Gå til innhold

Se smartkulen svinge i luften før den treffer målet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja men de bruker veldig dyre aim assist systemer på riflene sine. Pluss vanligvis har de en spotter ved siden av seg som beregner vinkel på siktet og masse andre små parametre som han sier videre til sniperen som finjusterer siktet sitt, for å kompensere for vind og jordkurve, hastighet på objektet osv. Snipers jobber sjelden alene i felten og det er sjeldent pek og trykk av.

 

Spotteren har også med seg et håndvåpen så sniperen ikke trenger å følge med rundt seg.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Ja men de bruker veldig dyre aim assist systemer på riflene sine. Pluss vanligvis har de en spotter ved siden av seg som beregner vinkel på siktet og masse andre små parametre som han sier videre til sniperen som finjusterer siktet sitt, for å kompensere for vind og jordkurve, hastighet på objektet osv. Snipers jobber sjelden alene i felten og det er sjeldent pek og trykk av.

 

Spotteren har også med seg et håndvåpen så sniperen ikke trenger å følge med rundt seg.

 

Hva legger du i "aim assist" her?

 

Skarpskytter er forøvrig et vidt begrep, og det er ingen automatikk i at man har noen spotter. Og her var det snakk "hundrevis av meter", dvs ikke spesielt langt, behov for ekstrem finjustering er ikke så høyt på den avstanden. Selv som vernepliktig i forsvaret skjøt jeg på "flere hundre meters avstand" uten kikkertsikte, og jeg er ikke en trent skytter.

 

For all del, systemet er sikkert nyttig, synes bare teksten ble litt vittig, fordi den "skrøt" av ganske normale ting.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

 

 


Hvis dette kan bidra til at tilsiktede mål treffes og utilsiktet skade reduseres, så er dette en god utvikling.  :-)


Ja, helt enig. En måte å drepe hverandre med større sikkerhet enn tidligere er bra, ikke noe mer "spray and pray" fra nå av. Og teppebombing blir det nok helt slutt på når denne blir tatt i bruk. Trenger nok heller ikke å sprenge strategiske steder som skader infrastruktur i lang tid pga dette. Endelig en verden uten sivile tap pga krig :w00t:

Dette er jaggu i meg den beste nyheten jeg har lest på lenge.
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...