Gå til innhold

Galaxy S6 slår iPhone 6 i holdbarhetstest


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En større telefon enn iPhone 6 (og bittelitt tynnere), og likevel tåler den mer. Dette er nok en avslørende bekreftelse på den nye iPhones dårlige byggkvalitet, selv om omtalen av produktet skulle mene det motsatte.

 

Man kan kalle disse testene ubrukelige, men faktum er at de gir en god pekepinn på den faktiske byggekvaliteten til en telefon. Og for en telefon av iPhones prisklasse og renommé holder dette ikke mål.

Endret av La Menthe
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Høyest score er størst risiko for å bli ødelagt. 

 

Uansett; dette er enda en test som viser litt forskjellige ting og ikke så store forskjeller. Primærrt viser det at det er invididuelle forskjeller mellom telefoner, samt at forskjellene er små.

 

Min påstand er at alle telefonene her er mer enn gode nok på bøying. Jeg kan ikke se å ha sett masse rapporter om bøyde 6+ etter at bloggene blåste opp problemet, så dette er en skapt kontrovers. 

 

Det som er verre er fallsikkerheten, som er for dårlig på nesten alle nye telefoner uten deksel. 

Endret av Audun_K
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Galaxy S6 slår iPhone 6 i holdbarhetstest

 

 

Er det ikke litt feil når Iphone 6 får høyest score iføge den tabellen??

Vel, iphone får høyest score i en test der lavest score er best. så nei, ikke spesielt feil.

 

I en skala med holdbarhetspoeng fra 1-10 har SquareTrade vurdert risikoen for at hver telefon kan bli ødelagt. 1 poeng betyr liten risiko, 10 betyr høy risiko.

Endret av jazha
Lenke til kommentar

Høyest score er størst risiko for å bli ødelagt. 

 

Uansett; dette er enda en test som viser litt forskjellige ting og ikke så store forskjeller. Primærrt viser det at det er invididuelle forskjeller mellom telefoner, samt at forskjellene er små.

 

Min påstand er at alle telefonene her er mer enn gode nok på bøying. Jeg kan ikke se å ha sett masse rapporter om bøyde 6+ etter at bloggene blåste opp problemet, så dette er en skapt kontrovers. 

 

Det som er verre er fallsikkerheten, som er for dårlig på nesten alle nye telefoner uten deksel. 

 

Den viser også at det er vanskelig å finne dekning for den påstått bedre byggekvaliteten til iphone.

 

Forøvrig er det fallsikkerheten iphone 6 + gjør det desidert dårligst på, med en elendig score.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En større telefon enn iPhone 6 (og bittelitt tynnere), og likevel tåler den mer. Dette er nok en avslørende bekreftelse på den nye iPhones dårlige byggkvalitet, selv om omtalen av produktet skulle mene det motsatte.

 

Man kan kalle disse testene ubrukelige, men faktum er at de gir en god pekepinn på den faktiske byggekvaliteten til en telefon. Og for en telefon av iPhones prisklasse og renommé holder dette ikke mål.

 

 

Morsomt at du kommer frem til en såpass sterk konklusjon tatt i betraktning av at iPhone 6 faktisk legger seg midt i mellom Samsung Galaxy S6 og S6 Edge, hvorav Galaxy S6 har samme pris og S6 Edge er dyrere.

 

Det stemmer vel ikke at Galaxy S6 / S6 Edge er tynnere heller? Her snakker vi vel 6,9 mm (iPhone 6) mot 7,0 mm (S6 Edge), med andre ord så er forskjellene i tykkelse helt minimale og tilnærmet ikke-eksisterende. På øvrig størrelse så kommer det jo litt an på hvilken modell du vil sammenligne med, iPhone 6 er noe mindre, mens iPhone 6 Plus er vesentlig større osv..

 

 

Hvorfor du konkluderer med at iPhone 6 er tilnærmet ubrukelig tatt i betraktning sin prisklasse, men ikke gjør det samme med Galaxy S6 Edge er jo litt rart da S6 Edge gjør det dårligere i testen og koster endel mer sammenlignet med iPhone 6. Poengforskjellen er i det hele tatt fryktelig liten på disse telefonene, med unntak av iPhone 6 Plus som scorer dårligere mye på grunn av fryktelig dårlig score i falltesten, men så er det jo da også en telefon med endel større skjerm, størrelse, vekt osv..

