går jeg ut ifra at du bare troller. 

Lenke til kommentar

Ikke alle telefonene har problemet. Det er bare de som er i serien og som har problemet NÅ som kan sende telefonen inn. Ikke de som potensielt kan få problemet senere. Dette har jeg tidligere erfaring med da apple kjørte en lignende kampanje for Iphone 5, bare at det da var batteriet som var problemet. Apple support gjorde det klart for meg at problemet måtte være tilstede nå (noe som det var) så jeg fikk byttet batteri. Å sende inn telefonen på et "føre var" prinsipp er utelukket.

Endret av Kron
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...