Gå til innhold

Det første Steam VR-spillet er avslørt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan funker disse forskjelige teknologiene i forhold til hverandre? Kan man regne med at hvis en kjøper en standard (Oucculus f.eks.), så kommer den til å funke med alle spill som støtter VR generelt, eller er det så forskjelig standard at du har noen spill for Vive, noen for Occulus og noen for (insert other competitor here)?

Lenke til kommentar

Dat graphic... :p :p :p Håper Valve ikke tror det holder med sånn grafikk for å klare seg i VR-kampen. :p Oculus har hatt langt bedre grafikk fra første stund. Det der er som å komme med en Commodore 64 og prøve å utkonkurrere PS4 og XBone. :p

 

Det trenger du nok ikke bekymre deg for.

Lenke til kommentar

 

Dat graphic... :p :p :p Håper Valve ikke tror det holder med sånn grafikk for å klare seg i VR-kampen. :p Oculus har hatt langt bedre grafikk fra første stund. Det der er som å komme med en Commodore 64 og prøve å utkonkurrere PS4 og XBone. :p

Det trenger du nok ikke bekymre deg for.

 

Håper ikke det, men det første spillet de viser frem burde absolutt vise hva VRen deres er i stand til. Denne greia de har vist frem er bare noe tull for å vise frem VR til folk som ikke har peiling på VR faktisk er i stand til i dag. Ta deg heller en tur i f.eks Assetto Corsa eller Elite: Dangerous på Oculus, så kan vi diskutere hva VR i dag er i stand til. Valve burde absolutt ha vist frem et spill som er minst like pent å se på som Assetto Corsa. De er faktisk ikke alene på markedet, men har konkurranse med både Oculus Rift og Sonys Project Morpheus. Da holder det ikke å være fra Valve.

 

Spesiell stilart.

Det meste jeg kunne sagt her står i svaret over, men for å ta det kort er det ikke en "spesielt stilart". Det kalles elendig grafikk. Det betyr ikke at spillet er dårlig, men jeg får en sterk Kinect- og PS Move deja vu her. Spesielt Kinect feilet hardt fordi vi aldri fikk bra spill til det. Valve burde ha lært av det og vise frem ekte spill snart. Det holder ikke med et lite minispill med ræva grafikk "fordi det er VR". Som jeg sa til fyren over har vi allerede "ekte" spill som Assetto Corsa og Elite: Dangerous til Oculus, og Oculus er fortsatt bare på utviklingsstadiet.

 

Så for å ta det kort handler det ikke lengre om å vise frem et VR headset, men de må vise frem et headset som er bedre enn det konkurrentene har. Det har Valve ikke klart. Det minispillet de viste frem er mange mil bak det Oculus klarer, og dermed ikke et spesielt bra førsteinntrykk.

Lenke til kommentar

Klart, men når Valve annonserer det som sitt første VR-spill tyder det på at det er ment for brillene deres. Dermed holdet det ikke med et lite minispill med dårlig grafikk. De trenger noe som virkelig kan vise hvorfor vi skal kjøpe nettopp deres briller, og ikke Oculus. Oculus har allerede en stor fanskare, og jeg tror neppe de fleste der er interessert i å kjøpe to stk briller, og slettes ikke tre. Dermed leder Oculus allerede soleklart på markedet, og Valve har ennå til gode å vise frem noe som helst som kan endre dette. Sony på sin side er smarte nok til å lage briller til PS4, og får dermed et lite marked for seg selv. Med mindre de også satser på PC, og/eller brillene til Oculus og Valve kan brukes på konsoll.

Lenke til kommentar

Jeg har mere trua på htc og valve, for dem er kjente for å levere gode resultater. Oc rift har nå være under utvikling i mange år uten at det ser ut til at det skal komme ut på markede uten å måtte kjøpe developers kit. Dem sa at det kommer snart, også kom dk2 fordi dem brukte så lang tid med den andre at det var for dårlig oppløsning osv. Men ser fortsatt Ikke ut til at oc rift kommer med det første.

Lenke til kommentar

 

 

Spesiell stilart.

Det meste jeg kunne sagt her står i svaret over, men for å ta det kort er det ikke en "spesielt stilart". Det kalles elendig grafikk. Det betyr ikke at spillet er dårlig, men jeg får en sterk Kinect- og PS Move deja vu her. Spesielt Kinect feilet hardt fordi vi aldri fikk bra spill til det. Valve burde ha lært av det og vise frem ekte spill snart. Det holder ikke med et lite minispill med ræva grafikk "fordi det er VR". Som jeg sa til fyren over har vi allerede "ekte" spill som Assetto Corsa og Elite: Dangerous til Oculus, og Oculus er fortsatt bare på utviklingsstadiet.

 

Så for å ta det kort handler det ikke lengre om å vise frem et VR headset, men de må vise frem et headset som er bedre enn det konkurrentene har. Det har Valve ikke klart. Det minispillet de viste frem er mange mil bak det Oculus klarer, og dermed ikke et spesielt bra førsteinntrykk.

Er det den tegneserie-aktige stilarten som plager deg fordi spillet ikkje ser ut som virkeligheten?

 

Dette er vel strengt tatt eit spill utvikla av nokre andre enn Valve. Og eg reknar med at forskjellige utviklere som har fått tilgang til VR-utviklingsutstyr vil komme med forskjellige spill der di prøver å utnytte VR-konseptet best mulig ut fra egne glassauger.

 

Elles ser dette stort sett ut som ein konseptdemo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...