Gå til innhold

Slik kunne vi si opp dyre datapakker og surfe mer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som sluker mine (og jeg tør tippe de flestes) mobildata er ikke surfing på nettet og da tenker jeg stort sett tekst og bilde, men programmer ala spotify og youtube.

Opera er en fin nettleser den, men lar meg ikke velge min søkemotor (eller mulig det nå nylig lar seg gjøre?!)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg bruker under 20mb mobildata i måneden og må fortsatt betale 200-230kr.

Det ser ut som om de fleste abonnementene starter på 200 for 1GB + ubegrensede mengder sms/mms/tale (med unntak), ja.

 

Det virker sikkert urettferdig, men husk at litt mobildata data egentlig ikke koster selskapet noe særlig. Det er ikke den gigabyten med data du betaler for; det er minsteprisen for at de skal gidde å forholde seg til en kunde i det hele tatt. Som selvfølgelig er kjipt når de tidligere har hatt løsninger med mye lavere minstepris.

Endret av Djn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg savner en sammenligning av Opera turbo og Chrome med sin tilsvarende standardinnstilling for komprimering. I tillegg lurer jeg på relevansen her.. Er surfing grunnen til at de fleste må gå opp fra 1 eller 2gb grense? Av mine 3.3 GB bruk denne måneden står Chrome på 8. plass med 70mb bruk.

 

Hei, takk for tips! Opera og Chrome kan det absolutt være interessant å lage en sammenligning på.

Lenke til kommentar

 

Jeg bruker under 20mb mobildata i måneden og må fortsatt betale 200-230kr.

Det ser ut som om de fleste abonnementene starter på 200 for 1GB + ubegrensede mengder sms/mms/tale (med unntak), ja.

 

Det virker sikkert urettferdig, men husk at litt mobildata data egentlig ikke koster selskapet noe særlig. Det er ikke den gigabyten med data du betaler for; det er minsteprisen for at de skal gidde å forholde seg til en kunde i det hele tatt. Som selvfølgelig er kjipt når de tidligere har hatt løsninger med mye lavere minstepris.

 

Jepp, er akkurat det jeg har kommet til å tolke det hele som. Takk.
Lenke til kommentar

Jeg bruker under 20mb mobildata i måneden og må fortsatt betale 200-230kr.

Om du i tillegg bruker lite SMS og ringeminutt, kan det være lurt å sjekke ut forhåndsbetalte abbonement. Jeg bruker Talkmore, og betaler rundt 30-50 kr. pr mnd for all mobilbruk. Ettersom jeg for det meste er et sted med WiFi tilgjengelig, bruker jeg aldri data, og brukere uansett FaceBook etc. istedet for å ringe eller sende SMS. Dermed slepper jeg unna minsteprisen, med forbehold om ingen mobildata og veldig lite SMS og ringing.

Endret av Ozwald
  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...