Gå til innhold

Google vil la Android Wear fungere med iPhone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er egentlig ikke noe å le av. Det burde vært lovpålagt å tillate sunn konkurranse.

 

Det er lovpålagt, microsoft fikk jo en kjempebot fordi dem hade internet explorer forhåndsinstallert på windows.

 

Men her er det jo ganske enkelt, bare å styre unna apple produkter å alle andre som proever å lukke deg in.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ikke så enkelt. Saken med IE i Windows tok 10 år å behandle gjennom EU-systemet og gjelder fortsatt ikke USA eller andre plasser i verden. Obama har uttalt seg veldig kritisk til EUs praksis på det området så det spørs hvor mye mer sunn konkurranse EU kan pålegge. De har for eksempel ikke pålagt noe som helst konkurransemessig ovenfor Android eller iOS så vidt jeg vet.

 

Det er heller ikke lett å finne ok alternativer som er fri for lock-in. Det er ikke mange som synes 15 år gamle Nokiaer eller Bluechip 100 kr-telefoner er særlig ok.

 

Oppsummert synes jeg det er alt for lite og dårlig lovregulert. Sunn konkurranse strider mot industriens økonomiske "tyngdelover", Ønsket om kontroll og dominans. Derfor må det lovreguleres av myndigheter. Industrien åpner ikke for mer konkurranse enn de er pålagt på egenhånd.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Det er ikke så enkelt. Saken med IE i Windows tok 10 år å behandle gjennom EU-systemet og gjelder fortsatt ikke USA eller andre plasser i verden. Obama har uttalt seg veldig kritisk til EUs praksis på det området så det spørs hvor mye mer sunn konkurranse EU kan pålegge. De har for eksempel ikke pålagt noe som helst konkurransemessig ovenfor Android eller iOS så vidt jeg vet.

 

Det er heller ikke lett å finne ok alternativer som er fri for lock-in. Det er ikke mange som synes 15 år gamle Nokiaer eller Bluechip 100 kr-telefoner er særlig ok.

 

Oppsummert synes jeg det er alt for lite og dårlig lovregulert. Sunn konkurranse strider mot industriens økonomiske "tyngdelover", Ønsket om kontroll og dominans. Derfor må det lovreguleres av myndigheter. Industrien åpner ikke for mer konkurranse enn de er pålagt på egenhånd.

 

Blir det mer åpen konkurranse hvis myndighetene lovregulerer det? I så fall, hvilke myndigheter og hvilket land/region sine lover skal gjelde?

Lenke til kommentar

* Men hvordan kan jeg få moto til å notifications fra iphone nå? Ifølge The Verge er det mulig å få noen notifications...

De skrev kun at det var en fyr som hadde fått det til å virke, og at utvikleren vurderte gi ut appen som gjør det mulig. Er med andre ord ingen ferdig løsning man kan ta i bruk pr dags dato og det blir nok opp til Apple om det noen gang vil virke offisielt eller ikke, eller om det vil bli kun for brukere med jailbreak, et mye mindre marked, som kanskje gjør at utvikleren heller bare skrinlegger hele greia.  

 

[...] MohammadAG says he might release the companion app online soon.

http://www.theverge.com/2015/2/22/8085157/developer-gets-android-wear-working-with-iphone

 

Ser for meg at han nå sitter litt på gjerdet og venter i og med at Google også jobber med samme løsning. 

Endret av esoteric
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...