Gå til innhold

ANMELDELSE: The Perils of Man


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er noe veldig gammeldags over hele opplevelsen.

 

Hvorfor er pek & klikk-mekanismer mer gammeldags enn å plaffe ned tusenvis av fiender i førsteperson? Hvor er alle Nintendo-anmeldelsene som klager over hvor gammeldagse spillene deres er? Bortsett fra Froholten-anmeldelsene er det knapt nok en eventyrspillanmeldelse på Gamer som ikke gnåler om hvor gammeldags sjangeren er. Obligatorisk "Telltale reddet sjangeren med å fjerne alt som er så sliiiitsomt" også. Det er umulig for en eventyrspillfan å ta denne anmeldelsen seriøst når anmelder ikke liker sjangeren man skal anmelde.(Men kanskje likte i 1993 da man var ung og dum, og ikke hadde mer moderne alternativer) Da får man holde seg til å anmelde Telltale og "interaktiv film"-spill som Gone Home i stedet.

 

Hvordan skal de som faktisk liker denne "gammeldagse" og "utdaterte" sjangeren få noe ut av en anmeldelse som dette? Jeg kunne like gjerne spurt i Call of Duty-tråden.

Endret av radiohodet
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Det er noe veldig gammeldags over hele opplevelsen.

 

 

Hvordan skal de som faktisk liker denne "gammeldagse" og "utdaterte" sjangeren få noe ut av en anmeldelse som dette? Jeg kunne like gjerne spurt i Call of Duty-tråden.

Jeg anbefaler jo Broken Age som også er av den gamle skolen, men betydelig bedre på manus og ikke minst når det gjelder å utforske ideene sine. Det er det beste av to verdener. Broken Age minte meg faktisk på at jo, jeg LIKER adventure-spill.

Lenke til kommentar

Helt enig med radiohodet. En kort anmeldelse som avfeier et klassisk eventyrspill blant annet på grunn av gammeldagse mekanikker, og heller anbefaler QTE-filmene til Telltale (som for øvrig er en HELT annen sjanger enn pek-og-klikk-spill), blir litt pinlig. Jeg er glad det ikke er dagens anmelderstand som skal anmelde Grim Fandango, Syberia og Broken Sword for første gang ...

Lenke til kommentar

Helt enig med radiohodet. En kort anmeldelse som avfeier et klassisk eventyrspill blant annet på grunn av gammeldagse mekanikker, og heller anbefaler QTE-filmene til Telltale (som for øvrig er en HELT annen sjanger enn pek-og-klikk-spill), blir litt pinlig. Jeg er glad det ikke er dagens anmelderstand som skal anmelde Grim Fandango, Syberia og Broken Sword for første gang ...

 

Jostein skriver vel helt konkret at det ikke trenger å være som Telltale for å være et bra eventyrspill:

 

«Jeg sier ikke at alle sånne spill skal bygges etter Telltale-malen, men Perils of Man føles utdatert og klønete der det virkelig gjelder.»

Lenke til kommentar

 

Jostein skriver vel helt konkret at det ikke trenger å være som Telltale for å være et bra eventyrspill:

 

«Jeg sier ikke at alle sånne spill skal bygges etter Telltale-malen, men Perils of Man føles utdatert og klønete der det virkelig gjelder.»

 

 

Det er jeg klar over, og det er en selvfølge.

Lenke til kommentar

 

Det er noe veldig gammeldags over hele opplevelsen.

 

Hvorfor er pek & klikk-mekanismer mer gammeldags enn å plaffe ned tusenvis av fiender i førsteperson? Hvor er alle Nintendo-anmeldelsene som klager over hvor gammeldagse spillene deres er? Bortsett fra Froholten-anmeldelsene er det knapt nok en eventyrspillanmeldelse på Gamer som ikke gnåler om hvor gammeldags sjangeren er. Obligatorisk "Telltale reddet sjangeren med å fjerne alt som er så sliiiitsomt" også. Det er umulig for en eventyrspillfan å ta denne anmeldelsen seriøst når anmelder ikke liker sjangeren man skal anmelde.(Men kanskje likte i 1993 da man var ung og dum, og ikke hadde mer moderne alternativer) Da får man holde seg til å anmelde Telltale og "interaktiv film"-spill som Gone Home i stedet.

 

Hvordan skal de som faktisk liker denne "gammeldagse" og "utdaterte" sjangeren få noe ut av en anmeldelse som dette? Jeg kunne like gjerne spurt i Call of Duty-tråden.

 

 

Deler ikke helt inntrykket av at gamer mener at alle pek og klikk-spill er gammeldagse, det må jo være lov å mene at et spill i sjangeren er gammeldags? Du finner sikkert anmeldelser av FPS-spill som kritiseres for gammeldagse mekanismer.

 

AtW

Lenke til kommentar

Dette er eit ekte pek og klikk spill med klassisk stil. Spillutviklerene har vore tro mot sjangeren og serverer eit ganske ok spill med lite å trekke for. Vil difor påstå at spillet er verdt å spille for di som liker pek og klikk. Spillet er minneverdig både med hensyn til eventyret og den klassiske stilen. Syns spillet er verdt 7 av 10 i mi bok. Referanse: Monkey Island får 10 av 10 som pek og klikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...