 

 

Konklusjonen må vel heller bli den at Galaxy S6, S6 Edge og iPhone 6 er mer eller mindre like hva gjelder "holdbarhet" og at hele bendgate farsen har vært kraftig overspilt, eventuelt kraftig underspilt på Galaxy S6 Edge i og med at den gjør det merkbart dårligere på bøyetesten enn både iPhone 6 og 6 Plus som visstnok skal være helt ræva på dette punktet i følge massehysteriet i media.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Lurer på hvor mange de droppet i falltesten jeg, og hvordan de kontrollerte alle omstendigheter. 

 

Jeg har mistet telefoner fra to meter uten problem, og fra ti cm med knusing som resultat. Å slippe én eller to telefoner for så gå å gi en generell score på "slippbarhet" er meningsløst, selv om det selvsagt finnes en del objektive kriterier som kan benyttes (mengde eksponert glass i hjørner f.eks). 

 

Det er mye mulig Samsung bygger mer solide telefoner enn Apple, men jeg tviler på om en enkelttest som dette gir et godt bilde fordi faktorene er så mange. 

Lenke til kommentar

Hvorfor alle disse testene av Samsung mot Apple? De er jo så og si like når det kommer til det mekaniske...

 

Men viktigst, de er jo egentlig ikke konkurrenter. De av oss som velger iOS vurderer jo ikke Samsung engang. Det må da være mye mer interessant for de som velger Android hvordan Samsung sine produkter står seg i forhold til andre Android-produsenter som HTC, Sony, LG og andre. For jeg tipper jo at dere som har valgt Android ikke vurderer iPhone...:-)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvorfor alle disse testene av Samsung mot Apple? De er jo så og si like når det kommer til det mekaniske...

 

Men viktigst, de er jo egentlig ikke konkurrenter. De av oss som velger iOS vurderer jo ikke Samsung engang. Det må da være mye mer interessant for de som velger Android hvordan Samsung sine produkter står seg i forhold til andre Android-produsenter som HTC, Sony, LG og andre. For jeg tipper jo at dere som har valgt Android ikke vurderer iPhone...:-)

 

Du tipper feil, folk flytter seg stadig mellom ios og android.

 

AtW

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Hvorfor alle disse testene av Samsung mot Apple? De er jo så og si like når det kommer til det mekaniske...

Men viktigst, de er jo egentlig ikke konkurrenter. De av oss som velger iOS vurderer jo ikke Samsung engang. Det må da være mye mer interessant for de som velger Android hvordan Samsung sine produkter står seg i forhold til andre Android-produsenter som HTC, Sony, LG og andre. For jeg tipper jo at dere som har valgt Android ikke vurderer iPhone...:-)

 

Du tipper feil, folk flytter seg stadig mellom ios og android.

 

AtW

Det gjør de helt sikkert, men da er jo konkurrentene egentlig Apple og Google. Har man først valgt Android, så er jo konkurrentene å finne innen den plattformen...

 

Deretter må jo folk gjerne få hoppe fra det Android-produktet de har valgt og over til et iOS-produkt hvis de finner bedre løsninger innen det. Det har jo for eksempel jeg gjort og har fått bedre løsninger...:-)

 

Det keg kanskje savner er at tek.no legger større vekt på å teste reelle konkurrenter innen samme plattform slik at kundene kan ta enda mer velinformerte valg.

Endret av rogkas
Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor alle disse testene av Samsung mot Apple? De er jo så og si like når det kommer til det mekaniske...

Men viktigst, de er jo egentlig ikke konkurrenter. De av oss som velger iOS vurderer jo ikke Samsung engang. Det må da være mye mer interessant for de som velger Android hvordan Samsung sine produkter står seg i forhold til andre Android-produsenter som HTC, Sony, LG og andre. For jeg tipper jo at dere som har valgt Android ikke vurderer iPhone...:-)

 

Du tipper feil, folk flytter seg stadig mellom ios og android.

 

AtW

Det gjør de helt sikkert, men da er jo konkurrentene egentlig Apple og Google. Har man først valgt Android, så er jo konkurrentene å finne innen den plattformen...

 

 

Deg om det, jeg tror mange mobilkjøpere bryr seg om mer enn bare OSet.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Hvorfor alle disse testene av Samsung mot Apple? De er jo så og si like når det kommer til det mekaniske...

