Gå til innhold

TEST: Microsoft Lumia 535


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som forventet. Alle rede da jeg leste om den første Microsoft Lumia, fikk jeg følelsen av et kraftig fall i kvalitet fra Nokia Lumia. Microsoft har rett og slett ikke navnet som assosierer bygge kvalitet. Det har Nokia fortsatt i bøtter og spann. Nei det er bare å kjøpe inn 635, 735, 830 og 930, dette vil bli de siste gode Windows Phone telefonene.

Lenke til kommentar

Det er vel Ikke særlig mye vits i å lansere alle disse billigtelefonene på det norske markedet. Det er nye highend-modeller vi trenger her. Siden det Ikke ble noe av Lumia 1030, må det komme en 1040 og 1540 med Windows 10 i år.

 

Orket Ikke finlese hele testen, men jeg sitter igjen med et spørsmål om hva man bør velge av 530 og 630, siden begge disse tydeligvis er bedre enn 535.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er vel Ikke særlig mye vits i å lansere alle disse billigtelefonene på det norske markedet. Det er nye highend-modeller vi trenger her. Siden det Ikke ble noe av Lumia 1030, må det komme en 1040 og 1540 med Windows 10 i år.

 

Orket Ikke finlese hele testen, men jeg sitter igjen med et spørsmål om hva man bør velge av 530 og 630, siden begge disse tydeligvis er bedre enn 535.

 

Nokia Lumia 630 er iallfall eit trygt val. Er utruleg fornøgd med min Nokia 630.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som forventet. Alle rede da jeg leste om den første Microsoft Lumia, fikk jeg følelsen av et kraftig fall i kvalitet fra Nokia Lumia. Microsoft har rett og slett ikke navnet som assosierer bygge kvalitet. Det har Nokia fortsatt i bøtter og spann. Nei det er bare å kjøpe inn 635, 735, 830 og 930, dette vil bli de siste gode Windows Phone telefonene.

Basert på en omtale av en billigtelefon velger du å se bort i fra det faktum at det eneste som stort sett har endret seg i mobilavdelingen som en gang var Nokia er logoen. MS kjøpte ikke bare rettighetene til Nokia og Lumia merket, men hele mobildivisjonen til Nokia.

 

Når vi snakker om byggekvalitet kan vi så se på andre MS-produkter som finnes i dag. Surface Pro er veldig populær, det samme gjelder XboX, og begge leverer god kvalitet.

 

Når det gjelder akkurat dette problemet så leverte jeg selv inn tre Lumia 900, to av disse på grunn av touchskjermer som levde sitt eget liv. Min første 920 var DOA. Fikk så en 920 som har vart helt til i dag uten problemer. Og da skal jeg ikke en gang nevne makkverket av en n97 jeg hadde, for ikke å snakke om de eldre modellene som ikke var feilfrie de heller.

 

Dette er dessuten en feil som ble kjent allerede en god stund før jul. MS har sluppet en fix som mange har løst problemet, selv om noen melder at det vedvarer.

 

Men det er sant, du hadde jo en følelse av at dette ikke ble bra, så da må det jo bare bli slik på alt MS lager i tiden fremover.

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har xbox spesielt god byggekvalitet? På hvilken måte? Bedre enn den totale katastrofen x360 var, men hva er ikke det?

 

AtW

Skrev jeg spesielt god? Jeg skrev god. Og jeg tenkte ikke på første gen, men hele serien. Selv om det helt i starten var et RROD problem på en god del x360 bokser mener jeg MS har levert gode produkter jevnt over i denne serien fra lansering frem til nå. MS var imidlertid ryddige og løste dette på en god måte når det først var et faktum.

 

Men poenget var da altså at MS logo ikke automatisk medfører dårlig byggekvalitet, eller at Nokia logo automatisk betyr god byggekvalitet.

 

 

Lenke til kommentar

" Ytelsen er bare akkurat tilstrekkelig til at dette er noe man ønsker å drive med."

 

Sånn går det når pressen applauderer telefoner med quadcore. At en telefon har 4 kjerner burde vært et minus, når strøm og arealbudsjettet er så lite. Se for eksempel på hvor mye bedre nexus 10 har holdt seg i forhold til nexus 7 2012(2x cortex a15 vs 4x cortex a9). Enkelttråd-ytelse is the name of the game.

Lenke til kommentar

" Ytelsen er bare akkurat tilstrekkelig til at dette er noe man ønsker å drive med."

 

Sånn går det når pressen applauderer telefoner med quadcore. At en telefon har 4 kjerner burde vært et minus, når strøm og arealbudsjettet er så lite. Se for eksempel på hvor mye bedre nexus 10 har holdt seg i forhold til nexus 7 2012(2x cortex a15 vs 4x cortex a9). Enkelttråd-ytelse is the name of the game.

Det kommer vel strengt tatt ant på hvor optimalisert programvaren er til å utnytte flere tråder. Stadig flere programmer og hauger av prosesser kjører samtidig på mobiler. Å kunne kjøre flere tråder samtidig er i utgangspunktet en fordel...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...