Men viktigst, de er jo egentlig ikke konkurrenter. De av oss som velger iOS vurderer jo ikke Samsung engang. Det må da være mye mer interessant for de som velger Android hvordan Samsung sine produkter står seg i forhold til andre Android-produsenter som HTC, Sony, LG og andre. For jeg tipper jo at dere som har valgt Android ikke vurderer iPhone...:-)

 

Du tipper feil, folk flytter seg stadig mellom ios og android.

 

AtW

Det gjør de helt sikkert, men da er jo konkurrentene egentlig Apple og Google. Har man først valgt Android, så er jo konkurrentene å finne innen den plattformen...

Deg om det, jeg tror mange mobilkjøpere bryr seg om mer enn bare OSet.

 

AtW

Ja, akkurat det er jeg faktisk enig i. Forhåpentlig bryr de seg enda mer om integrasjonene og løsningene enn om operativsystemet... Endret av rogkas
Lenke til kommentar

Tja, kanskje, jeg tviler dog, folk velger stadig produkter som i liten grad støtter felles standarder for integrasjon mot andre produkter. 

 

AtW

Ja, folk gjør det. Folk må stort sett finne ut av selv hva som er enklest for dem, men man kan jo av og til forsøke å lære av andres erfaring også...

 

Selv hadde jeg mange, mange år med forsøk på å integrere Windows mot det som skulle være åpne standarder, noen av de kalt Plug&Play, populært kalt Plug&Pray. Ikke uten grunn, man ble jo stort sett overrasket hvis det fungerte. Etter rundt 20 år var jeg lei, spesielt etter at jeg også skulle forsøke å få Android til å fungere innen den samme infrastrukturen. Det gadd jeg ikke styre så mye med.

 

Byttet ut alt til Apple, nå er det null stress og null problem. Det funker. Det er ganske deilig faktisk...:-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Tja, kanskje, jeg tviler dog, folk velger stadig produkter som i liten grad støtter felles standarder for integrasjon mot andre produkter. 

 

AtW

Ja, folk gjør det. Folk må stort sett finne ut av selv hva som er enklest for dem, men man kan jo av og til forsøke å lære av andres erfaring også...

 

Selv hadde jeg mange, mange år med forsøk på å integrere Windows mot det som skulle være åpne standarder, noen av de kalt Plug&Play, populært kalt Plug&Pray. Ikke uten grunn, man ble jo stort sett overrasket hvis det fungerte. Etter rundt 20 år var jeg lei, spesielt etter at jeg også skulle forsøke å få Android til å fungere innen den samme infrastrukturen. Det gadd jeg ikke styre så mye med.

 

Byttet ut alt til Apple, nå er det null stress og null problem. Det funker. Det er ganske deilig faktisk...:-)

 

 

Sikkert hyggelig for de som har så lave integreringsbehov at de kun har produktgrupper som apple leverer produkter i. Ellers er det lenge siden "plug and pray" var særlig treffende, så du må vel ha hatt ganske uflaks om du hadde problemer med det i 20 år, iogmed at win 3.11 kun kom for 22(?) år siden.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Sikkert hyggelig for de som har så lave integreringsbehov at de kun har produktgrupper som apple leverer produkter i...

Mange av de produktene jeg integrerer produseres ikke av Apple, for eksempel skrivere. Jeg har ingen problemer med å finne de produktene jeg trenger og som jeg deretter integrerer mot Apple. Akkurat like lett å finne produkter nå som da jeg hadde Windows, med den forskjellen at de nå er enklere å få til å spille sammen med resten av infrastrukturen.

 

 

  så du må vel ha hatt ganske uflaks om du hadde problemer med det i 20 år, iogmed at win 3.11 kun kom for 22(?) år siden.

 

AtW

Ja, jeg har nok hatt uflaks...

 

Plug&Play som konsept er noe nyere kom ikke for 20 år siden, men skulle være en enkel måte å sette opp ulike løsninger innen Windows sin verden. Min opplevelse av det var alt annet enn enkel. Windows 3.11 kom for rundt 22 år siden ja, og var jo en fin grafisk sak på toppen av DOS. Riktignok en slags kopi av Apple sitt grafiske grensesnitt, men det gjør ikke noe.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...